بررسی جامع بازار کار تعمیر موبایل
ژانویه 7, 2023
آموزشگاه برق گستران

امروزه کارفرمایان و مدیران کسب و کار های کوچک و بزرگ میزان تحصیلات و مدرک دانشگاهی را معیاری برای سنجش توانایی یک فرد نمی دانند از این رو جوانان زیادی مشتاق به فراگرفتن مهارت و فن در یک حوزه خاص هستند. بازار کار تعمیرات موبایل یکی از مشاغلی است که در سال های اخیر به ویژه با نوسانات نرخ ارز به شدت میان جوانان محبوب شده است.

متاسفانه در چند دهه گذشته تعداد افراد تحصیل کرده بیکار به شدت افزایش پیدا کرده است، از این جهت کسب کردن مهارت و دانش نه تنها در شغل تعمیرات موبایل، بلکه سایر شغلی های فنی و مبتنی بر مهارت به شدت توصیه می شود. در خلاصه اگر نگران بازار کار تعمیرات موبایل هستید، اصلا نگران نباشید. زیرا با پیشرفت چشمگیر اخیر بشریت گوشی های هوشمند به فعالیت روزانه اکثر افراد یک جامعه گره خورد و شغل تعمیرات موبایل در آینده منسوخ نخواهد شد. همچنین با سپری کردن دوره آموزش تعمیرات موبایل می توانید در کوتاه ترین زمان صفر تا صد این فن را فرا بگیرید. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه برق گستران به بازار کار تعمیرات موبایل می پردازیم.

بررسی بازار کار تعمیرات موبایل

بدون شک اولین سوالی که هنرجویان دوره های آموزشی تعمیرات موبایل با آن روبه رو می شوند، این است که آیا بازار کار تعمیرات موبایل داغ است؟ متاسفانه در چند سال اخیر شاهد نوسانات شدید ارز بودیم که این امر سبب شده تا افراد حین خراب شدن دستگاه موبایل خود، قدرت خرید موبایل جدید و گران قیمت را ندارد و در برخی از موارد موبایل حاوی اطلاعات شخصی مهمی است، در این شرایط افراد هیچ راهی جزء روی آوردن به تعمیرات ندارد. از سوی دیگر به طور سالیانه هزاران موبایل هوشمند تولید و روانه بازار می شود که ممکن است در برخی از قسمت ها دچار اختلال شود. بنابراین با توجه به مطالب ذکر شده، به جرات می توان گفت که بازار کار تعمیرات موبایل درخشان بوده و اگر همین حالا وارد این بازار شوید، از درآمد قابل توجهی برخوردار خواهید بود.

جالب است بدانید بازار کار تعمیرات موبایل نه در ایران، بلکه در اکثر کشور های توسعه یافته فوق العاده به نظر می رسد. با توجه به این موضوع که روز به روز استفاده از تلفن های هوشمند بیشتر می گردد و هر فرد حداقل دارای یک دستگاه موبایل می باشد، می توان نتیجه گرفت که بازار کار تعمیرات موبایل در شرایط عالی قرار داد.

بررسی بازار کار تعمیرات موبایل

 

چگونه در حوزه تعمیرات موبایل مهارت کسب کنم؟

 

اکنون که با بازار کار تعمیرات موبایل آشنا شده اید، برای کسب مهارت در حوزه تعمیرات موبایل دو راه موثر وجود دارد:

*شرکت و سپری کردن دوره آموزش تعمیرات موبایل

* مشغول شدن در مغازه تعمیرات موبایل به عنوان کارآموز و شاگرد

دقت داشته باشید شرکت و سپری کردن دوره تعمیرات موبایل در آموزشگاه معتبر زیر نظارت سازمان فنی و حرفه ای بسیار موثر تر از روش دوم می باشد. شما با شرکت در دوره تعمیرات موبایل علاوه بر کسب اطلاعات در زمینه بازار کار تعمیرات موبایل، تمام فوت و فن حوزه موبایل را فرا گرفته و با مدرک معتبر بین المللی روانه بازار کار خواهید شد و به عبارتی دیگر با داشتن اطلاعات آکادمیک و ترکیب آن با نیاز بازار کار شما در مدت زمان کوتاهی به 100 درصد حوزه تعمیرات موبایل تسلط پیدا خواهید کرد. اما روش دوم زمان بر بوده و اگر به عبارتی صفر کیلومتر به عنوان کارآموز در مغازه تعمیرات موبایلی مشغول شوید، ممکن است نتیجه مطلوبی را کسب نکنید و زمان خود را هدر داده باشید.

همچنین لازم به ذکر است با شرکت در دوره آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه برق گستران مدرکی دریافت خواهید کرد که امکان مهاجرت به کشوران دیگر نیز برای شما مهیا می شود. در نهایت به این موضوع دقت فرمایید هزینه ای که در قبال شرکت در دوره آموزشی تعمیرات موبایل پرداخت میکنید نسبت به میزان مهارت و فرصت های شغلی که برای شما فراهم می شود، یقین داشته باشید که کاملا ناچیز است.

مرتبط بخوانید : تعمیرات موبایل چه ابزار و تجهیزاتی نیاز دارد؟

درآمد شغل تعمیرات موبایل در سال 1401 چه میزان است؟

یکی دیگر از سوالات رایج در کنار بازار کار تعمیرات موبایل، درآمد این شغل چالش برانگیز، اما در عین حال پر درآمد است. از آنجایی که شغل تعمیرات موبایل شغل آزاد به شمار می رود نمی توان درآمد ثابت آن را به طور دقیق اعلام نمود. اما درآمد تعمیرکاران موبایل به عوامل متعددی همچون : مهارت، تخصص، مشتری مداری، نحوه ارتباط با مشتریان، محل و مکان فروشگاه یا مغازه، تبلیغات و در نهایت روز و ساعت کاری بستگی دارد.

درآمد شغل تعمیرات موبایل در سال 1401 چه میزان است؟

 

با توجه به موارد فوق می تواند میانگین درآمد تعمیرکاران موبایل را حدود 8 تا 16 میلیون تومان در ماه تخمین زد. (البته ممکن است تعمیرکار موبایلی چیزی بیشتر یا کمتر از مبلغ گفته شده درآمد داشته باشد و آمار نوشته شده حدودی و میانگین است.) بنابراین با ارزیابی مطالب گفته شد بازار کار تعمیرات موبایل روبه پیشرفت می باشد.

آینده بازار تعمیرات موبایل چگونه ارزیابی میشود؟

یکی دیگر از سوالات متداول در میان هنرجویان آینده شغلی تعمیرات موبایل است که آیا سرمایه گذاری روی آن توصیه می شود یا خیر؟ البته با وجود نوسانات ارز کار خرید و فروش و در برخی از موارد تعمیرات دچار اختلال می شود اما توجه داشته باشید که اکثر کسب و کار و اقشار جامعه روبه آنلاین و اینترنتی شدن هستند.

از روی دیگر می توان با قاطعیت گفت که کاربرد موبایل و تبلت در سال های آینده نه چندان کم نمی شود بلکه افزایش چشمگیری خواهد داشت. توجه فرمایید با شیوع ویروس کرونا، اکثر کسب و کارهای سنتی ناچار به آنلاین و اینترنتی شدن، روی آوردن بنابراین داشتن موبایل، لپتاپ و کامپیوتر های خانگی بسیار حائز اهمیت است.

چگونه یک تعمیرکار موبایل حرفه ای شوم؟

همان طور که در ابتدا گفته شد مسیری که بایستی برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای طی کنید عبارت است از : سپری کردن دوره آموزشی معتبر، شروع فعالیت در مغازه و یا فروشگاه تعمیرات موبایل و در نهایت تاسیس فروشگاه خود ختم می شود. حال ممکن است هنرجویان عزیز این سوال برایشان مطرح شود که با وجود قیمت های نجومی چگونه می توان در حوزه تعمیرات موبایل فعالیت کرد؟ دقت داشته باشید شما می توانید به صورت همکار و بدون هزینه یک ریال در فروشگاه ها و مغازه های تعمیرات موبایل مشغول شوید. از روی دیگر اگر قصد تاسیس کسب و کار خود را دارید، اما سرمایه آنچنان ندارید، می توانید در حوزه نرم افزار موبایل فعالیت کرده و با جمع کردن سرمایه های خود مشغول به ارائه دادن خدمات سخت افزاری نیز بشوید.

بیشتر بخوانید : آموزش جامع رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

مزایا شغل تعمیرات موبایل

 

*درآمد بالای شغل تعمیرات موبایل در صورتی که مهارت کافی را کسب کنید.

*تقاضا برای جذب تعمیرکاران موبایل در سال های اخیر روند صعودی چشمگیری را طی کرده است.

*آموزشی تعمیرات موبایل نسبتا کوتاه و آسان است.

*ساعت کاری انعطاف پذیر

*پتانسیل نامحدود برای کسب بیشتر درآمد به راحتی وجود دارد.

*سرمایه لازم برای شروع کار تعمیرات موبایل نسبتا کم بوده و در قبال میزان دانش و مهارتی که کسب خواهید کرد، ناچیز می باشد.

*برای افرادی که علاقه به حوزه تکنولوژی دارند، شغل مناسبی به شمار می رود.

 

مزایا شغل تعمیرات موبایل

 

معایب بازار کار تعمیرات موبایل

*ممکن است در اوایل کار به علت مبتدی بودن خساراتی را به دستگاه مشتریان وارد کنید.

*نوسان بازار ارز

*در صورتی که علاقه به کارهای فنی نداشته باشید، ممکن است کار برای شما تکراری و خسته کننده باشد.

*امکان دارد در ماه و سال های اولیه به درآمد دلخواه خود نرسید.

*شغل تعمیرات موبایل ایجاب می کند که فردی مسئولیت پذیر باشید و در صورت وارد کردن خسارت به موبایل مشتری، بایستی هزینه آن را پرداخت کنید.

جمع بندی

همان طور که مطالعه کردید بازار کار تعمیرات موبایل در شرایط خوبی قرار دارد و با سپری کردن دوره های آموزشی می توانید به راحتی بعد از چند ماه وارد این بازار کار داغ و رقابتی بشوید. در نهایت هر چه میزان مهارت، دانش و تجربه شما بیشتر باشد قطعا از درآمد قابل توجهی برخوردار خواهید بود. آموزشگاه برق گستران با سالها فعالیت درخشان در حوزه های آموزشی تعمیرات موبایل، پکیج، آبگرمکن دیواری و جوشکاری جزء بهترین آموزشگاه های فنی و حرفه ای در شهر تهران به شمار می رود. با سپری کردن دوره های آموزشی در این آموزشگاه به آینده خود هویت و شخصیت خواهید داد.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *