larzesh-mashin lebas-shuyi
ژانویه 13, 2024
آموزشگاه برق گستران

در این مقاله به طور کامل و جامع علت لرزش ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار می‌ دهیم. در واقع، تکان‌ ها و لرزش شدید ماشین لباسشویی، یک مشکل شایع در انواع دستگاه‌ های لباسشویی است.

این مساله معمولا در مراحل پایانی عملیات شستشو و خشک کردن لباس‌ ها رایج تر است. نهایتا از نظر برند ماشین لباسشویی، دلیل این تکان‌ ها و لرزش‌ ها معمولا یکسان است. اگر مشکل از عیب فنی در دستگاه نباشد، راه‌ حل‌ های مشابهی برای اصلاح این مشکلات وجود دارد که در این مقاله به تفصیل، بررسی و راهنمایی در مورد رفع تکان‌ ها و لرزش‌ های شدید ارائه شده می پردازیم.

چرا ماشین لباسشویی لرزش ایجاد می‌ کند؟

 

استفاده از ماشین لباسشویی که مهمان همه خانه‌ هاست، می‌ تواند باعث ایجاد لرزش‌ ها و صدا های زیادی شود. این مشکل، به خصوص در ماشین‌ های لباسشویی قدیمی‌ تر که مدتی است در حال استفاده هستند، شایع‌ تر است.

اگرچه این لرزش‌ ها معمولا به عملکرد کلی دستگاه آسیبی نمی‌ زنند، اما ممکن است سبب سلب آرامش شود. ترتیب صحیح لباس‌ ها در دستگاه، جلوگیری از توپی شدن لباس‌ ها و رعایت وزن مجاز دستگاه از مسائلی هستند که می‌ توانند به کاهش لرزش ماشین لباسشویی کمک کنند.

اگر دستگاه شما مشکل فنی ندارد، دلایل دیگری نیز برای ایجاد تکان‌ ها و لرزش‌ های شدید در ماشین لباسشویی وجود دارند که در ادامه به بررسی بهترین راه‌ های نگهداری از دستگاه می‌ پردازیم.

چرا ماشین لباسشویی لرزش ایجاد می‌ کند؟

علت تکان و لرزش شدید ماشین لباسشویی

یکی از مشکلات شایع در ماشین‌ های لباسشویی، تکان و لرزش شدید آن‌ هاست، این مسئله معمولا به‌ ویژه در مراحل پایانی شستشو و خشک‌ کردن لباس‌ ها واضح‌ تر است.

علل این تکان‌ ها ممکن است متنوع باشند، اما یکی از اصلی‌ ترین دلایل آن، تراز نبودن و عدم تنظیم صحیح دستگاه است.

برای رفع این مشکل، می‌ توانید تراز دستگاه را تنظیم کنید؛ اگر تراز مخصوص دستگاه در دسترس نیست، می‌ توانید از چوب یا مصنوعات چوبی استفاده کنید.

همچنین، استفاده از کفپوش زیر دستگاه نیز می‌تواند لرزش را کاهش دهد، تراز بودن دستگاه به عنوان یکی از مراحل اساسی در نگهداری از ماشین لباسشویی تاثیرگذار است. همچنین علاوه بر کاهش لرزش، به سلامت فنی دستگاه کمک می‌ کند و از نیاز به تعمیرات پیچیده در آینده جلوگیری می‌ کند.

برخی از دلایل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی عبارتند از:

 توجه به حداقل و حداکثر ظرفیت ماشین لباسشویی

توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی، عامل مهمی که باید در نظر گرفته شود، زیرا یکی از علت‌ های لرزش ماشین لباسشویی این مورد می‌تواند باشد. اگر دستگاه را با ظرفیت حداکثر پر کنید، علاوه بر ایجاد لرزش و تکان‌ های شدید، می‌ تواند به آسیب‌ رساندن و کاهش عمر مفید ماشین لباسشویی منجر شود.

بهتر است همواره از ظرفیت تعیین‌ شده بر روی دستگاه کمتر استفاده کنید تا عملیات شستشو به‌ درستی انجام شود و از تکان‌ ها و لرزش‌ ها جلوگیری کنید. اگر وزن لباس‌ ها بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی باشد، باعث آسیب‌ رساندن به کمک‌ فنر های دستگاه و افزایش هزینه تعمیرات خواهد شد.

همچنین، نباید دستگاه را برای شستن تنها یک قطعه لباس کوچک روشن کنید، چرا که استفاده از ظرفیت کمتر از دستگاه نیز ممکن است به آسیب‌ زدن دستگاه منتهی شود. حتی اگر شما دستگاه ماشین لباسشویی با ظرفیت بزرگتری داشته باشید، حفظ تعادل میان میزان لباس‌ ها و ظرفیت دستگاه همچنان اهمیت دارد.

عدم تنظیم صحیح پایه‌ های زیرین دستگاه

علت لرزش ماشین لباسشویی، عدم تنظیم صحیح پایه‌ های زیرین دستگاه است، تقریبا تمام ماشین‌ های لباسشویی دارای پایه‌ هایی در زیر دستگاه هستند که ارتفاع دستگاه را از سطح زمین تنظیم می‌ کنند.

هنگام تنظیم این پایه‌ ها، بهتر است از یک تراز کمک بگیرید، این کار می‌تواند مانع حرکت و لرزش دستگاه شود و همچنین از آسیب‌ رساندن به ماشین لباسشویی جلوگیری کند.

ماشین‌ های لباسشویی اتوماتیک همگی دارای تعدادی کمک فنر به منظور جلوگیری از لرزش هستند.

اگه جزو آن دسته از افرادی هستید که از محصولات دارای استاندارد و با کیفیت استفاده می‌ کنید، به طور معمول می‌‌بایست بعد از 5 تا 7 سال نسبت به تعمیر یا تعویض کمک فنرها اقدام نمایید.

 

فرسودگی کمک فنر ماشین لباسشویی

محل قرارگیری کمک فنرها در قسمت پشت و درون ماشین لباسشویی است که در صورت وجود فرسایش باعث ایجاد سرو صدا در حین کار می‌شود. برای بررسی فنی کمک ‌فنرهای ماشین لباسشویی، بهتر است از خدمات نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی استفاده کنید.

این‌ که کمک ‌فنر به‌ درستی تعمیر نشود یا در محل مناسب خود قرار نگیرد، ممکن است در طول زمان به خرابی کامل آن منجر شود.

فرسودگی کمک فنر ماشین لباسشویی

 خستگی و آسیب فنرهای نگهدارنده دیگ ماشین لباسشویی

فنرهایی که برای نگهدارنده دیگ ماشین لباسشویی به‌کار می‌روند، با گذر زمان ممکن است از کارافتاده و آسیب ببینند.

این وقوع خستگی و آسیب به فنرها منجر به تکان‌ های شدید و لرزش ماشین لباسشویی می‌شود، پس از گذشت مدتی، نیاز به تعویض یا تعمیر فنرهای دیگ ماشین لباسشویی خواهید داشت.

اگر متوجه لرزش شدید ماشین لباسشویی خود شده‌ اید و مطمئن هستید که تنظیم پایه‌ ها صحیح است، بهتر است توسط تعمیرکار ماهر فنرهای دیگ را بررسی کرده و در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض اقدام کنید.

عدم تخلیه صحیح آب مخزن

در صورتی که ماشین لباسشویی شما آب مخزن را به‌ صورت صحیح تخلیه نکند، این موضوع می‌ تواند منجر به لرزش و تکان‌ های شدید دستگاه شود و یکی از علت لرزش ماشین لباسشویی این عامل است.

آبی که در درون ماشین لباسشویی وجود دارد دارای وزنی بالاست که در صورت تخلیه نامناسب از شیلنگ، لرزش صدا را ایجاد می‌ کند. عمدتا دلیل عدم تخلیه آب درون ماشین لباسشویی، مشکلات مربوط به تخلیه و لوله خروجی است.

عدم تخلیه صحیح آب مخزن

 

نقص فنی در بردهای الکترونیکی

همه ماشین‌ های لباسشویی دارای برد های الکترونیکی هستند، برخی از ماشین‌ های لباسشویی قدیمی دارای برد تایمر و مدل‌ های جدید دارای برد های الکترونیک هستند. اگر برد های درون ماشین لباسشویی دچار خرابی گردد باعث بهم خوردن تعادل در دستگاه، ایجاد لرزش و صدا در آن می‌ شود.

اگر علت لرزش ماشین لباسشویی به خرابی برد های الکترونیکی مربوط باشد، به شما توصیه می‌ شود که با تعمیرکاران ماهر آنلاین تماس بگیرید تا خدمات لازم را دریافت کنید.

کلام پایانی

در نهایت، علت لرزش ماشین لباسشویی می‌ تواند به عوامل گوناگونی از جمله عدم تنظیم پایه‌ ها، فرسودگی فنر ها، تخلیه نادرست آب مخزن و نقص فنی در برد های الکترونیکی بازگردد.

برای حفظ عملکرد بهتر و جلوگیری از لرزش ناخواسته ماشین لباسشویی، مراقبت و تعمیرات منظم بسیار مهم هستند.

بنابراین، به منظور افزایش عمر مفید و کارایی ماشین لباسشویی خود، توصیه می‌شود که به مراقبت و نگهداری منظم از دستگاه توجه کنید.

همچنین، در صورتی که با لرزش ناخواسته دستگاه روبرو شدید و علت آن‌را نمی‌توانید مشخص کنید، بهتر است از خدمات تعمیرکاران متخصص استفاده کنید تا هرگونه مشکلات فنی را شناسایی و رفع کنند.

این اقدامات می‌توانند به عملکرد بهتر و استفاده طولانی‌ مدت از ماشین لباسشویی شما کمک کنند.

 

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *