آلتیوم دیزاینر چیست؟
ژوئن 10, 2024
آموزشگاه برق گستران

پیش از آن که نرم افزارهای مختلفی طراحی شوند، افراد در سایر حوزه ها مجبور بودند که زمان بسیاری را صرف طراحی نقشه مد نظرشان کنند؛ البته گاهی این طراحی نیز با درصد خطاهایی روبه رو می شد.

اما اینک برنامه های متعددی روی کار آمده اند که به این دسته از اشخاص کمک کرده و زمینه آسایش آنان را فراهم نموده اند.

آلتیوم دیزاینر از جمله نرم افزارهایی است که نه تنها به حوزه الکترونیک و طراحی بردهای الکترونیکی تعلق دارد، بلکه سایر پیشه ها نیز از آن برای پیشبرد اهداف شان، استفاده می نمایند.

این نرم افزار در ابتدا با نام پروتل معروف بود و طبق بررسی های انجام شده در سال 2001 میلادی به آلتیوم دیزاینر تغییر نام داد.

در این مقاله قصد داریم شما را با آموزش آلتیوم دیزاینر آشنا کنیم؛ کسانی که به این گونه مباحث علاقمند می باشند، خواندن این مطالب را از دست ندهند و ما را تا انتها همراهی بفرمایند.

در صورت علاقه به یادگیری طراحی بردهای الکترونیکی چاپی با آلتیوم دیزاینر پیشنهاد می کنیم دوره طراحی برد الکترونیکی در برق گستران را مطالعه نمایید.

آموزش آلتیوم دیزاینر

در سال های اخیر نرم افزارهای متعددی روی کار آمده اند که کار را برای متخصصین حرفه های مختلف بسیار راحت نموده اند؛ یکی از این برنامه ها آلتیوم دیزاینر می باشد که به حوزه برق اختصاص دارد.

مهندسین برق از این نرم افزار به شیوه گسترده ای استفاده می نمایند؛ اما این برنامه تنها به این افراد تعلق ندارد بلکه کسب و کارهای دیگری که با مسائلی مانندهوا فضا، خودروسازی، شبیه سازی و … مرتبط هستند نیز این نرم افزار را به طور ویژه به کار می گیرند.

افرادی که تمایل دارند در حوزه برق و الکترونیک حرفی برای گفتن داشته باشند و از رقیبان خویش پیشی بگیرند، بایستی آموزش های مرتبط با آلتیوم دیزاینر را پشت سر بگذارند.

ضمن آن که بیشتر افرادی که مدرک برق الکترونیک را دارند، پس از اتمام تحصیل زمانی که به دنبال کار می روند، مشاهده می کنند که کارفرما از آن ها می خواهد که فرمی در رابطه با آلتیوم دیزاینر را پر نمایند.

همین امر، ایجاب می کند که این اشخاص حتما به سراغ یادگیری این نرم افزار مهم و کاربردی بروند؛ اینک توضیحاتی خلاصه وار را در رابطه با کار با این نرم افزار محبوب به شما خوبان ارائه می نماییم.

همانگونه که می دانید محیط این برنامه از دو قسمت بوجود آمده است؛ فرد در مورد نخست می تواند به ویرایش فایل و اسناد خود بپردازد.

آموزش آلتیوم دیزاینر

قسمت دوم نیز پنل هایی هستند که به کار طراحی اختصاص دارند؛ زمانی که بخواهید یک پروژه جدید را طراحی نمایید، بایستی به تنظیمات این برنامه مراجعه کنید.

برای یادگیری این نرم افزارها، دوره های مختلفی وجود دارند که قادرند به شکل حرفه ای فرد را در این زمینه یاری سازند و حتی مدرک معتبری را به او اعطا نمایند.

هم چنین کلیپ های آموزشی بسیاری در فضای گوگل یافت می شوند که فرد با بارگذاری هر کدام از آن ها، می تواند با نحوه کار نرم افزار آلتیوم دیزاینر آشنا شود.

اما برای یادگیری بهتر و اطلاع از تمامی ترفندهای متعلق به این برنامه، توصیه می شود که فرد در دوره های متعلق به آن مشارکت جوید.

ابزارهای آلتیوم دیزاینر

آلتیوم دیزاینر از جمله نرم افزارهای طراحی محبوب در میان کاربران مختلف می باشد که امکانات متعددی را برای آن ها فراهم آورده و باعث می شود که افراد بتوانند در مدت زمان اندکی و به بهترین نحو کار طراحی را به پایان برسانند.

این نرم افزار، در درون خود از برخی ابزارها برخوردار می باشد که راحتی را برای طراحان به ارمغان می آورد؛ در ادامه به بررسی هر کدام از این بخش ها می پردازیم و در ضمن توضیحاتی خلاصه وار را پیرو آنان بیان می کنیم.

  • place wire

استفاده از این نمونه، به کاربران این امکان را می دهد که میان تمامی بخش ها ارتباطی عمیق ایجاد نمایند و آن ها را به همدیگر متصل کنند.

  • place bus

به کارگیری این مورد برای پرهیز دوباره کاری رواج زیادی دارد؛ بدین معنی که شما وقتی یک آی سی را در اختیار دارید، برای آن که مجبور نباشید تمامی پایه های آن را یک به یک وصل کنید، از این نرم افزار بهره می برید.

نحوه کار با place bus به این شکل است که فرد در ابتدا بر روی آی سی مورد نظر نشانه ای را ثبت می کند و پس از آن به سراغ نرم افزار پِلیس باس می رود تا به رسم شکل بپردازد.

ابزارهای آلتیوم دیزاینر

  • place net lable

کار با این نرم افزار چندان دشوار نمی باشد و شما برای طراحی، تنها کافیست بر روی علامت ضربدر کلیک کنید؛ این مورد امکانات متعددی نظیر: نمایش رنگ و مشخصات، تغییر فونت نوشته ها و … را در اختیار کاربران قرار می دهد.

  • Place Signal Harness

کاربران تنها زمانی که کار دشواری را پیش روی خود داشته باشند، به سراغ این ابزار می روند؛ شما می توانید در درون این نمونه سیگنال های متعددی را ذخیره سازی نمایید.

ویژگی ها و مشخصات نرم افزار آلتیوم دیزاینر

همانگونه که پیش تر نیز بیان نمودیم این نرم افزار پیش از آن که به این نام شهرت یابد، پروتل خوانده می شد و ظاهرا ساخت کشور استرالیا می باشد؛ از این برنامه عمدتا برای طراحی مواردی مانند مدار چاپی بهره می برند.

این نرم افزار از یکسری ویژگی ها و مشخصه ها برخوردار می باشد که این عوامل باعث محبوبیت و نیز کاربرد بیش از پیش آن در بین افراد شده است؛ همراه ما باشید تا به این دسته از موارد اشاره نماییم.

  1. این نرم افزار به گونه ای تولید شده است که متخصصان را قادر می سازد از پس طراحی دشوارترین مدارها نیز برآیند و این امر تنها زمان کمی را از آن ها خواهد گرفت.
  2. این برنامه، از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و افراد مختلفی می توانند از آن برای کار مدنظرشان استفاده کنند.
  3. با به کارگیری این نرم افزار شما قادر خواهید بود که از تمامی تغییراتی که بر روی یک پروژه اعمال شده است، اطلاع یابید.
    ضمن آن که این برنامه این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از نمونه های موفق دیگر پروژه ها نیز در کار خویش استفاده نمایید.
  4. شما با داشتن آلتیوم دیزاینر می توانید اقدام به طراحی نمونه های سه بعدی کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله بر آن بودیم تا شما را با آموزش های آلتیوم دیزاینر آشنا کنیم؛ به دنبال آن به بررسی مواردی مانند: ابزارهای این گونه برنامه ها و هم چنین مشخصه های آن ها پرداختیم.

وجود این برنامه، برای طراحی بردهای الکترونیک و نیز پروژه های این چنینی بسیار کاربردی می باشد؛ این نرم افزار به دلیل قابلیت های زیادی که دارد، کار طراحی را آسان نموده است.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *