چگونه گوشی دیگران را هک کنیم؟
آگوست 27, 2023
آموزشگاه برق گستران

هک کردن گوشی با استفاده از روش های مختلفی امکانپذیر است اما می توان گفت که مانند گذشته به راحتی می توانید گوشی دیگران را هک کنید. گوشی های هوشمند نسل به نسل نسبت به نفوذ و هک شدن مصونیت بیشتری پیدا می کنند. برای یادگیری روش های هک کردن گوشی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در صورت علاقمندی به یادگیری رفع مشکلات موبایل می توانید در دوره آموزش تعمیر موبایل آموزشگاه برق گستران ثبت نام و شرکت نمایید. تمامی دوره های آموزشی در این مجتمع به صورت تئوری و عملی برگزار شده و شما عزیزان می توانید پس از اتمام دوره به عنوان یک نیروی حرفه ای وارد بازار کار این شغل شوید.

راه و روش های هک کردن گوشی موبایل

اگر می خواهید بدانید چگونه گوشی دیگران را هک کنیم یا اینکه چگونه از هک شدن گوشی خود جلوگیری کنیم بد نیست راه و روش های هک شدن انواع گوشی اندروید و ios را بدانید.

تبلیغات بد و کلیک روی لینک های خاص

یک روش هک کردن گوشی دیگران استفاده از لینک ها و تبلیغات مخربی است که پس از کلیک کردن فرد، گوشی هک می شود. این تبلیغات می تواند از طریق یک پیامک برای گوشی ارسال شوند و یا در سایت های مختلف قرار گرفته باشند. همچنین برخی از برنامه هایی که برای گوشی ها طراحی شده اند، حاوی ویروس هایی هستند که می توانند موجب هک شدن گوشی شوند. بنابراین، در این روش مهم ترین ابزار برای هک کردن موبایل شما استفاده از تبلیغات جذاب است تا فرد را به کلیک کردن روی لینک مربوطه تشویق کند.

یکی از برنامه هایی که در گذشته موجب هک شدن موبایل می شد، بازی Durak بود. این بازی با سوق دادن صاحبان گوشی ها برای حذف قفل موبایل های اندرویدی، گوشی ها را هک می کردند.

این برنامه های مخرب در Google Play بسیار متعدد هستند و افراد زیادی با این اپلیکیشن ها گرفتار شده اند؛ در صورتی که App Store با نظارت بیشتر بر روی برنامه های خود، تعداد بسیاری کمتری از گزارش های مخرب دارد.

 

راه و روش های هک کردن گوشی موبایل

 

فیشینگ گوشی یکی از روش های رایج برای هک کردن گوشی

با استفاده از پیامک های متنی و کلیک کردن افراد روی لینک یا فایل ارسالی می توان گوشی را هک کرد. با ترفندهای زیادی که در برخی از بازی ها برای هک گوشی افراد اعمال می شود، به راحتی می توان گوشی افراد زیادی را هک کرد. پس از ارسال پیامک به موبایل فرد دیگر و کلیک بر روی لینک آن، کد ورود به سیستم به شما داده خواهد شد.

به عنوان مثال در صورتی که یک پیام خاص حاوی “یک فعالین غیرمعمول در حساب کاربری شما مشاهده شده است، برای اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کنید” به گوشی شخص قربانی ارسال شده باشد، اطلاعات فرد پس از کلیک کردن روی لینک مربوطه برای فرد سودجو در دسترس قرار می گیرد.

گاهی ممکن است این نوع پیامک ها از طرف یک شخص مورد اعتماد برای فرد ارسال شده باشد؛ سپس فرد با کلیک بر روی آن مسیرهای دستیابی به گوشی را برای افراد سودجو فراهم کرده باشد.

همچنین در برهی موارد مرورگرها بدون اجازه و رضایت کاربر، یک فایل را به گوشی ارسال می کنند که به محض کلیک بر روی آن، گوشی هک خواهد شد.

حتماً بخوانید: آشنایی با اصطلاحات کاربردی تعمیرات موبایل

استفاده از بدافزارها و نرم افزارهای ویروسی

ممکن است هکرها برای هک کردن گوشی فردی را که موبایل او جیلبریک شده باشد، انتخاب نمایند. همچنین آماده سازی نرم افزارها و برنامه هایی که افراد را به استفاده از آن ها تشویق می کند، می تواند راهی برای نفوذ به تلفن همراه باشد. به عنوان مثال استفاده از فیلترشکن های رایگان و . . . . پس از نصب این برنامه ها، به راحتی تشخیص می دهند که گوشی روت شده یا جیلبریک. در صورت دسترسی داشتن و از بین رفتن قفل های گوشی، اطلاعات مختلف مانند چت ها، اطلاعات ورودی و پسوردها و همچنین پرداخت های انجام شده روی موبایل به سرقت برده می شوند.

 

استفاده از بدافزارها و نرم افزارهای ویروسی

 

تعویض سیم کارت و دسترسی به اطلاعات شخصی و صندوق پست صوتی

بسیاری از افراد مشهور و برخی اوقات افراد عادی با این ترفند به دام می افتند. در این روش پس از متقاعد کردن اپراتور تلفن همراه، شماره فرد را به یک دستگاه دیگر منتقل می کند و از این طریق دسترسی به اطلاعات او را برای افراد هکر و سودجو مهیّا می سازند. از آن لحظه به بعد تمام پیامک ها، رمزهای بانکی، اطلاعات کارت های بانکی، تماس ها و … برای فرد سودجو ارسال خواهند شد.

هک گوشی با بلوتوث روشن

یکی از روش هایی که برای هک گوشی مورد استفاده قرار می گیرد، روشن کردن بلوتوث موبایل است. در این روش باید به گوشی دسترسی داشت و بلوتوث دستگاه را روشن کرد. همچنین به کار بردن این روش بدون دسترسی مستقیم به گوشی نیز امکانپذیر است. در صورتی که افراد بلوتوث گوشی خود را برای طولانی مدت روشن نگه دارند، هکرها می توانند به راحتی به دستگاه نفوذ کنند.

استفاده از وای فای های عمومی یکی از روش های هک گوشی

با اتصال گوشی به Wi-Fi رایگان در مراکز عمومی، دسترسی به اطلاعات خود را برای هکرها راحت می کنید. افراد سودجو با رهگیری ارتباطات گوشی شما از طریق وای فای عمومی بدون اینکه موبایل شما را کنترل کنند، اطلاعات شما را هک خواهند کرد.

هک آیفون چگونه امکانپذیر است؟

برای دسترسی داشتن به اطلاعات شخصی دیگران باید روش ها و ابزارهایی را استفاده کنید تا بتوانید به گوشی آن ها نفوذ کنید.

گوشی های آیفون از لحاظ امنیت از سایر برندهای موبایل یک سر و گردن بالاتر هستند؛ با این وجود روشی برای نفوذ به این نوع گوشی ها نیز وجود دارد. با تمام پیچیدگی ها و طراحی های اختصاصی ای که شرکت آیفون روی گوشی های خود اعمال کرده است، راه نفوذ به آن ها از طریق قابلیت های خود آیفون امکانپذیر می باشد. کافی است بتوانید به iCloud آیفون دسترسی داشته باشید تا بتوانید تمام اطلاعات مربوط به همان اپل آیدی را که روی گوشی تنظیم شده است، دست یابید. همچنین روش های دیگری مانند استفاده از برخی اپلیکیشن ها وجود دارد که می توانند هم برای گوشی های آیفون و هم اندروید کاربردی باشند.

 

هک آیفون چگونه امکانپذیر است؟

 

روش هک گوشی اندروید با برنامه

1. استفاده از برنامه Droid Sheep

در صورتی که به https:// ها تسلط دارید و گوشی مورد نظر برای هک کردن روت شده، می توانید از Droid Sheep استفاده کنید. با این نرم افزار می توانید به سرچ های مرورگر گوشی هایی که به وای فای مشترک متصل هستید، دسترسی و نظارت داشته باشید. با این برنامه کنترل بر روی صفحات مرورگر روی گوشی فرد نیز امکانپذیر خواهد بود. از این طریق می توانید فرد را به صفحه دیگری که خودتان تمایل دارید، بفرستید.

2. یکی دیگر از برنامه های نظارت بر گوشی و هک آن Faceniff

مانند برنامه قبلی، این اپلیکیشن نیز برای گوشی های روت شده و متصل به Wi-Fi مشترک قابل استفاده است. با کمک Faceniff می توانید به گوشی نفوذ کنید و بر سایت های مختلف، سرچ ها و اپلیکیشن های مهمی مانند اینستاگرام نیز نظارت کافی داشته باشید.

3. اپلیکیشن Nmap از ابزار هک گوشی

Nmap از برنامه های ساده ای است که می توانید از آن روی تلفن های همراه روت نشده نیز استفاده کنید. کاربری این برنامه بسیار راحت می باشد، به همین دلیل افرادی که دانش زیادی نسبت به هک کردن ندارند نیز می توانند با آن به اطلاعات گوشی و سرچ های اینترنت آن دسترسی داشته باشند.

4. برنامه zANTI

یکی از برنامه های پرکاربرد برای هک گوشی های اندروید نرم افزار zANTI می باشد. با zAnti می توانید گوشی های روت نشده را نیز هک کنید، اما باید بدانید که با این برنامه محدودیت هایی برای دسترسی به تمام اطلاعات گوشی های روت نشده وجود دارد. شما می توانید با zANTI به ایمیل های روی گوشی و دریافت اطلاعات آن ها و همچنین تمام دیتاهای شبکه اینترنت دست پیدا کنید.

 

برنامه zANTI

 

5. یکی از بهترین برنامه های هک گوشی mSpy

در صورتی که از mSpy استفاده کنید می توانید گوشی های اندروید و آیفون را هک کنید. امکانات این برنامه منحصر به فرد است و شما می توانید علاوه بر دسترسی به سرچ مرورگر گوشی، بررسی برنامه های مختلف گوشی از جمله واتساپ و اینستاگرام و همچنین نظارت بر ایمیل ها، موقعیت مکانی فرد را نیز کنترل کنید.

این برنامه دارای دو محدودیت است:

  1. بدون خرید اشتراک، به کارگیری این برنامه امکانپذیر نخواهد بود.
  2. اگر به گوشی فرد مورد نظر دسترسی نداشته باشید، نمی توانید از mSpy برای دسترسی به اطلاعات گوشی استفاده نمایید.

چگونه گوشی دیگران را هک کنیم بدون برنامه

آیا واقعا میشود بدون نصب هیچ برنامه ای گوشی دیگران را هک کرد؟ اگر شما هم به دنبال راهی برای دسترسی به گوشی دیگران بوده اید حتما تا کنون جست و جوهای زیادی در اینترنت انجام داده اید، مبنی بر اینکه چگونه میتوان یک گوشی موبایل را بدون اپلیکیشن هک کرد.

البته این نکته را هم بگوییم که به نظر برخی ها هک گوشی دیگران آن هم بدون نصب هیچ برنامه ای، تقریبا امکان ناپذیر است، اما هکر های حرفه ای قبل از شما به دنبال راهی برای حل آن بوده اند و بارها به آن دست یافته اند.

اما بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند که هک گوشی موبایل بدون نصب هیچ گونه برنامه ای قبل از اینکه به دنیای کامپیوترها وارد شویم وجود داشته است.

هک گوشی دیگران بدون اجازه با شماره موبایل

این روزها بحث هک گوشی بسیار فراگیر بوده و افراد زیادی به دلایل مختلفی در صدد هک گوشی همسر، افراد خانواده و یا دیگران هستند که البته کار درستی نیست و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

اما سوالی که به وجود می آید این است که آیا واقعا هک گوشی موبایل دیگران بدون اجازه آنها و تنها با شماره موبایل امکان پذیر است؟ با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد بحث کنیم.

 

هک گوشی دیگران بدون اجازه با شماره موبایل

 

برای اینکه بتوان گوشی دیگران را هک کنید قطعا راه بلندی در پیش دارید، چرا که هکرهای حرفه ای به سادگی از عهده این کار برآمده اند. پیش از هرچیزی برای هک گوشی شما باید ابتدا زبان های مختلف برنامه نویسی هک را یاد بگیرید. سپس می توانید آموزش های خود را بیشتر کنید و به دنبال آموزش های کد نویسی برای هک گوشی موبایل باشید.

البته باید بدانید که هک همه ی گوشی های موبایل شبیه به هم نبوده و متفاوت است، برای مثال یکی از راه حل هایی که میتوان با آن گوشی های اندرویدی را هک کرد استفاده کردن از سیستم عامل کالی لینوکس است.

کد هک تماس گوشی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی موبایل شما ردیابی شده باشد و یا در گوشی خود متوجه تغییراتی شده باشید و ذهنتان را به شدت درگیر کرده باشد، البته در دنیای امروز و با وجود گوشی های هوشمند این موضوع اتفاق جدید و جالبی نیست.
میخواهیم به چندین اتفاق مشکوک در گوشی موبایل بپردازیم که نشان میدهد گوشی موبایل هک شده است.
اگر گوشی موبایل شما بدون هیچ دلیل خاصی دچار افت سرعت شده و عملکرد کندی از خود نشان می دهد می تواند نشانه ای از هک گوشی موبایل شما باشد، در این حالت اختیار گوشی مویابل از دست شما خارج میشود و تماسهای برقرار شده و پیامک هایی ارسال شده که کار شما نبوده.
این موضوع می تواند نگران کننده باشد و شما باید به هک شدن گوشی موبایل خود شک کنید، اما به جز تمام اینها امروزه کد هایی برای پی بردن به این موضوع قرار داده شده است که میتوانید از آنها استفاده کنید.

کد ضد هک گوشی سامسونگ

امروزه یکی از دغدغه هایی که کاربران گوشی های هوشمند با آن سروکار دارند راه حل هایی برای جلوگیری از هک گوشی موبایل است، به همین خاطر این مسئله یعنی جلوگیری کردن از هک شدن گوشی موبایل موضوع فوق العاده مهمی است.
ما با وصل شدن به شبکه جهانی اینترنت، این امکان را به وجود می آوریم که هکرها یا و یا افراد دیگری بتوانند از طریق اپلیکیشن هالی متفاوتی گوشی ما را هک کنند و به اطلاعات شخص و یا حساب های بانکی محرمانه ما دسترسی پیدا کنند.
بهتر است بدانید که نشانه های هک شدن گوشی موبایل در گوشی های هوشمند مختلف نیز متفاوت است، برای مثال در گوشی های شیائومی دریافت پیام ها و تماس های ناشناس یکی ار نشانه های هم شدن گوشی است و یا این موضوع در گوشی های سامسونگ به وجود آمدن صفحه های پاپ آپ تبلیغاتی به صورت یکسره است.
با داشتن اطلاعات کافی در خصوص هک شدن گوشی موبایل و یا جلوگیری از هک شدن میتوانید به موقع از موضوع مطلع شوید و از اتفاقات بعدی جلوگیری کنید.

کد فهمیدن هک شدن گوشی

امروزه یکی از عبارت های پرتکرار در موتورهای جست و جوی گوگل، دریافت کد فهمیدن هک شدن گوشی است، همانطور که عده ای از افراد به دنبال مسیری برای هک گوشی موبایل دیگران و دسترسی به اطلاعات شخصی آنها هستند، در آن طرف قضیه هم صاحبان گوشی های هوشمند به دنبال راهی برای جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل خود هستند.
ما در اینجا قصد داریم کد هک گوشی موبایل را به شما معرفی کنیم ما مسئله ی مهمی که وجود دارد این است که گاهی اوقات حتی با کد هم نمیتوان متوجه شد که کسی گوشی شما را هک کرده است یا خیر،به این ترتیب کار کمی پیچیده تر میشود و نیاز است که شما اپلیکیشن هایی که برای رفع هک گوشی وجود دارد را نصب کرده آنها را پیدا و سپس حذف کنید.

 

کد فهمیدن هک شدن گوشی

 

  •  کد #۶۱#*؛ راهی برای فهمیدن داییورت تماس گوشی موبایل شماست. در صورتیکه دایورت گوشی روشن باشد هکر ها راحت تر می توانند گوشی موبایل شما را هک نمایند.
  • کد #۶۱#*؛ این کد فهمیدن هک گوشی نیز صرفا جهت اطلاع از ارجاع تماس های موبایل شماست. پس از شماره گیری می توانید بفهمید خط شما به خط دیگری ارجاعد داده شده است یا خیر.
  • کد#۶۷#*؛ برای جلوگیری از هک خط تلفن همراه این کد نیز استفاده می شو. با شماره گیری این کد در صورتیکه شماره ای غیر از شماره خودتان را مشاهده نمودید باید بررسی نمایید که هک نشده باشید. البته ممکنه شماره اپراتور تلفن همراه را مشاهده نمایید که صرفا جهت اطلاع تماس های از دست رفته شما تنظیم شده باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا روش های مختلف نفوذ به تلفن همراه را به صورت اجمالی معرفی کنیم. سپس 5 برنامه بسیار کاربردی برای هک گوشی را برای شما نام بردیم و قابلیت ها و محدودیت های هر یک را بررسی کردیم.
هک گوشی دیگران امروزه شاید به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده باشد که با نصب و یا بدون نصب برنامه میتوان موفق به انجام آن شد، البته هر شخصی از عهده انجام آن برنمی آید و فقط از یک هکر حرفه ای ساخته است.
به نشانه هایی پرداختیم که ممکن بود ثابت کند گوشی موبایل شما هک شده که البته این نشانه ها در گوشی های مختلف متفاوت است، در هرصورت با آگاهی از این موارد میتوانید از هک شدن گوشی موبایل خود مطلع شده و خیلی زود جلوی آن را بگیرید.
البته به جز تمام این ها به موارد دیگری نیز پرداخته شد، کدهایی ک به شما کمک میکند از هک شدن یا نشدن گوشی موبایل خود مطلع شوید که البته این روش هم احتمال دارد در مواردی جوابگو نباشد و شما باید از اپلیکیشن های مختلفی نیز در این جهت استفاده کنید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “چگونه گوشی دیگران را هک کنیم؟”

  1. هادی عظیمی گفت:

    عالی بود ممنون از مطالب خوب و مفیدتون

    1. میثم قنبری گفت:

      درود ممنونم بابت رضایتتون امیدوارم باز هم بتونیم در کنار شما باشیم