آموزش نحوه ریست کردن پکیج بوتان و ایران رادیاتور
دسامبر 21, 2021
آموزشگاه برق گستران

ریست کردن پکیج یکی از راهکارهایی است که در بسیاری از مواقع با انجام آن می توانید مشکل ایجاد شده در پکیج را رفع نمایید. عوامل گوناگونی باعث می شود تا پکیج بوتان یا ایران رادیاتور شما نیاز به ریست کردن داشته باشد.  در این مطلب به آموزش ریست کردن پکیج های ایران رادیاتور و بوتان پرداخته و شما را با علت ریست شدن پکیج آشنا خواهیم کرد.

در دوره آموزش تعمیر پکیج آموزشگاه برق گستران به صورت کاملا عملی نحوه ریست انواع مدل ها و برندهای پکیج به شما آموزش داده می شود.

آموزش ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

فرآیند ریست کردن پکیج ایران رادیاتور از طریق دکمه تعبیه شده بر روی پنل کنترل آنها انجام می شود. پکیج های ایران رادیاتور متناسب با نوع نیاز و نحوه کاربری، در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. پنل کنترل طراحی شده برای پکیج های ایران رادیاتور به دو صورت آنالوگ و دیجیتال می باشند.

 

در پکیج های ایران رادیاتور آنالوگ یک دکمه ریز و کوچک طراحی شده که کنار آن عنوان reset حک شده است. با فشار دادن این دکمه فرآیند ریست کردن و شروع مجدد دستگاه اجرایی می گردد.

در پکیج های دارای پنل کنترل دیجیتال ایران رادیاتور، یک ولوم مخصوص برای ریست کردن دستگاه تعبیه شده است. با چرخاندن ولوم دستگاه بر روی حرف R و نگه داشتن آن برای مدت زمان در حدود دو ثانیه، پکیج دیواری ایران رادیاتور ریست می شود.آموزش ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

 

نحوه ریست کردن پکیج بوتان در مدل های متفاوت

فرآیند ریست پکیج بوتان متناسب با نوع و مدل دستگاه می تواند متفاوت باشد. در این دستگاه ها دکمه مشخصی برای ریست پکیج تعبیه نشده است. بر این اساس، هر کدام از مدل های پکیج بوتان به روش مخصوصی ریست می شوند.

در پکیج های مدل bn، ریست کردن دستگاه از طریق دکمه حالت تابستانه/زمستانه انجام می گیرد. بنابراین، با قرار دادن این دکمه بر روی حالت تابستانه سپس بر روی وضعیت زمستانه، فرآیند ریست شدن پکیج بوتان انجام می شود.

نحوه ریست کردن پکیج بوتان مدل ونزیا و اپتیما

برای ریست کردن پکیج بوتان ونزیا و اپتیما می بایست در وهله نخست دکمه تغییر فصل دستگاه را در حالت استندبای قرار دهید و سپس پکیج را بر روی حالت تابستانه و زمستانه قرار دهید. با انجام این کار پکیج بوتان راه اندازی مجدد می شود.

نحوه ریست کردن پکیج بوتان مدل ورونا، پرلا و پارما

این فرآیند در پکیج های دیواری بوتان مدل ورونا، پرلا و پارما به صورت دیگری انجام می شود. فرآیند ریست کردن این مدل‌ها از طریق ولوم پیچی مربوط به تنظیم دمای رادیاتورها صورت می گیرد.

این دکمه غالبا در سمت چپ کنترل پنل پکیج قرار گرفته است. برای ریست کردن این مدل ها ابتدا دکمه را بر روی حالت Off قرار داده و سپس پکیج ابتدا در حالت تابستانه و سپس بر روی وضعیت زمستانه تنظیم می شود. پس از پایان این مراحل شاهد ریست شدن پکیج دیواری بوتان خواهید بود. در ضمن، با استفاده از دفترچه راهنما یا کاتالوگ پکیج های بوتان می توان از چگونگی و نحوه انجام عملیات ریست دستگاه مطلع گردید.

ناگفته نماند که در صورت بروز هرگونه ایراد و نقص فنی در ساختار یا قطعات پکیج های دیواری، مشکل ایجاد شده به صورت یک کد خطا بر روی نمایشگر آن نمایش داده می شود. به محض بروز مشکل چراغ قرمز بر روی پنل روشن شده و شروع به چشمک زدن می کند.

نحوه ریست کردن پکیج بوتان مدل ورونا، پرلا و پارما

 

در مقاله دیگری به بررسی کد خطا پکیج بوتان پرداخته ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را نیز بخوانید.

ظاهر شدن این چراغ، وجود ایراد در پکیج شوفاژ دیواری را به کاربر گوشزد می نماید. در بسیاری مواقع، با ریست کردن پکیج مشکلات احتمالی دستگاه، به ویژه ایرادات مربوط به تنظیمات برطرف می گردد. در غیر این صورت، نیاز به بررسی تخصصی دستگاه از سوی تکنسین ها می باشد.

 

علت ریست شدن پکیج بوتان و ایران رادیاتور

در بخش قبل به آموزش ریست کردن پکیج پرداختیم، در ادامه شما را با دلایلی که نیاز به ریست شدن پکیج می باشد آشنا خواهیم کرد. ریست کردن پکیج های دیواری، اعم از ایران رادیاتور و بوتان با هدف از بین بردن اختلالات و مشکلات ایجاد شده در دستگاه صورت می گیرد. با انجام ریست (Reset)، تنظیمات اعمال شده برای پکیج های دیواری به تنظیمات اولیه بر می گردد.

ریست کردن پکیج دیواری تنها مشکلات مربوط به تنظیمات سیستم را برطرف می نماید. بنابراین، در صورت بروز ایراد در قطعات اصلی پکیج مانند ترموستات و مبدل حرارتی، ریست کردن دستگاه منجر به حل مشکلات ایجاد شده نخواهد شد.

در برخی مواقع، پکیج در هنگام کار به صورت ناگهانی خاموش می شود. در این حالت، در قسمت پنل کنترل دستگاه یک چراغ قرمز رنگ فعال شده و به صورت چشمک زن ظاهر می گردد. از این چراغ قرمز رنگ با عنوان چراغ ریست پکیج نام برده می شود.

روشن شدن چراغ قرمز رنگ، حکایت از نیاز پکیج به ریست تنظیمات دارد. ضمنا، روشن شدن چراغ سبز در پکیج های دیواری نمایانگر درست کار کردن و سلامت دستگاه می باشد. ریست کردن پکیج دیواری به علت های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

1.مشکل در تنظیمات پکیج علت ریست کردن پکیج

روشن نشدن دستگاه پس از نصب و راه اندازی، از جمله مشکلات رایج پکیج های دیواری محسوب می شود. در مواقع مواجه شدن با این مشکل، با ریست پکیج به احتمال بسیار قوی مشکل ایجاد شده برطرف می گردد.

برای انجام این فرآیند می بایست دکمه تعبیه شده در پنل کنترل پکیج را فشار داده تا دستگاه راه اندازی مجدد شود.

حتما بخوانید: چگونه پکیج را روشن کنیم؟

2.بروز اشکال در راه اندازی پکیج

اشکال پیدا کردن پکیج در هنگام راه اندازی، از دیگر علت های مهم reset کردن پکیج های شوفاژ دیواری به شمار می رود. در مواقعی، پس از راه اندازی، دستگاه شروع به کار نمی کند. در این شرایط می بایست ابتدا مراحل نصب دستگاه با دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. پس از اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن مراحل نصب، ریست پکیج از مناسب ترین اقدامات در جهت رفع مشکل ایجاد شده تلقی می گردد.

علت ریست شدن پکیج بوتان و ایران رادیاتور

پیشنهاد ویژه: با شرکت در دوره آموزش نصب پکیج، نحوه نصب و راه اندازی انواع پکیج دیواری را یاد بگیرید.

نکته: در هنگام بروز اشکال در نصب و راه اندازی، غالبا چراغ مربوط به ریست پکیج به صورت چشمک زن ظاهر می شود. در این شرایط با فشار دادن دکمه مربوطه، می تواند نسبت به رفع اختلال ایجاد شده اقدام نمود.

3.مشکل در جرقه زن پکیج علت ریست پکیج دیواری

در هنگام بروز اشکال در جرقه زن، با ریست کردن پکیج احتمال رفع مشکل آن وجود دارد. با این حال، در صورت خراب شدن جرقه زن و متعاقب آن روشن نشدن پکیج، می توان دکمه مربوط به ریست دستگاه را فشار داد.

قطع اتصالات و سیم کشی، خرابی ترانس جرقه زن و از کار افتادن الکترود، از مهم ترین دلایل خراب شدن جرقه زن پکیج محسوب می شود.

بهترین زمان برای ریست کردن پکیج چه زمانی است؟

حالا با نحوه ریست کردن پکیج و علت ریست شدن پکیج آشنا شدیم بهتر است با زمان مناسب برای ریست کردن پکیج نیز آشنا شویم.

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات در پکیج های دیواری است، قطع و وصل برق و عوامل دیگر باعث آسیب دیدن برد پکیج می شود. ریست کردن پکیج یکی از بهترین راهکار برای رفع مشکلات ایجاد شده در برد پکیج می باشد.

قطع شدن گاز نیز می توانید مشکلاتی را در پکیج ایجاد کرده و باعث نمایش کدخطاهایی در پنل شود. در بسیاری از مواقع ریست پکیج به رفع این مشکلات کمک بسیاری می کند.

بهترین زمان برای ریست کردن پکیج چه زمانی است؟

آموزش تعمیرات پکیج با برق گستران

آموزشگاه برق گستران یکی از مجهزترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در کشور است که به صورت عملی و در کارگاه های مجهز دوره های نصب و تعمیرات پکیج را برگزار می نماید. این آموزشگاه علاوه بر دوره پکیج کلاس های آموزشی بسیاری را برگزار می نماید.

برخی دیگر از سایر دوره های درحال برگزاری در آموزشگاه برق گستران شامل آموزش تعمیر موبایل، آموزش برقکاری ساختمان، دوره تعمیرات کولر گازی و . . . می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵  تماس بگیرید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “آموزش نحوه ریست کردن پکیج بوتان و ایران رادیاتور”

  1. naser گفت:

    سلام، کاش آموزش ریستارت کردن پکیج دیواری لورچ رو هم بگید.

    1. هانی گفت:

      سلام، طریقه ریست کردن و راه اندازی انواع پکیج خیلی نسبت به هم متفاوت نیست.