bargh-sanati-daraje-1
ژانویه 27, 2024
آموزشگاه برق گستران

این روزها در بین افراد رشته برق صنعتی بسیار غوغا کرده و بسیاری از آن ها برای اشتغال در این حوزه، از صرف هزینه و زمان زیاد، ابایی ندارند؛ چرا که می دانند تلاش و زحمت آن ها روزی جواب خواهد داد. در این مقاله قصد داریم شما را با برق صنعتی درجه یک آشنا کنیم؛ کسانی که می خواهند به این حوزه وارد شوند اما اطلاعات چندانی در مورد آن ندارند، خواندن این مطالب را از دست ندهند.

 برق صنعتی درجه 1 چیست؟

بواسطه پیشرفت هایی که در تمامی عرصه ها رخ داده، شاهد ظهور مشاغل مختلفی در میان جوامع می باشیم. یکی از این پیشه ها، برق صنعتی می باشد که توانسته توجه بخش اعظمی از افراد را به خویش معطوف سازد. این رشته شاخه ای بسیار جذاب و محبوب به شمار می آید و سالانه افراد زیادی به آن ورود پیدا می کنند. امروزه نیز آموزشگاه های متعددی در سرتاسر کشور ما دایر شده اند که می توانند به علاقمندان، مهارت های لازم را بیاموزند و از این طریق سهمی در موفقیت ایشان داشته باشند.

 

در دوره های برق صنعتی درجه 1، افراد سرفصل های مختلفی را آموزش می بینند و با تمامی قطعاتی که با این حوزه مرتبط هستند، آشنا خواهند شد. جلسات نوع درجه یک، به شیوه فشرده برگزار می شوند و معمولا افرادی که در زمینه برق صنعتی از تخصص کافی برخوردارند، به تدریس مباحث آن می پردازند.

این دوره ها به دو صورت حضوری و نیز آنلاین برگزار می شوند و فرد می تواند هر کدام را که مورد پسند او است، برگزیند. ذکر این نکته نیز الزامی است که بواسطه فنی بودن این حوزه کاری، توصیه می شود که افراد به شیوه حضوری در این کلاس ها شرکت کنند؛ زیرا این مورد می تواند نقش مهمی در افزایش موفقیت و یادگیری آن ها ایفا نماید.

 برق صنعتی درجه 1 چیست؟

درآمد و بازار کار برقکار صنعتی درجه 1

این پیشه در زمره مشاغل فنی و حساس به حساب می آید و افرادی که در این شاخه از مهارت های کافی برخوردار باشند، قادرند در محیط های مختلف مشغول به کار شوند. افرادی که تمایل دارند در آینده ای نزدیک به این حوزه کاری وارد شوند، بایستی پیش از اقدام به این کار تمامی جوانب امور را بسنجند؛ زیرا این کار تمرکز و دقت بالایی را از فرد می طلبد.

در صورتی که فرد به این موارد توجهی نکند، ممکن است با آسیب های جدی روبه رو شود. بواسطه رشد روزافزون صنایع، این نوید را به شما می دهیم که این کار اشباع ناپذیر است و فرد با ورود به آن می تواند صاحب درآمد بالایی نیز شود.

شایان ذکر است که چنانچه فرد بخواهد کسب و کار مستقلی را برای خویش دایر نماید، با انجام یکسری از دستورالعمل ها و نیز ترفندها، قادر است بر حجم درآمد خویش بیفزاید و به فرد صاحب نامی تبدیل شود.

متخصصین این حوزه می توانند در اماکنی مانند: کارخانجات صنعتی، معادن، کارخانه های ذوب، کشتی سازی، شرکت هایی که در زمینه آب و برق فعالند و … اشتغال یابند.

برقکار صنعتی ضمن پرورش مهارت های خویش و کسب مدارک مرتبط با این حرفه، قادر است که شانس خود را برای پذیرش در کشورهای مختلف نیز امتحان نماید. چرا که این رشته تقریبا در سرتاسر جهان رایج است و جزو شاخه های پردرآمد و پر رونق قلمداد می شود.

وظایف برقکار صنعتی درجه یک

برقکاران صنعتی همانند مشاغل دیگر دارای مسئولیت ها و وظایف متعددی می باشند که انجام هرکدام از آن ها نیازمند تمرکز و حساسیت بالایی است.

 

در ادامه به بررسی این وظایف می پردازیم و همزمان توضیحاتی خلاصه وار را پیرامون هر کدام از آن ها برای شما عزیزان ارائه می کنیم.

1-این دسته از افراد در وهله اول موظفند که تمامی تجهیزات مرتبط با روشنایی و برق را نصب نمایند؛ آن ها به واسطه مهارت و اطلاعاتی که دارند این کار را مطابق با دستورالعمل های استاندارد انجام می دهند.

2-در درون هر محیط و نیز ساختمانی، تجهیزات و سیستم های الکتریکی مختلفی جایگذاری شده اند. برقکار صنعتی مسئول نگهداری و چک کردن این موارد می باشد و در صورت مشاهده هرگونه ایرادی بایستی به تعمیر آن بپردازد.

3-سیستم های روشنایی و دیگر تجهیزات الکتریکی برای آن که بتوانند به نحو احسنت کارهای خویش را انجام دهند؛ بایستی برقکار فرایند سیم کشی آن ها را به خوبی به مرحله اجرا درآورده باشد.

4-به شیوه منظم، سیستم های برق را چک نمایند و از سلامت آن ها نیز اطمینان یابند.

5-با تمامی تجهیزات و ابزارهای مرتبط با این کار، آشنایی کاملی داشته باشد و بداند که به هنگام لزوم باید از کدام نوع برای حل مشکل استفاده کند.

وظایف برقکار صنعتی درجه یک

راه های ورود به حوزه برق صنعتی درجه 1

امروزه بسیاری از افراد برای ورود به این پیشه حاضرند در قبال یادگیری مهارت های مرتبط با آن، هزینه های زیادی را پرداخت نمایند؛ زیرا از درآمد و نیز رونق بازار کار آن آگاهی کاملی دارند. شاید سوال بسیاری از افراد این باشد که آن ها برای آن که بتوانند در آینده به برقکار صنعتی تبدیل شوند، بایستی چه کاری را انجام دهند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که علاقمندان این شاخه، برای ورود دو راه، را پیش روی خود دارند؛ از جمله:

یادگیری برق درجه یک و ورود از طریق تحصیلات

افراد زمانی که در دوره دبیرستان حضور دارند، با انتخاب رشته فنی حرفه ای و نیز کار و دانش، می توانند تا حدودی مهارت های خویش را در این زمینه پرورش دهند.

پس از اتمام این دوره، بایستی در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از کسب حد نصاب لازم، رشته برق صنعتی را برگزیند. این رشته دانشگاهی دارای گرایش های متعددی است و شما می توانید با انتخاب هر کدام از آنها قدمی را به جهت بهبود مهارت های خویش بردارید.

 

یادگیری و ورود به شغل با شرکت در دوره برق درجه 1 صنعتی

در این بین موسساتی نیز وجود دارند که به کمک این دسته از افراد آمده اند و می توانند در مدت زمان اندکی تمامی آموزش های لازم را به او فرا دهند. حضور یافتن در این دوره ها بسیار به صرفه تر می باشد و فرد قادر است با طی کردن دوره های محدودی، به این حوزه کاری ورود پیدا کند. زمانی که فرد این دوره ها را به اتمام رساند، موسسه مورد نظر از او آزمونی را می گیرد تا از مهارت هایی که کسب نموده اطلاع یابد؛ در صورتی که بتواند حد نصاب لازم را به دست آورد، مدرک معتبری به او اعطا خواهد شد.

نتیجه گیری

در این مقاله بر آن بودیم تا شما را پیرامون برق صنعتی درجه 1 آشنا کنیم؛ پس از آن به بررسی کاربردها و نیز بازار کار این رشته پرداختیم. شما نیز با خواندن این متن به قطع این امر را دریافتید که برای موفقیت در این شاخه، فرد بایستی از صبر و تمرکز زیادی برخوردار باشد.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *