چراغ‌ های ماشین ظرفشویی ال جی
دسامبر 3, 2023
آموزشگاه برق گستران

شستشوی ظروف از دیرباز یکی از کارهای سخت خانه محسوب می شد. به مرور برای آسایش بیشتر ماشین های ظرفشویی اختراع شدند. ال جی (LG) یکی از بهترین برندها و تولیدکنندگان لوازم خانگی برقی در جهان می باشد. به مرور با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های شستشوی ظروف هوشمندتر شدند و در آنها دکمه ها و چراغ هایی تعبیه شد که هر یک وظیفه و علائم مخصوص به خود را دارا هستند.
روشن شدن چراغ‌ های ماشین ظرفشویی ال جی می‌ توانند به عنوان یک هشدار عمل کنند و نشان‌ دهنده بروز یک مشکل در دستگاه باشند، در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت می‌ کنیم. هر مصرف کننده ای موظف است دانش اولیه درباره نحوه کار با ماشین ظرفشویی، اروزها و هشدارهای آن داشته باشد.

ارور و چراغ های ماشین ظرفشویی ال جی

برخی از چراغ های هشدار و ارور ماشین ظرفشویی ال جی را در زیر معرفی نموده و توضیح می دهیم:

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

ارور OE

در شرایطی که چراغ‌ های ماشین ظرفشویی چنین اروری را نشان می‌ دهند، مشخص می‌ کند که آب موجود در دستگاه تخلیه نمی‌ شود که این اتفاق دلایل مختلفی دارد؛ به عنوان مثال امکان دارد پمپ تخلیه خراب شده باشد.

ارور IE

زمانی که چراغ‌ ماشین ظرفشویی ال جی ارور IE را به نمایش می‌ گذارد، نشان‌ دهنده این است که آب مورد نیاز دستگاه وارد آن نمی‌ شود. به همین دلیل باید به دنبال خرابی‌ ها و مشکلاتی در دستگاه بگردیم که مانع ورود آب به درون آن می‌ شوند.

ارور AE

یکی دیگر از ارور‌ هایی که چراغ‌ های دستگاه نشان می‌ دهند ارور AE است که با نام EI نیز شناخته می‌ شود. چنین اروری زمانی اتفاق می‌ افتد که نشتی آب وجود دارد و سنسور توانسته آن را تشخیص دهد. برای رفع چنین مشکلی ابتدا باید به طور کامل دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و پس از شناسایی علت چنین خطایی، آن را برطرف کنید.

ارور CD

چراغ‌ های ماشین ظرفشویی ال جی زمانی که چنین حالتی را نشان می‌ دهند، بیانگر این هستند که حالتی که دستگاه را خنک نگه می‌ دارد هنوز روشن است. باید به این نکته اشاره کرد که این حالت امکان دارد تا ساعت‌ ها بعد از اتمام کار دستگاه روشن بماند به همین دلیل نمی‌ توان گفت که مشکلی وجود دارد.

روشن شدن چراغ F

زمانی این چراغ نمایش داده می‌ شود که ماشین ظرفشویی در حالت خودکار قرار دارد. یعنی خود دستگاه با توجه به میزان چربی و کثیفی ظروف یک برنامه شست‌ و شو برای آن‌ ها در نظر می گیرد و کار خود را شروع می‌ کند. به همین دلیل نشان‌ دهنده وجود خطایی در دستگاه نیست.

ارور BE

از دیگر ارور هایی که چراغ‌ هایی دستگاه نشان می‌ دهند ارور BE است. این ارور زمانی نشان‌ داده می‌ شود که میزان کف موجود در دستگاه بیش از مقدار مورد نیاز آن است. همچنین امکان دارد بیان‌ کننده این باشد که ماشین ظرفشویی تراز نیست.

به همین دلیل حتما برای شست‌ و‌ شو از مواد شوینده مخصوص دستگاه استفاده کنید تا مشکلی به وجود نیاید. به علاوه برای ایجاد حالت تراز تنها کافی است مقداری ظروف را جابه‌جا کنید تا مشکل برطرف شود.

ارور PF

چراغ‌ های ماشین ظرفشویی ال جی در بعضی از مواقع امکان دارد چنین اروری را به نمایش بگذارند. ارور PF بیان‌ کننده وجود قطعی و اتصالی در سیستم برقی و الکتریکی دستگاه است. پس اگر برق دستگاه قطع و وصل شود یا اینکه در سیستم الکتریکی اتصالی وجود داشته باشد وجود چنین مشکلی را تایید می‌کند.

ارور FE

زمانی چراغ ماشین ظرفشویی چنین اروری را نشان می‌ دهند که آب موجود در دستگاه بیش از حد مورد نیاز آن است. باید به این نکته اشاره کرد که دلایلی زیادی می‌ تواند باعث بروز چنین مشکلی شود. به همین دلیل باید برای رفع آن از یک فرد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

ارور LE

بروز چنین خطا و اروری در ماشین ظرفشویی بیانگر این موضوع است که موتور دستگاه به خوبی کار نمی‌ کند. در نتیجه باید برای رفع آن با یک تعمیرکار حرفه‌ ای تماس بگیرید تا او سیم‌ پیچی دستگاه را مورد بررسی قرار دهد و مشکل مورد نظر را رفع کند.

ارور ST

یکی دیگر از ارور‌ های که چراغ‌ های ماشین ظرفشویی ال جی نشان می‌ دهند، ارور ST است. این ارور نشان می‌ دهد که حالت نور UV دستگاه فعال است. همان طور که می‌ دانید ماشین ظرفشویی به دلیل کاربردی که دارد همیشه مرطوب است به همین دلیل امکان دارد باکتری‌ های متنوعی در آن رشد کنند. برای رفع چنین مشکلی از نور UV استفاده می‌ کنند؛ زیرا خاصیت ضدعفونی دارد.

چراغ‌ های ماشین ظرفشویی ال جی چشمک می‌ زنند؟

چراغ‌ های ماشین ظرفشویی ال جی چشمک می‌ زنند؟

در بعضی از مواقع امکان دارد چراغ نشانگر ماشین ظرفشویی به طور پیوسته چشمک بزند. اگر با چنین شرایطی روبه‌ رو شدید باید بدانید که شما بعد از استارت دستگاه تا حدود 4 ثانیه در آن را به خوبی نبسته‌ اید. در نتیجه چراغ چشمک می‌ زند و آلارم هشدار به صدا در می آید که به طبع دستگاه نیز کار نمی‌ کند.

برای رفع این مشکل تنها کافی است قبل از زدن دکمه استارت درب ماشین ظرفشویی را محکم ببندید یا این‌ که وقتی استارت را زدید حداکثر تا 4 ثانیه بعد در را محکم کنید.

علت روشن شدن چراغ سبز ماشین ظرفشویی چیست؟

چراغ‌ های ماشین ظرفشویی ال جی هر کدام وظایفی را به عهده دارند. به عنوان مثال زمانی که چراغ سبز سمت راست دستگاه روشن می‌ شود، نشان‌ دهنده این است که زمان برنامه‌ ریزی شست‌ و شوی دستگاه به اتمام رسیده و ظروف به طور کامل تمیز شده‌ اند؛ در نتیجه شما می‌ توانید آن‌ ها را از دستگاه خارج کنید.

اگر می‌ خواهید تا زمانی که درب ماشین لباسشویی باز است، چراغ نمایشگر را روشن نگه دارید، ابتدا دکمه “ON” را فشار داده، سپس “HIGH TEMP” را به مدت سه ثانیه فشار دهید.

ظرفشویی شما این تنظیمات را حفظ خواهد کرد، مگر آن‌ که، آن را به صورت دستی تغییر دهید. گاهی اوقات، چراغ نشانگر به رنگ سبز در می‌ آید و به نظر می‌ آید که تمامی ظروف تمیز شده‌ اند.

اما وقتی آن‌ ها را از ماشین خارج می‌ کنید با باقی‌ مانده رسوبات یا سفیدک مواجه شوید؛ برای رفع این مشکل می‌تواند با یک متخصص تماس بگیرید.

علت روشن شدن چراغ سفید در ماشین ظرفشویی LG چیست؟

علت روشن شدن چراغ سفید در ماشین ظرفشویی LG چیست؟

دلیل روشن شدن چراغ سفید در ماشین ظرفشویی ال جی نشان‌ دهنده این است که دستگاه در حال انجام وظیفه خود؛ یعنی شست‌ و شوی ظروف است. زمانی که دستگاه را متوقف و چرخه شستشو را قطع می‌ کنید، این چراغ شروع به چشمک زدن می‌ کند.

اگر ماشین ظرفشویی ال جی را بیشتر از ۴ دقیقه در وضعیت توقف نگه دارید، چراغ به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

لطفا توجه داشته باشید که قبل از این‌ که دستگاه خاموش شود، بگذارید دستگاه به طور کامل چرخه شست‌ و شو خود را به پایان برساند.

این اقدام جلوی مشکلاتی نظیر تخلیه نکردن، نشتی، عدم روشن شدن و موارد مشابه را می‌ گیرد.

کلام آخر

طبق مطالب موجود در متن متوجه شدید که چراغ‌ های ماشین ظرفشویی ال جی هر کدام نشان‌ گر وجود یک اتفاق در دستگاه هستند؛ به همین دلیل باید به آن‌ها توجه کرد.

به عنوان مثال روشن شدن چراغ‌ ها می‌توانند بروز یک خطا را دستگاه مانند وجود آب بیش از حد، اتصالی سیستم الکتریکی، باز بودن در، نشت آب و غیره را اعلام کنند.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *