cheragh-alarm-yakhchal-frizer
ژانویه 20, 2024
آموزشگاه برق گستران

یکی از مشکلاتی که در مدل‌ های مختلف یخچال فریزر به وجود می‌ آید روشن شدن چراغ آلارم یخچال فریزر است. چراغ‌ های قرمز، سبز و نارنجی از جمله چراغ‌ های یخچال‌ های قدیمی هستند و زمانی که مشکلی برای یخچال ایجاد می‌ شود این چراغ‌ ها روشن می‌ شوند. یافتن دلایل چشمک زدن چراغ های هشدار می تواند به ما در تعمیر یخچال فریزر کمک شایانی کند.

اما در یخچال‌ های امروزی نقص فنی و کد های خطا در نمایشگر نمایش داده می‌ شوند. نمایش ایرادات یخچال در صفحه نمایش، عیب یابی و رفع آن را دقیق‌ تر و آسان‌ تر کرده است. اما در یخچال‌ های قدیمی روشن شدن چراغ‌ های سبز، نارنجی و قرمز بروز مشکل در یخچال را هشدار می دهد.

انواع چراغ آلارم یخچال فریزر

 

چراغ های آلارم یخچال که در صورت مشکل چشمک می زند یا روشن می شود عبارتند از:

چراغ سبز

این چراغ نشان می‌ دهد که یخچال به درستی کار می‌ کند و برق به تمام قسمت‌ ها می‌ رسد.

چراغ زرد

روشن شدن چراغ زرد نشان می‌ دهد که قسمتی از یخچال به درستی کار می‌ کند به عنوان مثال فعال بودن یخساز را نشان می‌ دهد و در صورتی که خاموش نشود باید با مطالعه دفترچه راهنما دلیل این مشکل را که متناسب با برند یخچال شما پیدا کرد.

چراغ قرمز

روشن بودن این چراغ، هشداری است که نشان دهنده چند دلیل می‌ باشد.

  • تنظیم نادرست دمای یخچال
  • افزایش دمای داخلی یخچال و یا گرمای زیاد محیط اطراف یخچال
  • ریست کردن یخچال
  • اشکال در قطعات یخچال

انواع چراغ آلارم یخچال فریزر

علت روشن شدن و چشمک چراغ آلارم یخچال فریزر

 

برخی از دلایل چشمک زدن چراغ آلارم یخچال فریزر عبارتند از:

به هم خوردن تنظیمات دمای یخچال

یکی از علت‌ های روشن شدن چراغ آلارم یخچال تنظیم نبودن دمای یخچال می‌ باشد. اگر مقدار زیادی مواد غذایی گرم داخل یخچال گذاشته‌ اید و یا یخچالی را تازه راه‌اندازی کرده‌اید احتمال به وجود آمدن این مشکل وجود دارد. برای حل مشکل زمانی را درنگ کنید؛ ولی اگر ایراد به وجود آمده برطرف نشد، روشن شدن چراغ آلارم دلایل دیگری دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

روشن شدن چراغ آلارم به دلیل ریست کردن

اگر به تازگی یخچالی را راه‌ اندازی کرده‌ اید و یا آن را ریست کرده‌ اید در چنین زمانی کمی منتظر بمانید تا یخچال به دمای مورد نظر برسد. زمانی که یخچال را ریست می‌ کنید تنظیم دمای آن به هم می‌ خورد و تا زمانی که به دمای مطلوب برسد چراغ آلارم چشمک می‌ زند. اگر دمای یخچال به اندازه مورد نظر رسید؛ ولی باز هم مشکل چشمک زدن آلارم رفع نشد امکان دارد نقصی در یکی از اجزای یخچال به وجود آمده باشد.

روشن شدن چراغ آلارم به دلیل اشکال در قطعات

اگر موارد ذکر شده را چک کردید؛ ولی مشکل حل نشد ممکن است قطعه‌ ای از یخچال دچار نقص شده باشد.

علت روشن شدن و چشمک چراغ آلارم یخچال فریزر

اشکال در یخساز

در صورت بروز مشکل در یخساز چراغ آلارم یخچال روشن می‌ شود. نقص در یخ پران، خارج کننده یخ و تعدیل کننده یخ مشکلاتی هستند که عملکرد یخساز را مختل می‌ کنند، در این وضعيت باید به تکنسین متخصص مراجعه کنید.

خرابی فن یخچال

خرابی فن یخچال همراه با تغییر دمای یخچال است و هر گونه تغییر دمای یخچال سبب روشن شدن چراغ آلارم می‌ شود. اشکال در فن یخچال سر و صدای زیادی را نیز تولید می‌ کند. کوتاهی اتصال، خرابی و یا قطعی سیم‌ های برق و نقص در موتور فن از جمله عوامل موثر در خرابی فن می‌ باشند. برای تعمیر فن به مراکز معتبر مربوط به تعمیرکاران ماهر مراجعه کنید.

نقص فنی در سنسور

سنسور از جمله قطعاتی است که خرابی آن روشن شدن چراغ آلارم را به دنبال دارد. عواملی که عملکرد سنسور را مختل می‌ کنند به شرح زیر می‌ باشند:

  • اتصال کوتاه
  • اشکال در سوکت
  • قطعی مدار
  • وجود نقص فنی در اتصالات

برای این که هزینه‌ های شما کاهش پیدا کند توصیه می‌ شود در اسرع وقت برای تعمیر سنسور و حل مشکل روشن شدن چراغ آلارم از یک تکنسین با تجربه و ماهر کمک بگیرید.

وجود نقص فنی در سنسور برفک زدایی

اتصال کوتاه، اشکال در سیم‌ های برق، ایراد در برد الکترونیک، مشکل در ترمو‌دیسک همه عواملی هستند که عملکرد سنسور برفک زدایی را مختل می‌ کنند. تمام موارد ذکر شده دمای یخچال را تغییر می‌دهند و همین موضوع سبب می‌شود که آلارم دستگاه روشن شود.

وجود نقص فنی در سنسور برفک زدایی

 

اشکال در سنسور هوای خروجی

خراب شدن سوکت، اتصال کوتاه، قطع شدن سیم‌های برق دلایلی هستند که مانع عملکرد طبیعی سنسور هوای خروجی می‌شوند. برای برطرف کردن نقص ایجاد شده با یک تکنسین ماهر مشورت کنید.

نقص فنی در برد الکترونیک

وجود نقص در برد الکترونیک می‌تواند عاملی برای روشن شدن چراغ آلارم باشد و در صورت بروز این مشکل هرچه سریع‌تر به مراکز خدمات مراجعه کنید.

اشکال در سیستم خنک کننده

اگر چراغ آلارم روشن است و مواد غذایی به خوبی خنک نمی‌شود این موضوع می‌تواند ایراد سیستم خنک کننده را نشان دهد. سیستم خنک کننده می‌تواند به دلیل کمبود مبرد دچار مشکل شود. در این وضعیت برای حل مشکل به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

کثیف شدن کویل‌ های کندانسور

اگر کویل‌ های کندانسور کثیف باشند فرآیند خنک شدن یخچال مختل می‌ شود و دمای یخچال تغییر می‌کند در نتیجه چراغ آلارم روشن می‌شود. وجود گرد و خاک روی کویل‌ های کندانسور سبب افزایش دمای آن می‌ شود که در این حالت چراغ آلارم روشن می‌ شود. برای برطرف کردن مشکل پنل پشتی را خارج کنید تا بتوانید به کویل‌ های کندانسور دسترسی داشته باشید. پس از برداشتن پنل، کویل‌ های کندانسور را تمیز کنید. توصیه می‌ شود تمیز کردن این قطعه را سالی دو بار انجام دهید.

قطع شدن جریان برق

زمانی که جریان برق قطع شود یخچال نمی‌تواند فرایند خنک سازی را به طور طبیعی انجام دهد و دمای داخلی یخچال تغییر می‌ کند که این موضوع سبب روشن شدن آلارم یخچال می‌شود. برای حل مشکل باید پس از وصل شدن جریان برق کمی صبر کنید تا دمای یخچال به اندازه مناسب برسد، با رسیدن به دمای مورد نظر چراغ آلارم خاموش می‌شود. در غیر این صورت با تکنسین ماهر تماس بگیرید.

سایر دلایل چشمک زدن چراغ آلارم یخچال

  • باز و بسته شدن مدام در یخچال
  • فرسوده شدن و یا خراب بودن لاستیک درب یخچال؛ در این حالت درب یخچال به خوبی بسته نمی‌شود و برای حل مشکل باید لاستیک دور درب را عوض کنید.
  • باز ماندن در یخچال
  • تراز نبودن دستگاه؛ اگر یخچال تراز نباشد درب آن به طور کامل بسته نمی‌ شود.
  • قرار دادن مواد غذایی بیشتر از ظرفیت یخچال
  • فشار دادن دکمه دیفراست به صورت اشتباه

حل مشکل روشن ماندن چراغ هشدار در یخچال

در این مطلب به بررسی علت روشن شدن چراغ آلارم یخچال فریزر یا به عبارتی چشمک زدن آن پرداختیم. انواع چراغ های آلارم در یخچال را بر شمردیم.
برای حل مشکل، قسمت‌های تاثیرگذار در دمای یخچال باید چک شوند. در بیشتر موارد با برطرف کردن عواملی که تنظیمات دمای یخچال را مختل می‌کنند مشکل روشن شدن چراغ آلارم نیز برطرف می‌شود. در غیر این صورت حتما با تعمیرکار متخصص و با تجربه تماس بگیرید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *