komprosser-kooler-gazi
می 15, 2024
آموزشگاه برق گستران

کولر گازی را می توان یکی از لوازم مهم خانه و محل کار به شمار آورد که به خنک کردن هوا در تابستان های گرم و آفتابی کمک می کند، اما از آنجا که مانند هر وسیله دیگری به مرور زمان  ممکن است بخش هایی از کولر گازی خراب شود که نیاز به تعمیر و تعویض قطعات دارد.

از این رو یکی از قطعات اصلی کولر گازی کمپرسور است که وظیفه اصلی آن فشرده سازی گاز و ایجاد فشار مناسب است.

حال تعویض کمپرسور کولر گازی ممکن است کار پیچیده ای به نظر برسد، اما با دانش و مهارت های مناسب می توانید به راحتی این کار را انجام دهید، در این آموزش گام به گام نحوه تعویض کمپرسور کولر گازی را به شما نشان می دهیم.

در این مقاله سعی شده است مراحل تعویض کمپرسور کولر گازی، ابزار لازم، موارد کلیدی و ترفندهای مفید مورد بحث قرار گیرد و پس از خواندن این راهنما، می‌توانید با موفقیت و با اطمینان کمپرسور خراب را تعویض کنید و کولر گازی خود را در بهترین حالت خود نگه دارید.
همچنین در صورت علاقه به یادگیری تخصصی پیشنهاد می کنیم در دوره تعمیرات کولر گازی شرکت نمایید.

زمان مناسب برای تعویض کمپرسور کولر گازی

 

زمان مناسب برای تعویض کمپرسور کولر گازی به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در زیر سعی کرده ایم این موارد را توضیح دهیم.

  • از آنجا که هر کمپرسور بسته به نوع و کیفیت آن، طول عمر خاصی دارد، در برخی موارد، تولید کنندگان و سازندگان کمپرسور طول عمر تقریبی را برای این کالا ارائه می کنند.

اگر عمر مفید کمپرسور شما به پایان رسیده است و علائم خرابی در آن دیده می شود، زمان تعویض آن فرا رسیده است و حتما باید به موقع تعویض شود.

  • از سوی دیگر اگر کمپرسور کولر گازی شما دائماً خراب می شود و هوا را به طور کامل خنک نمی کند یا صداهای غیرعادی ایجاد می کند، نیاز به تعویض اساسی دارد.
  • در برخی موارد ممکن است تعمیر کمپرسورهای کولر گازی در مقایسه با قیمت تعویض آن قیمت بالا و مقرون به صرفه ای نداشته باشد، در این مورد، تصمیم با شماست که بخواهید کمپرسور را جایگزین کنید یا اقدام به تعویض کنید.
  • اگر سیستم های تهویه شما بسیار قدیمی است و تکنولوژی های به روز کمپرسورهای جدیدتر و کارآمدتری را در دسترس قرار می دهد، ممکن است بخواهید کمپرسور قدیمی خود را با یک مدل جدیدتر و بهتر جایگزین کنید که در این زمینه می توانید اقدام به تعویض کمپرسور کولر گازی کنید.
  • در برخی موارد، تولید کنندگان کولر گازی بیشتر توصیه می کنند کمپرسور را در فواصل زمانی مشخص تعویض کنید، از این رو پیروی از توصیه های سازنده به بهبود استفاده و عملکرد کولر گازی شما کمک می کند.

زمان مناسب برای تعویض کمپرسور کولر گازی

چگونه کمپرسور کولر گازی را به طور صحیح تعویض کنیم؟

شاید فکر کنید که تعویض کمپرسور کولرگازی نیاز به  مهارت فنی دارد، اما با انجام مراحل زیر و داشتن مهارت های لازم می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

 

در زیر مراحل کلی تعویض کمپرسور کولر گازی را توضیح خواهیم داد بهتر است موارد زیر را با دقت انجام دهید.

  1. اول از همه، بهتر است کولر گازی خود را از برق بکشید تا از هر گونه حوادث الکتریکی جلوگیری شود.
  2. در مرحله دوم بهتر است دستگاه را از سیستم های خنک کننده جدا کنید، این بخش بیشتر شامل قطع کردن خط لوله های متصل به کمپرسور و جدا کردن کابل برق است از سوی دیگر قبل از برداشتن شیلنگ حتما فشار گاز را آزاد کنید.
  3. با استفاده از ابزارهای مناسب شامل برچسب ها و علامت های روی پیچ ها، لوله ها را بردارید و محل کمپرسورها را به دقت بررسی کنید.
  4. حال با استفاده از ابزارهای مناسبی که در دسترس شما است پیچ های متصل به کمپرسور را با دقت باز کرده و کمپرسور را از موقعیت خود خارج کنید، در این مرحله، ممکن است لازم باشد از یک ابزار برقی برای شل کردن پیچ ها استفاده کنید.
  5. حال نوبت به کمپرسور جدید می رسد که باید آن را در موقعیت اصلی خود قرار داده و دوباره در جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که پیچ ها به درستی سفت شده اند و همه شیلنگ ها و لوله های مد نظر به درستی وصل شده اند.
  6. از این رو پس از نصب کمپرسور جدید، شیلنگ ها و لوله ها را به کمپرسور متصل کرده و با استفاده از ابزارهای مناسب، پیچ ها را محکم کنید و مطمئن شوید که تمام پیچ ها به درستی سفت شده اند، سپس با خیالی آسوده می توانید از محصول خود استفاده کنید.

نکات مهم برای تعویض کمپرسور کولر گازی خانگی

 

برای تعویض موفقیت آمیز کمپرسور کولر گازی خانگی باید موارد زیر را در نظر بگیرید، سعی کنید هر یک از مراحل فوق را با دقت انجام دهید.

  • با دستگاه آشنا شوید: قبل از تعویض کمپرسور بهتر است با دستگاه آشنا شده و دفترچه راهنمای کاربر را به دقت مطالعه کنید، آشنایی با عملکرد هر یک از کولرهای گازی و قسمت های مختلف آن می تواند به تعویض کمپرسور کمک کند.
  • استفاده از ابزارهای مناسب: مطمئن شوید که ابزار مناسبی برای تعویض کمپرسور در اختیار دارید، این دسته از ابزارها شامل ابزار برقی، اریب، مته، پیچ گوشتی، آچار، جغجغه و سایر ابزارهای ضروری است.
  • ایمنی: همیشه هنگام تعویض کمپرسورهای کولر گازی ایمنی را در نظر بگیرید و پیشنهاد می کنیم قبل از هر کاری کولر گازی را جدا کرده و از کاهش فشار گاز مطمئن شوید.

همچنین از وسایل حفاظتی مانند کفش ایمنی، دستکش کار و عینک ایمنی استفاده کنید که آسیبی به اعضا بدن شما وارد نشود.

نکات مهم برای تعویض کمپرسور کولر گازی خانگی

  • ترتیب مراحل: اطمینان باید حاصل کرد که مراحل تعویض کمپرسور به ترتیب و صحیح انجام شده است. از این رو ابتدا کمپرسور قدیمی را بردارید، سپس کمپرسور جدید را نصب کنید و شیلنگ ها را به درستی وصل کنید، بهتر است مراحل را به ترتیب طی کنید و هر مرحله را با دقت انجام دهید.
  • دمای محیط را رعایت کنید: هنگام تعویض کمپرسور از مناسب بودن دمای محیط اطمینان حاصل کنید، در صورت لزوم بهتر است از یک دستگاه خنک کننده موقت برای کاهش دما استفاده کنید تا به اجزای حساس آسیب نرسد.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی شد بخش آموزشی تعویض کمپرسور کولر گازی را به صورت جامع و مفید در اختیار شما قرار دهیم به طوری که می توانید با دستگاه فوق و قسمت های مختلف آن آشنا شوید و سپس با کمک دفترچه راهنمای آن بفهمید که کمپرسور در کجا قرار دارد و چگونه کار می کند و حتی استفاده از ابزار مناسب برای تعویض کمپرسور را که شامل ابزار برقی، رمپ، مته و سایر ابزارهای ضروری است برای شما معرفی شد.

از سوی دیگر مبحث ایمنی برای تعویض ذکر شد به طوری که قبل از هر کاری بهتر است کولر گازی را جدا کرده و از کاهش فشار گاز مطمئن شوید و از وسایل حفاظتی مانند کفش ایمنی، دستکش کار و دیگر وسایل ضروری  ضروری استفاده کنید، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید به سایت اینترنتی ما مراجعه کنید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *