nasb-usb-zabt-mashin
دسامبر 11, 2023
آموزشگاه برق گستران

خودروها، امروزه دستخوش تغییرات بسیاری شده اند و در درون هر کدام از آن ها، بخش های مختلفی قرار دارد؛ یکی از این بخش ها ضبط ماشین یا همان سیستم صوتی می باشد. افراد در طول رانندگی از این سیستم، استفاده زیادی می کنند و بواسطه آن به قطعه ای موسیقی یا پادکستی دل نشین، گوش فرا می دهند.

امروزه افراد برای بهره بردن از قابلیت های این بخش، به روش های مختلفی روی آورده اند؛ آن ها برای آن که بتوانند موسیقی های محبوب خویش را در درون این ضبط قرار دهند، از ابزار های متنوعی نظیر یو اس بی و فلش استفاده می نمایند.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه نصب یو اس بی بر روی ضبط ماشین یا فلش خور کردن آن آشنا کنیم؛ کسانی که می خواهند این فرایند را بر روی خودروی خویش انجام دهند، خواندن متن را از دست ندهند و ما را تا انتها همراهی بفرمایند.

آموزش نصب یو اس بی بر روی ضبط ماشین

با وجود آن که به خودروها امکانات زیادی افزوده شده اما متاسفانه برخی از سیستم های صوتی این وسایل نقلیه، از قابلیت بلوتوث و نیز فلش برخوردار نمی باشند. افراد برای آن که بتوانند به راحتی موسیقی محبوب خویش را در ضبط بگذارند و از کیفیت آن ها لذت ببرند، اقدام به فلش خور کردن سیستم صوتی ماشین می کنند.

 

در ادامه شما را با نحوه انجام این کار آشنا می کنیم و در ضمن به شیوه خلاصه توضیحاتی را پیرو این امر بیان خواهیم نمود.

1-برای آن که فرد بتواند به راحتی یو اس بی مورد نظر را به ضبط متصل نماید، بایستی در ابتدا اقدام به خرید بردی کند که با فلش یو اس بی مورد نظر مطابقت دارد.

ذکر این نکته نیز الزامی است که فرد به هنگام تهیه کردن این قطعه، باید دقت کند که برد حتما از قابلیت بلوتوثی، یو اس ابی و آی یو ایکس برخوردار باشد.

2-در درون این برد بخش هایی نظیر: سوکت یافت می شوند که از پین هایی تشکیل شده است.

3-در گام سوم شما باید هر سوکت را به نقطه ای که به آن تعلق دارد، وصل نمایید؛ یکی از این سوکت ها، متعلق به پخش صدا و دیگری برق می باشد.

4-اینک نوبت آن رسیده که سیم قرمز رنگ را به درون برد فرو ببرید و آن را بر روی روزنه اف ام رادیو لحیم کاری کنید.

5-در مرحله انتهایی سیم هایی که پیشتر تهیه نمودید را می بایست به ضبط متصل کرده و از قابلیت های متعدد آن بهره برید.

آموزش نصب یو اس بی بر روی ضبط ماشین

مشکلات یو اس بی ضبط خودرو

 

افراد زمانی که بخواهند به مسافرت بروند، اولین چیزی که به ذهنشان خطور می کند مجهز نمودن خودرو به سیستم یو اس بی می باشد؛ چرا که این امر می تواند زمینه را برای لذت بردن از مسیر مهیا نماید.

اما در این بین ممکن است مشکلاتی برای سیستم یو اس بی مورد نظر رخ داده و فرد هر چقدر تلاش می کند، قادر به راه اندازی این تجهیزات نخواهد بود.

این امر به واسطه وجود ایرادتی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود، اتفاق خواهد افتاد.

  • وجود ایراد در ناحیه usb سیستم صوتی

پیش تر به شما توضیحاتی را پیرامون نحوه یو اس بی کردن خودرو بیان نمودیم؛ اما گاهی این امر به واسطه افراد مبتدی انجام می شود.

چرا که آن ها به دقت سیم ها را به یکدیگر متصل نمی کنند و منجر به ایجاد مشکلاتی در این ناحیه خواهند شد. برای حل این ایراد، بایستی به سراغ شخص ماهری بروید تا بتواند این سیم ها را مجددا به هم جوش داده و شما بتوانید پادکست های محبوب خویش را بشنوید.

  • عدم پشتیبانی مانیتور از یو اس بی پخش

این امر ممکن است به دلیل عدم مطابقت برد یو اس بی با ضبط باشد؛ پیشتر نیز به شما گفته بودیم که بایستی در انتخاب این قطعات دقت کافی را به خرج دهید و نوعی را که به ضبط بخورد برگزینید. روش فلش خور کردن ضبط را در بالا توضیح دادیم.

اجزای تشکیل دهنده ضبط فلش خور

در درون هر خودرویی، سیستم صوتی مختلفی تعبیه شده که این تجهیزات خود نیز از یکسری بخش ها تشکیل شده اند؛ اینک نوبت آن است تا این اجزا را شرح داده و ویژگی های مختلف آن ها را نیز برای شما خوبان متذکر شویم.

1. اسپیکر

این نمونه که به معنی بلندگو است، در سیستم صوتی مسئول پخش صدا با کیفیت مناسب می باشد. تولید کنندگان این قطعه را در دو دسته، کامپوننت و کواکسیال فرآوری می کنند که هر کدام در بین عده ای محبوب هستند.

2. آمپلی فایر

این بخش، در سیستم های صوتی بسیار مهم تلقی می شود؛ چرا که قادر است تمامی نویز های اضافی را حذف کرده و به فرد صدایی با کیفیت ارائه نماید.

3. توییتر

این ابزار، قابلیت این را دارد که صدای مورد نظر را به شیوه بالایی در درون خودرو پخش نماید و فرکانس های آن ها غالبا میان 2000 تا 20000 هرتز می باشد.

اجزای تشکیل دهنده ضبط فلش خور

4. میدرنج

این نمونه نیز این امکان را برای شما فراهم می آورد تا صدای مد نظر خویش را با کیفیت متوسط بشنوید و از گوش دادن به آن لذت ببرید.

5. اکولایزر

این قطعه، به نسبت سایر موارد دیگر، ایفاگر نقشی اساسی در ضبط ها می باشد؛ چرا که می تواند صدای بهینه ای را به مخاطبان ارزانی دارد.

6. هدیونیت

این بخش، به منزله پل ارتباطی میان فرد و صدایی که از درون ضبط استخراج می شود، به حساب می آید؛ محل جای گیری هدیونیت ها ظاهرا بر روی داشبورد می باشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله بر آن بودیم تا به شما مطالبی را پیرامون نصب یو اس بی بر روی ضبط ماشین، ارائه نماییم؛ پس از آن به بررسی مواردی نظیر: مشکلات یو اس بی خودرو و نیز قطعات تشکیل دهنده سیستم صوتی پرداختیم.

بدون شک با خواندن این متن، دریافتید که امروزه بیشتر افراد حاضرند هزینه های زیادی را بابت یو اس بی کردن فلش خور کردن ضبط و پخش خودرو بپردازند؛ چرا که از قابلیت های این امر به خوبی آگاه هستند.

 

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *