روش ردیابی گوشی موبایل
آگوست 2, 2023
آموزشگاه برق گستران

اگر گوشی خود را گم کرده‌ باشید و یا کسی آن را به سرقت برده باشد اولین موضوعی که به آن فکر خواهید کرد، ردیابی گوشی موبایل است. سوال این است که چگونه می‌توان گوشی گمشده و سرقت شده را ردیابی و پیدا کرد. آیا ممکن است گوشی که خاموش شده است ردیابی کرد یا حتماً برای ردیابی آن باید گوشی روشن باشد و توسط فردی مورد استفاده قرار گیرد. راهکارهایی وجود دارد برای اینکه بتوانیم گوشی تلفن همراه خود را ردیابی کنیم.

روش ردیابی گوشی موبایل سرقتی یا گم شده

این روزها همه از کوچک گرفته تا بزرگ برای انجام بسیاری از کارهای خود نیازمند یک گوشی موبایل هستند. برای درس خواندن، تماس گرفتن با اعضای خانواده، دیدار دوستانی که دور از ما زندگی می‌کنند، و بسیاری از کارهای دیگر همه ما از موبایل استفاده می‌کنیم. ممکن است دیده یا شنیده باشیم و یا حتی برای خودمان اتفاق افتاده باشد که بر اثر مشغله زیاد، گوشی موبایل خود را گم کرده باشیم و یا در شهرهای بزرگ و شلوغ این اتفاق عجیبی نیست که هنگامی که در حال صحبت با گوشی تلفنتان هستید، فردی سوار بر موتور آن را از دست شما برباید. با توجه به قیمت بالای گوشی و از آن مهمتر، اطلاعات موجود در موبایل، ناگزیریم، با روش‌های ردیابی گوشی موبایل سرقتی یا گم شده آشنا شویم.

 

روش ردیابی گوشی موبایل سرقتی یا گم شده

 

ردیابی گوشی خاموش یا بدون سیم کارت

برای اینکه بتوانیم گوشی موبایل خود را ردیابی کنیم باید بدانیم که حتماً نیاز است تا گوشی موبایل ما روشن باشد و درون آن سیم کارت قرار بگیرد تا به شبکه متصل شود و قابل ردیابی گردد. قابلیت ردیابی گوشی موبایلی که خاموش است و یا درون آن سیم کارتی قرار ندارد و به شبکه متصل نیست، بسیار کم است.

ردیابی و پیدا کردن گوشی آیفون مفقودی و سرقت شده

اگر درون گوشی همراه، سیم کارتی قرار بگیرد و شما گزینه فایند مای آیفون را فعال کرده باشید. شما از طریق وارد کردن اپل آیدی خود می‌توانید به گوشی موبایل گم شده دسترسی پیدا کنید و آن را ردیابی نمایید. در غیر این صورت و در صورت فعال نبودن این گزینه بر روی موبایل امکان ردیابی و پیدا کردن آن وجود ندارد.

 

ردیابی و پیدا کردن گوشی آیفون مفقودی و سرقت شده

روش ردیابی گوشی های اندروید سرقتی و گم شده

اکثر گوشی‌های موبایل موجود در بازار ایران همچون سامسونگ، هواوی، شیائومی و … دارای سیستم اندروید هستند. برای پیدا کردن و ردیابی گوشی های اندروید باید از قبل از گم شدن گوشی به این نکته فکر کرده باشید و تمهیدات لازم را برای آن اندیشیده باشید. این کار باید از طریق فعال کردن گزینه‌ی “فایند مای دیوایس” یا find my device و تعریف ایمیل یا جیمیل بر روی دستگاه اندرویدی صورت گیرد.

 

سامانه‌ی همیاب 24 یاری کننده در ردیابی موبایل

راهکار دیگر یافتن گوشی همراه سرقتی، استفاده از همیاب ۲۴ است. شما از این طریق می‌توانید شماره سریال گوشی خود را در آن ثبت کرده و به اصطلاح برای قرمز کردن گوشی خود اقدام نمایید در این صورت اگر گوشی شما برای خرید و فروش در بازار ارائه شود و خریدار از سایت همیاب ۲۴ شماره سریال گوشی شما را استعلام کند گوشی شما با عنوان شماره سریال قرمز مشخص خواهد شد و خریدار متوجه می‌شود که دستگاه مورد نظر سرقتی است.

پیدا کردن گوشی از طریق کد IMEI

همراه اول: اپراتور همراه اول سرویس ویژه ای را بدین منظور ارایه می دهد. برای این منظور ابتدا سیمکارت فعال بر روی گوشی خود را سوزانده و سپس شماره سریال IMEI که بر روی جعبه نوشته شده است را با استفاده از یک خط همراه اول ارسال و سرویس ردیابی را فعال می کنید.

ایرانسل: از طریق ارسال پیام به سامانه‌ی # ۶۱۰۱*، می توانید در خصوص ردیابی تلفن همراه خود اقدام به عمل آورید.

رایتل: برای ردیابی گوشی تلفن همراهی که دارای سیمکارت رایتل هستند و به سرقت رفته یا گم شده اند، انجام این مراحل توصیه می شود: ابتدا نسبت به مسدود کردن سیمکارت خود اقدام کنید، و سپس شماره سریال IMEI درج شده بر روی دستگاه را به شماره‌ی 6101 پیامک کنید. سپس باید شماره‌ی سیمکارتی که در هنگام مفقود شدن درون دستگاه قرار داشت را وارد کنید و در نهایت یک بازه‌ی زمانی را از میان گزینه ها انتخاب کنید.

پیدا کردن گوشی از طریق کد IMEI

 

نتیجه گیری

با توجه به تمامی نکات گفته شده همچنان باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اگر گوشی سرقت شده شما خاموش باشد یا درون آن سیم کارتی نباشد که از شبکه آنتن دهی استفاده کند، پیدا کردن آن کار بسیار سختی است. در این صورت به هیچ طریقی نمی‌توان محل اتصال گوشی به شبکه را شناسایی و در راستای پیدا کردن آن قدمی برداشت. در واقع بهتر است بگوییم که پیدا کردن گوشی خاموش اصلاً امکان‌پذیر نیست.

نتیجه آنکه برای ردیابی گوشی موبایل سرقتی یا گم شده، اگر گوشی گمشده اپل و یا اندروید باشد و ما از قبل گزینه‌ای را برای ردیابی درون آن فعال کرده باشیم می توانیم از طریق اپل آیدی یا ایمیل به محل قرار گرفتن گوشی دسترسی پیدا کنیم. روش دیگر ثبت شماره سریال گوشی گمشده در همیاب ۲۴ است از این طریق گوشی شما به عنوان گوشی سرقت شده در سایت ثبت می‌شود. از طریق ارسال شماره سریال IMEI نیز می توان جهت یافتن گوشی به سرقت رفته یا مفقودی اقدام کرد.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *