آموزش تعمیر برد پکیج دیواری
نوامبر 27, 2023
آموزشگاه برق گستران

امروزه کمتر ساختمانی را می توان یافت که به پکیج دیواری مجهز نشده باشد؛ این وسیله به خوبی توانسته جایگاه موتورخانه ها را تصاحب کند و خدمت زیادی نیز به افراد ارائه نماید. این پکیج ها به نسبت تجهیزات گرمایشی دیگر، دارای ابعاد بسیار کوچک تری هستند؛ همین عامل باعث محبوبیت بیش از پیش آن ها در میان افراد شده است.
زیرا قبلا افراد برای به کارگیری لوازم گرمایشی نظیر: آبگرمکن مجبور می شدند که فضای بیشتری را به آن ها اختصاص دهند؛ اما این محصولات، علاوه بر تامین آب گرم مصرفی، نمایی زیبا نیز به محیط می دهند.
این دسته از تجهیزات در درون خود، از اجزای متعددی تشکیل شده اند که هر کدام از آنها وظیفه ای را بر عهده دارند و موجب بهبود کارایی پکیج می شوند. یکی از این بخش ها، برد نام دارد که قطعه اساسی به شمار می آید؛ این ابزار، گاهی در معرض یکسری از آسیب ها قرار می گیرد که بر عملکرد وسیله مورد نظر تاثیر می گذارد.
در این مقاله قصد داریم نحوه تعمیر برد پکیج دیواری را به شما بیاموزیم؛ کسانی که به این گونه مباحث علاقمند می باشند، خواندن این متن را از دست ندهند و ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

آموزش تعمیر و عیب یابی برد پکیج دیواری

داشتن محیطی گرم و مطبوع به ویژه در فصل زمستان یکی از دغدغه های بیشتر افراد می باشد.در سال های اخیر تولید کنندگان، اقدام به فرآوری تجهیزاتی تحت عنوان پکیج دیواری نموده اند.

این وسایل علاوه بر گرم نمودن محیط مورد نظر، قادرند در تمامی مواقع آب گرم مصرف کنندگان را تامین نمایند و از این جهت بزرگترین نگرانی آنها برطرف شده است.

در این پکیج ها اقلام مختلفی به کار رفته اند که هر کدام ویژگی خاصی دارند و موظف به انجام مسئولیت هایی نیز می باشند. برد، در زمره این قطعات قرار می گیرد که عهده دار ارسال دستورات پکیج به سایر بخش ها است. افرادی که به تولید این محصولات اشتغال دارند، از برد به عنوان مغز وسیله نام می برند؛ چرا که عملکرد پکیج به سلامت آن منوط می باشد.

اما گاهی برد الکتریکی پکیج، به دلیل روبرو شدن با یکسری از عوامل، آسیب می بیند و فرد را دچار دلهره می کند. در ادامه به شما مطالبی را پیرامون تعمیر برد پکیج دیواری ارائه خواهیم داد.

فرد در نخستین مرحله می بایست وسیله مورد نظر را باز کرده تا بتواند برد را از درون آن خارج سازد. پس از انجام این امر، به واسطه داشتن مهارت، تمامی اقلام آن را مورد بررسی قرار دهد. این موضوع به او کمک خواهد کرد تا بتواند مشکل را به سرعت شناسایی کرده و راه حلی را به جهت رفع آن اتخاذ نماید.

تعمیرکار زمانی که تشخیص دهد که مشکل مورد نظر قابل حل شدن نیست، تصمیم به تعویض قطعه معیوب می نماید. با اقدام به این کار، فرد از شدت یافتن مشکل جلوگیری به عمل آورده و باعث می شود که برد مجددا مانند سابق به انجام کارهای خویش ادامه دهد.

گاهی نیز ایراد کار به یک بخش تعلق نمی گیرد و خودِ برد سوخته است؛ در این صورت تعمیرکار با گشودن وسیله و خارج نمودن برد قبلی، قطعه ای جدید و سالم را جایگزین آن می کند.

 

آموزش تعمیر و عیب یابی برد پکیج دیواری

دلایل خرابی و ایراد پیدا کردن برد پکیج دیواری

پیش تر مطالبی را پیرامون برد پکیج دیواری و فواید آن برای افراد بیان نمودیم. اینک نوبت آن است که بگوییم چه عواملی می توانند باعث آسیب رسیدن به برد پکیج شوند و عملکرد آن را مختل سازند؟

1-اولین دلیل این آسیب، به قدیمی بودن پکیج دیواری مربوط می شود؛ بدون شک هر وسیله ای از عمر محدودی برخوردار است و با سپری شدن آن زمان، دیگر قادر به ارائه کارایی چندانی از خود نخواهد بود.

2-گاهی عواملی مانند گرد و غبار به درون این قطعه، نفوذ پیدا می کنند و باعث ایجاد اختلال در کارایی آن می شوند.

3-پکیج مورد نظر بنا به دلایل مختلفی دچار نشتی آب می شود؛ این عامل نیز زمینه ساز ایجاد رسوب در وسیله خواهد بود. با تجمع این رسوبات و نشست آن ها بر روی برد، قطعه دچار مشکلات زیادی می شود و دیگر توانی برای ارسال فرمان های پکیج به سایر اقلام را نخواهد داشت.

4-پکیج دیواری که از طریق برق و نیز گاز، به انجام مسئولیت های خویش می پردازد، گاهی در اثر وجود اتصالاتی در برق، آسیب هایی را بر دیگر بخش از جمله برد، تحمیل می سازد. افراد برای پیشگیری از این امر و رخ ندادن چنین موضوعاتی می توانند، از محافظ برق استفاده نمایند.

علائم خرابی برد الکترونیکی پکیج

بدون شک با خواندن مطالب پیشین در یافتید که برد، قطعه ای کاربردی در پکیج به شمار می آید و وجود ایراد در آن می تواند افراد را نگران و دلواپس سازد؛ اما چه زمانی می توانیم مطمئن شویم که مشکل مورد نظر ناشی از خرابی برد می باشد؟

 

در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که این موضوع علائم متعددی دارد و شما با مشاهده هر کدام از آن ها می توانید از این امر اطمینان یابید؛ این علائم عبارتند از:

  1. فرد هر چقدر تلاش می کند، قادر به روشن نمودن پکیج دیواری نیست؛ یکی از مواردی که می تواند باعث رخ دادن چنین اتفاقی شود، وجود ایراد در برد وسیله مورد نظر می باشد.
  2. این پکیج ها دارای مشعل هایی هم می باشند؛ چنان چه فرد قادر به روشن نمودن این بخش نشود، احتمالا ایراد کار به برد باز می گردد.

علائم خرابی برد الکترونیکی پکیج

چگونه برد پکیج را تعمیر کنیم؟

پکیج های دیواری یکی از اصلیترین وسایل گرمایشی خانه و آشپزخانه ما ایران هاست. امروزه در اکثر ساختمانها و منازل از این دستگاه ها برای گرم کردن آب حمام و آشپزخانه و البته گرمایش خانه در زمستان استفاده می شود.
به مانند سایر دستگاه های برقی و گازی این دستگاه نیز دچار خرابی های متعددی می گردد. یکی از عمده ترین مشکلاتی که برای پکیج های دیواری ایجاد می گردد خرابی و معیوب شدن برد الکترونیکیدستگاه است.
در این مقاله بر آن بودیم تا شما را با آموزش تعمیر برد پکیج دیواری آشنا کنیم؛ به دنبال آن به بررسی مواردی مانند: دلایل آسیب پیدا کردن این قطعات و علائم آن ها پرداختیم.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *