LG-512-mashin-zarfsuyi
می 15, 2024
آموزشگاه برق گستران

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و طراحی‌ های منحصر به فرد هر برند برای ماشین‌ های ظرفشویی، طریقه‌ کار با آن‌ ها را کمی برای افراد دشوار نموده است. با توجه به کارایی‌ ها و آپشن‌ هایی که هر برند به محصول خود اضافه نموده، بدون مطالعه‌ دفترچه راهنما و همچنین بالا بردن سطح آگاهی خود در استفاده از این وسیله، نمی‌ توانید با آن کار کنید.

از این رو در این مقاله سعی نموده‌ ایم تا به اختصار درباره‌ دکمه‌ های ماشین ظرفشویی ال جی 512 و شرح وظایف هر دکمه به شما عزیزان اطلاعاتی را ارائه دهیم.
لازم است یاداوری نماییم که در دوره آموزش تعمیر ظرفشویی ما صفر تا صد کارکرد و روش عیب یابی این دستگاه را بررسی می کنیم.

وظیفه دکمه‌ های ماشین ظرفشویی ال جی 512

 

هر یک از دکمه ها و برنامه های روی نمایشگر ماشین ظرفشویی ال جی به مانند برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی، معرف تنظیمات خاصی هستند که در ادامه توضیح می دهیم:

برنامه Auto

یکی از کاربردی‌ ترین و اولین برنامه‌ ها در ماشین‌ های ظرفشویی، برنامه‌ Auto یا به بیان دیگر، خودکار است. همانطور که از نام این برنامه پیداست، به صورت اتوماتیک وظایف شستشوی ظروف را انجام می‌ دهد.

در واقع با انتخاب این دکمه، دستگاه به طور خودکار میزان چربی و آلودگی ظروف را تشخیص داده و یک فرآیند بسیار مناسب برای شستشو را ارائه می‌ نماید. که نیازی به تنظیم دستی ندارد.

شما می‌ توانید به صورت روزمره از این دکمه برای شستشوی ظروف خود استفاده کنید، دمای آب حاصل، توسط این برنامه‌ کاربردی، 50 تا 55 درجه سانتی‌ گراد و زمان آبکشی، 70 درجه است.

 برنامه Intensive

از دیگر دکمه‌ های ماشین ظرفشویی ال جی 512، این برنامه می‌ باشد.

اگر ظروف قرار داده شده در دستگاه، بیش از حد آغشته به چربی است، این دکمه می‌ تواند گزینه‌ مناسبی برای انتخاب باشد. برنامه‌ intensive معروف به شستشوی قدرتمند بوده؛ از این رو برای ظروفی که بسیار کثیف هستند، انتخاب خوبی است.

وظیفه دکمه‌ های ماشین ظرفشویی ال جی 512

طریقه‌ عملکرد این دکمه به این شکل است که، دمای آب را بسیار بالا برده و سپس توسط مواد شوینده و فشار آبی که به صورت شدید داخل دستگاه به گردش در می‌آورد، سبب شستشوی ظروف به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن می‌ شود. دمای آب این برنامه زمان شستشو 75 و زمان آبکشی 70 درجه است.

برنامه Turbo

از دیگر برنامه‌ های بسیار مهم و کاربردی در ماشین ظرفشویی 512 ال جی، توربو می‌ باشد، این دکمه با نام Express نیز نمایش داده می‌ شود. در میان دکمه‌ های ماشین ظرفشویی ال جی 512، این دکمه برای مواقعی کاربرد دارد که، ظروفی که می‌ خواهیم توسط دستگاه شسته شود، بیش از حد کثیف و آغشته به چربی نباشد. توسط این برنامه، ظروف در مدت زمان کمتری یعنی تقریبا، 29 دقیقه‌ ای شسته می‌ شوند. در برنامه‌ توربو، دمای آب در زمان شستشو و همچنین آبکشی،65 درجه‌ سانتی‌ گراد است.

برنامه Eco

برنامه‌ Eco، یکی از بهترین برنامه‌ های موجود در اکثر ماشین‌ های ظرفشویی و بخصوص، ال جی می‌ باشد. این برنامه، به برنامه‌ اقتصادی نیز شهرت دارد؛ به این خاطر که، با استفاده از این دکمه برای شستشو، میزان مصرف آب کم شده و همچنین مصرف انرژی، به حداقل خود می‌ رسد. با این‌ که این برنامه، یک شستشوی اقتصادی را به ارمغان می‌ آورد اما، ظروف را با کیفیت قابل قبولی تمیز می‌ کند. دمای آب در زمان شستشو توسط آن، 42 و در حین آبکشی، 66 درجه سانتی‌ گراد است.

 

برنامه Delicate

از دیگر دکمه‌ های ماشین ظرفشویی ال جی 512، برنامه‌ Delicate است که، بواسطه‌ آن ظروف ارزشمند و گران قیمت خود را می‌ توانید با خیالی آسوده، درون دستگاه قرار داده و تمیز کنید. اگر ظرفی دارید که، باید به بهترین شکل تمیز شده و خط و خشی روی آن‌ نیوفتد، از این برنامه کمک بگیرید. دمای آب این برنامه در زمان شستشوی ظروف، 45 درجه و در زمان آبگیری،60 درجه می‌ باشد.

برنامه download cycle

این برنامه درماشین‌ های ظرفشویی ال جی، کار مهمی انجام نداده اما توسط آن، می‌توان سه برنامه را دانلود کرده و استفاده نمود.

این دکمه در ماشین‌ های ظرفشویی هوشمند بوده و با کمک WIFI، می‌ توان برنامه‌ ها را دانلود کرد، این سه برنامه به قرار زیر هستند:

  • برنامه Machine Clean

این برنامه که توسط یکی از دکمه‌ های ماشین ظرفشویی ال جی 512 با نام download cycle، دانلود می‌ شود، وظیفه‌ شستشوی ظروف را ندارد. در واقع شما توسط این برنامه می‌توانید فضای داخلی ماشین ظرفشویی خود را شسته و تمیز کنید. توجه داشته باشید پیش از استفاده از این برنامه، ظروف را از داخل دستگاه خارج نمایید. دمای آب در این برنامه زمان شستشو و آبگیری، 50 درجه است.

  • برنامه Rinse

از دیگر برنامه‌‌ های بسیار کاربردی که می‌ توانید دانلود کنید، برنامه‌ی Rinse است.

این برنامه در مواقعی استفاده می‌شود که شما، نمی‌خواهید ظروف خود را بشویید و فقط، آن را درون دستگاه قرار می‌دهید. در این هنگام این برنامه، روی ظرف‌ها آب می‌ریزد تا تکه‌های غذا و چربی روی آن‌ها خشک نشود، به این برنامه، پیش آبکشی نیز می‌گویند.

آپشن‌های کاربردی ماشین ظرفشویی ال جی 512

آپشن‌ های هر دستگاه، قابلیت‌ هایی هستند که علاوه بر برنامه‌ های تعبیه شده درون آن دستگاه، می‌ توان با سایر برنامه‌ ها، از آن‌ها استفاده نمود. علاوه بر دکمه‌ های ماشین ظرفشویی ال جی 512، آپشن‌ هایی درون آن تعبیه شده که در ادامه به بررسی آن‌ ها می‌ پردازیم.

آپشن‌های کاربردی ماشین ظرفشویی ال جی 512

  • آپشن اول: Dual Zone

شستن ظروف سبد پایینی دستگاه، با قدرت زیاد

 

  • آپشن دوم: Half Load

زمانی که ظروف کمی برای شستشو داشته و می‌ خواهید از حداقل آب و انرژی استفاده کنید، این آپشن بسیار کاربردی و موثر است. برای استفاده از این برنامه در ابتدا، همه‌ ظرف‌ ها را در یک سبد، درون دستگاه چیده و سپس با انتخاب این برنامه از دکمه‌ های ماشین ظرفشویی ال جی 512، آن سبد را برای شستشوی ظروف انتخاب نمایید.

  • آپشن سوم: Energy Saver

این آپشن مانند دکمه‌ اقتصادی که در موارد فوق به آن اشاره شد، با بالابردن مدت زمان شستشو، باعث مصرف بهینه آب و برق می‌شود.

  • آپشن چهارم: High Temp

این گزینه در مواردی کاربرد دارد که، ظرف‌ها بسیار کثیف و آغشته به چربی هستند. توصیه می‌کنیم؛ در این برنامه به دلیل بالا رفتن زیاد دمای آب و همچنین، فشار اسپری آب روی ظروف، ظرف‌های ظریف و کریستالی را با استفاده از آن، شستشو ندهید.

  • آپشن پنجم: Extra Dry

با انتخاب این آپشن، ظرف‌ها بدون دستمال‌ کشی مجدد برای خشک کردن، خشک و براق می‌ شوند.

 

کلام پایانی

در این مقاله درباره‌ دکمه‌ های ماشین ظرفشویی ال جی 512 و همچنین برخی از قابلیت‌ های آن صحبت نمودیم. با توجه به آنچه که در این مقاله و مطالب فوق به شما ارائه داده‌ایم. داشتن اطلاعات و آگاهی از نحوه‌ استفاده از دکمه‌ هایی که روی ماشین‌ های ظرفشویی قرار گرفته، بسیار مهم است.

به طور کلی، نه فقط در این وسیله، بلکه بالا بردن سطح آگاهی خود در استفاده از تمامی وسایلی که، به طور روزمره با آن سروکار دارید، خالی از لطف نیست.

اگر شما نسبت به عملکرد دستگاه خود، اطلاعات کافی نداشته باشید، علاوه بر این‌که کار کردن با آن برایتان دشوار می‌شود، ممکن است به وسیله‌ی خود نیز آسیب بزنید.

 

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *