بهترین مشاغل مربوط به خودرو
سپتامبر 2, 2023
آموزشگاه برق گستران

مشاغل فنی در چند سال اخیر از استقبال زیادی برخوردار شده‌اند که از پردرآمدترین آن‌ها مشاغل مربوط به خودرو می‌باشند. تعداد افرادی که صاحب خودرو هستند، نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است. به همان نسبت هم متقاضیان خدمات و شغل های پردرآمد با ماشین نیز افزایش یافته‌اند. اگر شما هم به دنبال انتخاب یک شغل پردرآمد در زمینه مشاغل خودرو و یادگیری آن‌ها هستید، به طور خلاصه اگر بخواهیم به یکی از پردرآمد ترین رشته های حوزه خودرو اشاره داشته باشیم، باطری سازی خودرو می باشد که بازارکار مناسبی دارد. از این رو تقاضا برای ثبت نام در دوره آموزش برق خودرو به صورت روزانه در حال افزایش می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید: پنهان

شغل های پردرآمد با ماشین

برخی از شغل های پردرآمد با ماشین و پر درآمدترین شغل های مکانیکی عبارتند از:

1- نمایندگی تعمیرات خودرو

یکی از مشاغل خدماتی مربوط به خودرو که جزء پردرآمدترین آن‌هاست، نمایندگی‌‌های تعمیر ماشین است. با اخذ نمایندگی مجاز تعمیرات شرکت‌های خودروساز و یا واردات خودرو می‌توانید یک شغل مناسب برای افزایش درآمد و سرمایه خود را آغاز کنید.

2- نمایندگی خرید و فروش ماشین

یکی از مشاغلی که برای افراد علاقمند به خرید و فروش، تأسیس نمایندگی مجاز فروش خودرو است که به سرمایه زیادی نیز نیازمند است. نمایندگی فروش از مشاغل بسیار درآمدزا در حوزه خودرو است. این شغل از رشته‌هایی است که به درآمد متوسطی برای خرید و زیباسازی نمایندگی نیاز دارد.

3- مکانیک خودرو از پردرآمدترین مشاغل خودرو

 

مکانیک خودرو از پردرآمدترین مشاغل خودرو

یکی از شغل های پردرآمد با ماشین که می‌توان بدون سرمایه خاصی وارد بازار کار آن شوید، مکانیک خودرو است. برای ورود به این شغل باید دوره آموزش مکانیک خودرو را برای یادگیری مهارت‌های لازم برای تعمیر خودروهای مختلف بگذرانید و در مکانیکی‌های خودرو مشغول به کار شوید.

اگر سرمایه دارید و می‌توانید یک مکانیکی تأسیس کنید، با ورود به این شغل درآمد خود را چندین برابر کنید.

4- گاراژ تعمیرات خودرو

یکی از شغل‌هایی که با سرمایه نسبتاً زیاد می‌توانید  وارد آن شوید، تأسیس گاراژ تعمیرات خودرو است. اگر فضای مناسب و با مساحت نسبتاً زیادی داشته باشید می‌توانید به راه اندازی مراکز ارائه خدمات مختلف تعمیرات خودرو فکر کنید.

5- تیونینگ خودرو جزء مشاغل مربوط به خودرو با درآمد بالاست

با سفارشی سازی خودرو و ایجاد تغییراتی در ماشین می‌توان مبالغ زیادی را به عنوان دستمزد دریافت کرد. هر فردی که علاقه داشته باشد تا قطعات و اجزای داخلی و خارجی خودرو را با طرح و مدل دلخواه سفارش دهد، به مراکزی که خدمات تیونینگ را ارائه می‌دهند، مراجعه خواهند کرد. این شغل به سرمایه بسیار زیادی نیازمند است تا تجهیزات و فضای لازم برای این تأسیس چنین مرکزی را مهیا کند.

 

تیونینگ خودرو جزء مشاغل مربوط به خودرو با درآمد بالاست

 

6- تأسیس پارکینگ عمومی

یکی از مشاغل مربوط به خودرو که به سرمایه زیادی نیاز دارد، تأسیس پارکینگ است. با توجه به متراژ و مساحت فضای شما، می‌توانید جواز کسب یک پارکینگ طبقانی و یا مسطح را دریافت کنید و این شغل پردرآمد را شروع کنید.

7- تأسیس کارواش؛ یکی از پردرآمدترین مشاغل مربوط به خودرو

یکی از مشاغلی که روزمره با زندگی مردم سر و کار دارد و از مشاغل مربوط به خودرو خودرو است، کارواش است. راه اندازی کارواش از بهترین مشاغلی است که می‌توانید در زمینه خودرو به آن فکر کنید. سرمایه لازم برای تأسیس یک کارواش در حد متوسط است تا بتوان تجهیزات و فضای لازم برای شروع کار را تأمین کرد.

همچنین می‌توانید به عنوان کارواش سیار نیز خدمات شستشوی خودرو را در محل مشتری ارائه دهید.

8- آموزشگاه رانندگی

تأسیس یک آموزشگاه رانندگی علاوه به فضای اداری نسبتاً بزرگ بلکه به خرید چند خودرو و استخدام چند راننده نیاز دارد. هر چند می‌توانید راننده با خودرو استخدام نمایید و خودتان برای خرید خودرو اقدام نکنید. در این شغل می‌توانید درآمد بالایی داشته باشید. در صورتی که بدون سرمایه به دنبال یک شغل مرتبط با خودرو هستید، می‌توانید به عنوان مدرس رانندگی و یا مدرس آئین نامه در این آموزشگاه‌ها مشغول به کار شوید.

 

9- دفتر خدمات بیمه خودرو؛ یکی از شغل های پردرآمد با ماشین

یکی از روش‌های درآمدزایی در زمینه خودرو تأسیس دفتر خدمات بیمه ماشین است. همچنین می‌توانید بدون سرمایه به عنوان کارمند در این مراکز مشغول به کار شوید و درآمد خوبی داشته باشید.

10- برقکار ماشین؛ از مشاغل مربوط به خودرو و نیازمند مهارت است

ورود به شغل برقکاری خودرو به سرمایه نسبتاً کمی نیاز دارد و با شرکت در دوره آموزش برق خودرو و یادگیری مهارت‌های مربوطه و همچنین خرید تجهیزات آن می‌توانید سریعاً به این کار مشغول شوید. درآمد برقکار یک خودرو بالاست و از مشاغل پردرآمد این رشته‌ها محسوب می‌شود.

11- صافکاری و نقاشی خودرو

تأسیس خدمات صافکاری و نقاشی نیز می‌تواند درآمد زیادی داشته باشد. همچنین اگر شغل صافکاری و نقاشی خودرو را یاد بگیرید، می‌توانید یک شغل پردرآمد داشته باشید. صافکاری و نقاشی خدماتی مانند رفع مشکلات و تغییرات ظاهری بدنه خودرو مانند فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌ها را ارائه خواهد دارد. اگر از متقاضیان ورود به بازارکار صافکاری و نقاشی ماشین هستید، می‌توانید در دوره آموزش صافکاری خودرو و همچنین آموزش نقاشی خودرو در آموزشگاه برق گستران شرکت نمایید.
همچنین در این دوره انواع روش های جدید صافکاری همچون صافکاری pdr بدون رنگ، صافکاری با لیزر، صافکاری با چسب حرارتی و نوع سنتی را فرا خواهید گرفت.

صافکاری و نقاشی خودرو

درآمد شغل صافکاری مخصوصا در مراکزی که ابزار و تجهیزات مدرن دارند بسیار عالی می باشد. یک صافکاری pdr در تهران که از نظر لوکیشن و مکان، موقعیت خوبی در شهر دارد و همچنین از ابزار و تجهیزات جدید مانند دستگاه هاتباکس، لیزری و میله های مختلف پی دی ار استفاده می کند، جز پر درآمدترین مشاغل مربوط به خودرو می باشد.

12- تنظیمات موتور ماشین از مشاغل مربوط به خودرو

تنظیم موتور یکی از مشاغلی است که به نگهداری خودرو و سرویس آن مربوط است. در صورتی که موتور خودرو تنظیم نباشد، می‌تواند مشکلات زیادی را برای خودرو ایجاد کند. به همین دلیل با توجه به حساسیت این قطعه از خودرو، بازارکار این شغل همیشه خوب و پربازده است. با شرکت در دوره آموزش تنظیم موتور خودرو و همچنین آموزش انژکتور و دیاگ خودرو استفاده از دستگاه‌های مهم برای تنظیم موتور و دیاگ خودرو را بیاموزید و تنظیم موتور را را بدون نقص انجام دهید.

13- جلوبندی سازی خودرو

یک جلوبندی ساز باید تمام قطعات، نحوه قرارگیری و تعمیرات آن‌ها را به طور کامل و دقیق یاد بگیرد تا بتواند در این شغل موفق شود. جلوبندی سازی را می‌توان از پردرآمدترین شغل‌های این رشته در نظر گرفت.

14- تأسیس مرکز فروش قطعات خودرو

فروش قطعات خودرو از مشاغلی است که همیشه بازار کار خوبی دارد. یکی از نیازمندی‌های ضروری برای نگهداری مناسب خودروها و جلوگیری از فرسودگی آن‌ها تعویض به موقع قطعات یدکی ماشین است.

15- رینگ و لاستیک فروشی

اگر به شغل رینگ و لاستیک فروشی و نصب و تعویض آن‌ها علاقه داشته باشید، می‌توانید به راحتی وارد بازار کار خوب این شغل شوید. بسیاری از افراد به استفاده از رینگ فابریک خودروها تمایلی ندارند و رینگ خودروی خود را سریعاً عوض می‌کنند. این شغل از درآمد بالایی برخوردار است و جزء خدمات پربازده در مشاغل فنی مرتبط با خودرو می‌باشد.

 

16- فروش و تعویض باتری

مراکز تعویض خودرو به دلیل نیاز هر خودرو به شارژ باتری، از جمله پردرآمدترین مشاغل مربوط به خودرو است که به سرمایه متوسط نیازمند است. همچنین کارگرانی که به دنبال پیدا کردن یک شغل فنی پردرآمد هستند، می‌توانند با یادگیری انواع موتورها و باتری‌ها در این شغل مهارت لازم را به دست آورند و وارد بازارکار شوند.

 

فروش و تعویض باتری

17- بالانس خودرو از مشاغل مربوط به خودرو با اهمیت زیاد است

ارائه خدمات بالانس خودرو به دلیل اهمیتی که در مراقبت از خودرو و حتی سلامت سرنشینان خودرو، خودروهای دیگر و عابران دارد، بسیار درآمد خوبی دارد. فضای لازم برای تأسیس مغازه بالانس لاستیک خودرو و تجهیزات لازم به سرمایه متوسطی نیازمند است.

18- بکسل ماشین

یکی از مشاغلی که روزانه درآمد بالایی خواهد داشت، خدمات بکسل ماشین است. در صورتی که خودرو خراب شود، یا در حوادث رانندگی خودرو نیاز به رفتن به تعمیرگاه و یا پارکینگ را داشته باشد، افراد یا مراکز راهنمایی و رانندگی به خدمات بکسل نیاز پیدا خواهند کرد. در این صورت با ارائه خدمات به این افراد و سازمان‌ها می‌توان درآمد زیادی داشت.

19- تأسیس مراکز کرایه خودروها

یکی از مشاغل مربوط به خودرو که می‌توانید با آن به درآمد زیادی برسید، کرایه خودرو است. می‌توانید مراکز مربوط به کرایه تاکسی و ارائه خدمات مسافربری بپردازید. همچنین می‌توانید مراکزی که خودروهای مجلل برای مجالس را کرایه می‌دهند، راه اندازی کنید.

 

20- تعویض روغنی و آپاراتی

مراکز آپاراتی و خدمات تعویض روغنی از درآمد خوبی برخوردارند؛ زیرا یکی از الزامات استفاده و نگهداری صحیح از خودرو تعویض روغن به موقع خودرو است. هر خودرویی پس از چند ماه باید یک بار به آپاراتی مراجعه کند تا از صدمات بعدی خودداری شود. اگر به فکر تأسیس یک شغل پردرآمد هستید، به این شغل فکر کنید. اگر از کارگران عزیزی به شمار می‌روید که قصد دارید خدماتی را ارائه دهید، می‌توانید بدون سرمایه اولیه در مراکز تعویض روغنی مشغول به کار شوید؛ فقط کافیست نکات لازم برای ارائه خدمات را بدانید.

 

تعویض روغنی و آپاراتی

21- تعمیر، تعویض و تولید اگزوز

از قطعات مهم خودرو اگزوز است که علاوه بر نقش آن در سلامتی سرنشینان خودرو، در حفظ محیط زیست نیز اهمیت زیادی دارد. دقت و توجه به سلامت اگزوز خودرو از مواردی است که باید هر راننده‌ای آن را جدی بگیرد. در صورتی که می‌خواهید شغلی با درآمد بالا داشته باشید، می‌توانید وارد بازار کار این شغل شوید. یادگیری این شغل با جوشکاری همراه است. در صورتی که به این شغل علاقه دارید، می‌توانید با یادگیری مهارت‌های لازم شروع به کار کنید.

22- فروش و نصب دزدگیر؛ شاید راحت ترین شغل مربوط به ماشین

یکی از دغدغه‌های تمام صاحبان خودروها نگهداری و حفاظت از خودرو در برابر سارقین است. با توجه به افزایش آمار سرقت خودرو و قطعات جانبی آن، می‌توانید وارد بازارکار پردرآمد فروش و نصب و تعمیر دزدگیر شوید. با شرکت در دوره آموزش نصب دزدگیر ماشین و یادگیری مهارت‌هایی مانند سیم کشی برای صندوق، درها، شیشه‌ها، تعمیر و نصب سنسورهای خودرو و … می‌توانید این شغل را شروع کنید و درآمد زیادی کسب کنید.

23- فروش و نصب GPS خودرو

یک روش برای جلوگیری از سرقت خودرو، نصب GPS روی خودرو است. در صورتی که به تکنولوژی علاقه داشته باشید، می‌توانید در زمینه فروش و نصب GPSهای مختلف خودرو شروع به کار کنید.

 

24- فروش و نصب باند و ضبط

فروش و نصب و تعمیر سیستم صوتی خودرو می‌تواند درآمد بسیار زیادی داشته باشد. فردی که با یادگیری مهارت‌های لازم وارد بازارکار این شغل شود، می‌تواند با ارائه خدماتی مانند نصب باند، تعویض ضبط، تعمیر ضبط و باند و سیم کشی آمپلی فایر و … در شغل فروش و نصب ضبط و باند خودرو به درآمد بالایی برسید. برای یادگیری این مهارت‌ها می‌توانید در دوره آموزش نصب ضبط و باند خودرو شرکت نمایید تا به عنوان یک فرد حرفه‌ای وارد بازارکار این شغل شوید.

25- تعمیر ایسیو؛ از شغل های پردرآمد با ماشین

یکی از مشاغل مربوط به خودرو که درآمد زیادی نیز دارد، تعمیرات سنسورهای خودور از جمله تعمیرات ایسیو است. عیب یابی، تعویض و تعمیر سنسورها در خودروهای مختلف، متفاوت است و روش‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. شما می‌توانید با یادگیری مهارت تعمیرات سنسورهای خودرو و گذراندن دوره آموزش تعمیرات ایسیو خودرو وارد بازار کار یک شغل پردرآمد شوید.

26- تودوزی ماشین

تودوزی خودرو شامل موارد متفاوتی از جمله روکش صندلی، دور فرمان و … می‌باشد. در این شغل نیز مانند اکثر مشاغل دیگر مهارت و سرعت عمل شما در درآمد و تعداد افراد مراجعه کننده برای دریافت خدمات تأثیرگذار است.

27- موتورشویی، قطعه شویی و چربی گیری خودرو

یکی از خدماتی که برای خودروها ازائه می‌شود و از درآمد بالایی برخوردار است، موتورشویی و قطعه شویی است. این شغل علاوه بر مهارت به یک سری تجهیزات نیاز دارد که می‌توانید در صورت داشتن سرمایه، یک مرکز خدمات موتورشویی و قطعه شویی راه بیاندازید و اگر مهارت دارید و سرمایه لازم را ندارید، می‌توانید در مراکز مربوطه مشغول به کار شوید.

 

28- نصب شیشه دودی

 

نصب شیشه دودی

 

با توجه به گرم شدن هوا در تابستان ، شغل نصب شیشه دودی یکی از مشاغل مربوط به خودرو با درآمد بالا است.

همچنین بسیاری از افراد برای زیباتر شدن خودرو و حفظ حریم شخصی خود، شیشه ماشین را دودی می‌کنند. اگر از افراد با حوصله و صبور و با دقتی هستید که می‌خواهید یک شغل در حوزه خودرو انتخاب کنید، می‌توانید به نصب شیشه دودی فکر کنید.

29- شغل تعمیر گیربکس اتوماتیک

از بین شغل های پر درآمد با ماشین، که عنوان مقاله ماست در این قسمت به شغل تعمیر گیربکس ماشین خواهیم پرداخت، اگر شما هم دوست دارید در این زمینه فعالیت کنید و یک تعمیر کار حرفه ای شوید و بتوانید از درآمد فوق العاده آن بهره مند شوید، پیشنهاد میکنیم تا پایان با ما همراه باشید یا در دوره گیربکس اتوماتیک ثبت نام نمایید.
برای ورود به این شغل، قطعا باید سختی های زیادی را متحمل شوید، شما حداقل باید در حدود 2 یا 3 سال شاگردی کنید، تا کاملا در این حوزه حرفه ای شوید. اما در مقابل این سختی ها و زمان گذاشتن ها خواهید توانست به درآمد ایده آل خود دست پیدا کنید.

اگر شما این توانایی را داشته باشید که بتوانید از گیربکس ماشین های اتومات هم سر در بیاورید، قطعا در این حوزه موفق تر خواهید شد و درآمد بیشتری هم خواهید داشت.

29- شغل سرامیک و ریکاوری رنگ خودرو؛ جدیدترین شغل مربوط به خودرو

از دیگر شغل های پردرآمد با ماشین می توان به کارهای ریکاوری رنگ خودرو، صافکاری و یا نقاشی اشاره کرد. این مشاغل از بهترین شغل هایی است که شما می تواند داشته باشید. برای یادگرفتن این کارها بهتر است در برخی از آموزشگاه هایی که دوره آموزش سرامیک و ریکاوری رنگ خودرو را آموزش میدهند ثبت نام کنید و از صفر تا صد موضوع را یاد بگیرید، تا بتوانید برای خود درآمد کسب کنید.

برخی از سرفصل های آموزشی در این حوزه عبارت است از:

1-معرفی ابزارهای سرامیکی و نحوه کار با آنها

2-آموزش نحوه کار کردن با پد های پولیش

3-آموزش کار زیر رنگ سفید

البته انتخاب آموزشگاه معتبر هم کار ممکن است زمان بر و سخت باشد که بهتر است برای این امر دقت زیادی به خرج دهید.

شغل سرامیک و ریکاوری رنگ خودرو؛ جدیدترین شغل مربوط به خودرو

30- شغل لیسه گیری و ایر براش

یکی دیگر از مشاغل مرتبط با ماشین که درآمد بالایی دارد و شما میتوانید آموزش های آن را فرا بگیرید و در این حوزه حرفه ای شوید، شغل لیسه گیری و ایربراش ماشین است. شاید این کلمات برای شما آشنا نباشد، ایربراش از روش هایی است که کار رنگ آمیزی خودرو را انجام میدهد. لیسه گیری نیز برای از بین بردن خط و خطوط ماشین استفاده می شود.
در میان شغل های مربوط به خودرو، این دو عنوان شغل از مشاغل پردرآمد هستند که بازار کار خوبی هم دارند و شما می توانید با گذراندن دوره های آموزشی مورد نیاز همچون آموزش ایربراش خودرو، در آن تخصص لازم را کسب کنید و به درآمد مورد نظر خود دست پیدا کنید.

31- شغل ریمپ ایسیو

از دیگر شغل های پردرآمد با ماشین، شغلی که قرار است در مورد آن صحبت کنیم. یکی از صنعت های رو به رشد در جهان امروز است، افرادی که میخواهند در این حوزه فعالیت داشته باشند، نیاز است که در زمینه مهندسی خودرو آموزش ببینند.

برای کسب تخصص در این حوزه شما می بایست با انواع و اقسام مختلف واحد های کنترل موتور که در وسایل نقلیه استفاده می شود، آشنا باشید و در برخی مسائل دیگر از جمله، نرم افزارها و تجهیزات و وسایل تخصصی که برای اصلاح عملکرد موتور به کار میرود دارای تخصص باشید. تا بتوانید بهترین نوع خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید.

درآمد این شغل در ایران چقدر است؟

کسب درآمد در این شغل به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله استراتژی قیمت ها، مکان و یا رقیب های شما متفاوت است. اما به نظر میرسد در آینده ای نه چندان دور، به دلیل شرایط مختلف از جمله افزایش تقاضا برای این مدل کاری و نیز پیشرفت در خصوص فناوری موتور این شغل رشد قابل توجهی از خود نشان دهد.

32- شغل مکانیکی در محل

امروزه با افزایش تعداد خودرو ها مشاغل مربوط به آن هم در حال افزایش است، یکی از این مشاغل شغل مکانیک در محل و یا به صورت سیار است. شاید بتوان گفت این شغل پردرآمد ترین شغل مکانیکی باشد باشد، اما مشاغل دیگری هم در ارتباط با ماشین وجود دارد که در قسمت های بالا به آنها اشاره شد.

اگر شما قصد داشته باشید که مکانیک شوید باید بر اموری مسلط باشید، از جمله ی آنها تعمیر قطعات ماشین، تعمیر چندین قطعه ویا باز کردن موتور ماشین و…

شما باید قبل از انجام هر کاری برای مشتریان خود، ابتدا قیمت را به آنها اعلام کنید و سپس کار خود را شروع نمایید. البته این شغل نیاز به مدرک دانشگاهی و یا … ندارد کافی است بیشتر به صورت عملی این حرفه را یاد بگیرید.

33- تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

آیا تا حالا فکر کرده اید با تغییر گیربکس دستی به اتومات چه قدر رانندگی برای شما آسان تر میشود؟ یکی از پردرآمدترین رشته های مکانیک خودرو شغل تبدیل گیربکس دستی به اتومات است.

اگر شما هم در شهر های پرجمعیتی مثل تهران زندگی میکنید و ساعات زیادی را در ترافیک کلافه کننده میگذرانید با انجام این کار میتوانید به راحتی رانندگی کنید، اما در هر صورت باید برای انجام این کار هزینه ای را کنار بگذارید.

در ضمن این تبدیل گیربکس شاید برای شما بتواند مشکل ساز باشد، زیرا سیستم هر خودرویی متفاوت است و این تبدیل ممکن است در برخی از خودرو ها جواب ندهد.

انجام این تبدیل میتواند حدود 2 یا 3 روز زمان ببرد، البته شما باید این کار را به یک تعمیرکار حرفه ای واگذار کنید تا خیالتان از انجام دقیق آن راحت باشد.

 

تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

 

 

البته این تبدیل فقط برای برخی از خودرو ها امکان پذیر است که به شرح زیر است:

  • پژو405
  • پژو206
  • دنا
  • سمند با موتور معمولی
  • زانتیا
  • پژو پرشیا

لازم است یادآور شویم که تبدیل گیربکس دنده ای به اتومات کاری به شدت تخصصی است و حتما قبل از اقدام از مهارت تعمیرکار اطمینان حاصل نمایید.

پنج شغل پردرآمد با ماشین

در این مقاله به معرفی شغل های پردرآمد با ماشین یا رشته‎‌های مرتبط با خودرو را پرداختیم که متناسب با وضعیت اقتصادی متفاوت مردم جامعه، هم افراد سرمایه دار و هم افرادی که سرمایه زیادی ندارند، می‌توانند در هر کدام از این مشاغل ورود کنند و به درآمدهای بسیار بالایی برسند.
اما پنج شغل با ماشین جز پر درآمدترین شغل مکانیکی محسوب می شوند و شما می توانید در دوره های آموزشی آنها در آموزشگاه برق گستران شرکت کنین و مدرک فنی حرفه ای معتبر دریافت کنید عبارتند از:

  1. شغل مکانیک خودرو
  2. شغل تعمیر گیربکس اتومات
  3. شغل باطری سازی
  4. شغل تعمیر ایسیو
  5. جلوبندی سازی

مطمئنا مشاغل مرتبط به خودرو که از درآمد بالایی برخوردار هستند و بازار کار خوبی دارند بسیار گسترده است و شما با توجه به سرمایه، بازار کار، توانایی و علاقه می توانید هر یک را انتخاب نمایید و در هر کدام موفق شوید.
در صورت علاقه به شرکت در دوره های آموزش هر یک از شغل های مربوط به خودرو در آموزشگاه فنی حرفه ای برق گستران با کاشناسان ما تماس بگیرید و از شرایط ثبت نام و روش شرکت در کلاس مطلع شوید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “بهترین مشاغل مربوط به خودرو”

  1. اصغرزاده گفت:

    شغل دیتلینگ ماشین از نظر درآمد بهتره یا کارشناسی رنگ؟

    1. هانی گفت:

      سلام، هر دو شغل های بسیار خوبی هستند. تو هر کدوم اگر متخصص باشی دآمدت بالا خواهد بود.