tamirat-mobile
ژانویه 21, 2024
آموزشگاه برق گستران

تعمیرات موبایل امروزه بازار کار بسیار خوبی داشته و درآمد مناسبی را دارا می‌ باشد. اگر به این شغل علاقه‌ مند هستید و قصد شرکت در دوره آموزش تعمیر گوشی های تلفن همراه را دارید این مطلب به کارتان خواهد آمد. در ادامه مدت زمان آموزش تعمیرات موبایل را بررسی می کنیم و می بینیم زمان مورد نیاز برای یادگیری چقدر است.

 مدت زمان یادگیری و آموزش تعمیرات موبایل

قبل از آنکه به بررسی طول دوره تعمیر  گوشی هوشمند بپردازیم بهتر است اندکی با این دوره آشنا شویم:

آموزش موبایل چگونه است؟

اصولا آموزش موبایل به دو حالت نرم افزار و سخت افزار برگزار می‌ گردد. در این کلاس‌ ها آموزش‌ های گوناگون داده می‌ شود تا تجربه کافی کسب کرده؛ پس از پایان کلاس به راحتی می‌ توانید کسب و کار خود را شروع کرده و کسب درآمد نمایید.

 

دوره آموزش سخت افزار گوشی موبایل

بخش سخت افزار بسیار حائز اهمیت بوده و در آموزشگاه به صورت ویژه‌ ای آموزش داده می‌ شود. برای آموزش سخت افزار، با یادگیری جدیدترین متد‌ های آموزشی و با استفاده از تجهیزات سخت افزاری دانش لازم را در این زمینه کسب خواهید کرد.

دوره آموزش سخت افزار گوشی موبایل

ابتدا آموزش های مبتدی و ساده به همراه شناخت قطعات و اجزای موبایل به کارآموزان ارائه می‌ شود، پس از آن مدل‌ ها و برند های مختلف موبایل را از لحاظ فنی مورد ارزیابی قرار می‌ دهند. دوره سخت افزار سر فصل‌ های متعددی را در برگرفته و بسیار کامل است، این سر فصل‌ ها شامل:

  • شناخت کامل سیم کشی گوشی
  • روش صحیح عیب یابی در مدل‌ های مختلف موبایل
  • آشنایی با قطعات مختلف و نحوه قرار گیری آنها بر روی مدار
  • باز و بسته کردن انواع گوشی ها
  • آشنایی با آی‌ سی‌ های مختلف و روش تعویض آن
  • …و بسیاری آموزش های دیگر را در بر می‌ گیرد.

مدت زمان دوره تعمیر موبایل

طول دوره آموزش تعمیرات (سخت افزاری) موبایل به چند عامل بستگی دارد، زمان آموزش حدود ۳۰ ساعت است اگر شما شرایط شرکت هفته ای چند بار در کلاس را داشته باشید می‌توانید این دوره را در کمتر از ۳ ماه به صورت کامل تمام کنید. اما ممکن است به دلیل کارمند یا دانشجو و دیگر مشغله‌ های روزمره امکان شرکت تنها یک روز در هفته برایتان مقدور باشد؛ بنابراین، امکان دارد پایان دوره شما حدود ۶ ماه  زمان ببرد.

می‌ توان گفت مدت زمان آموزش تعمیرات موبایل به تصمیم شما کارآموز عزیز بستگی دارد. اما مدت زمان دوره نرم افزاری موبایل کمتر از دوره سخت افزار بوده و مدت زمان آموزش نرم افزاری ۱۵ ساعت است. بنابراین می‌توان گفت این دوره به دلیل ساعت کمتر، بسیار زودتر از دوره سخت افزاری صورت می‌ پذیرد و حدود ۲ ماه به پایان می‌ رسد.

 

مدت زمان دریافت و اخذ مدرک فنی حرفه ای تعمیرات موبایل

پس از گذراندن ساعت مشخص دوره به شما تاریخ شرکت در آزمون عملی و تئوری اعلام می شود تا زمان شرکت در امتحانات مشخص گردد. اگر کارآموز پس از شرکت در امتحان در دفعه نخست نمره قبولی را کسب کند، در کمتر از یک هفته، پس از دوره آموزشی می‌توان مدرک خود را دریافت نماید. اگر در دفعه اول نمره قبولی را در امتحان تئوری و عملی کسب نکرده قطعا زمان دریافت مدرک تا امتحان بعدی و به شرط قبولی آن به طول می‌انجامد.

مدت زمان دریافت و اخذ مدرک فنی حرفه ای تعمیرات موبایل

دقت داشته باشید مدرک های تعمیرات موبایل به چند دسته تقسیم می شود. در پایان دوره آموزشی، آموزشگاه مدرک داخلی برای شما صادر می کند که چندان دارای اعتبار نیست. از این رو می توانید برای کسب مدرک بین المللی فنی حرفه ای اقدام کنید که بایستی در ابتدا در آزمون تئوری آن شرکت کرده و سپس بعد از کسب حداقل نمره، در آزمون عملی شرکت کنید. در نهایت بعد از کسب نمره قبولی در آزمون تئوری و عملی سازمان فنی حرفه ای مدرک بین المللی تعمیرات موبایل برای شما صادر می شود که این امر می تواند حدود 3 ماه به طول بیانجامد.

یادگیری کامل تعمیرات موبایل چقدر طول میکشد؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم مدت زمان یادگیری آموزش تعمیر موبایل از چند هفته تا چند ماه است.
به صورت کلی می‌توان گفت این شغل بسیار پر رونق بوده و هرگز منسوخ نشده و روز به روز رشد چشمگیری دارد.
فردی که در شغل تعمیرات موبایل دوره تخصصی را گذرانده و تسلط و تجربه کافی بر روی تعمیر تمام گوشی‌ها دارد، در کار خود موفق بوده و همیشه شغلی با درآمد مناسب و بازار کار خوب خواهد داشت.
فراموش نکنید در این حرفه نیاز به دانش روزانه داشته؛ به صورتی که به طور مرتب باید مهارت خود را در این زمینه به روز کرده تا بتوانید پاسخگوی نیاز تمامی مشتریان خود باشید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *