آموزش راه‌ اندازی گوشی بعد از تنظیمات کارخانه
نوامبر 9, 2023
آموزشگاه برق گستران

ریست فکتوری یا بازگردانی تنظیمات گوشی به حالت کارخانه یکی از روش های موثر برای رفع کردن برخی از اختلالات موبایل های هوشمند به شمار می رود که ممکن است آن را تجربه کرده باشید.

به طور کلی زمانی که گوشی دچار اختلالاتی در عملکرد، نظیر: روشن و خاموش شدن‌ های مکرر، کند کار کردن، هنگ کردن در زمان کار با برنامه‌ ها و … می‌ شود، از ریست فکتوری برای رفع این مشکلات استفاده می‌ کنیم.

ریست فکتوری در واقع، تلفن همراه شما را به تنظیمات کارخانه بازگردانده و کلیه اطلاعات و فایل‌ های موجود در حافظه گوشی را پاک می‌ کند. بنابراین باید خاطر نشان کرد، پیش از ریست فکتوری، حتما یک بکاپ از اطلاعات خود بگیرید تا مشکلی در این زمینه نداشته باشید. در این مقاله ما به آموزش راه‌ اندازی گوشی بعد از تنظیمات کارخانه می‌ پردازیم. همچنین در دوره تعمیر نرم افزار موبایل به صفر تا صد تمام مشکلات نرم افزاری گوشی های موبایل آیفون، سامسونگ، شیائومی، هواوی و سایر انواع گوشی می پردازیم.

مراحل راه‌ اندازی گوشی بعد از بازگرداندن تنظیمات کارخانه

  • در این مرحله، سیم کارت خود را وارد کرده و اگر دارای پین کد است، با وارد کردن رمز آن، سیم کارت خود را فعال می‌ نماییم.
  • در قدم بعدی، زبان مورد نظر خود را برای گوشی، انتخاب می‌ کنیم. برای انجام این کار، گزینه‌ پیش فرض زبان را انتخاب نموده و از قسمت باز شده، زبان مد نظر خود را انتخاب می‌ نماییم. بعد از این کار، گزینه‌ی start را می‌ زنیم.
  • در قدم بعدی نوبت به راه‌اندازی وای فای است. در این قسمت، اگر می‌ خواهید از شبکه‌ اینترنتی مخصوص به خود استفاده کنید، نام وای فای و سپس رمز اینترنت خود را وارد نموده و گزینه‌ی connect را انتخاب می‌ نمایید.

مراحل راه‌ اندازی گوشی بعد از بازگرداندن تنظیمات کارخانه

در صورتی که تمایلی به وارد کردن وای فای ندارید، می‌ توانید با انتخاب گزینه‌ی skip از این مرحله گذر نمایید.

  • در این مرحله بعد از انجام مراحل قبل، باید به تنظیم نمودن و به کار انداختن حساب شخصی گوگل بپردازیم. این بخش مربوط به استفاده از برنامه‌ ها و امکانات گوگل نظیر:play store، gmail است.

اگر از قبل، دارای اکانت گوگل و حساب بوده‌ اید، اطلاعات مربوطه را وارد می‌ نمایید. در این بخش از شما پرسیده می‌ شود که آیا تمایل به استفاده از سرویس‌ های گوگل دارید یا نه؛ که در ادامه با انتخاب گزینه‌ی agree و یا disagree موافقت و مخالفت خود را بیان می‌ کنید.

 

نکته‌ی مهم:

اگر حساب کاربری در گوگل ندارید، می‌‌ توانید با انتخاب گزینه‌ی get an account نسبت به ساخت اکانت خود اقدام کنید. باید بگوییم این مرحله از آموزش راه‌ اندازی گوشی بعد از تنظیمات کارخانه، کاملا اختیاری بوده و اگر تمایلی به استفاده نمودن از سرویس‌ های گوگل ندارید، با انتخاب گزینه‌ی skip می‌توانید از این مرحله عبور نمایید.

  • در مرحله‌ آخر از راه‌ اندازی گوشی، زمان و منطقه‌ خود را وارد می‌کنیم. در اینجا گوشی برای شروع به کار آماده است.

چه برنامه‌ هایی پس از ریست کارخانه می‌ توان نصب نمود؟

پس از راه‌ اندازی گوشی خود و شروع به کار آن، ممکن است برخی از برنامه‌ های نصب شده به صورت پیش فرض و یا سیستم عامل گوشی، بر اساس آخرین نسخه نبوده و ورژن قدیمی باشند. از این رو برای بررسی نمودن آن، به قسمت تنظیمات گوشی خود رفته و سپس با انتخاب گزینه‌ درباره‌ی تلفن about phone نسخه‌ مربوط به سیستم عامل گوشی را چک نموده و در صورتی که نسخه آن قدیمی است، نسبت به بروز رسانی آن اقدام نمایید. علاوه بر این‌ ها، برای نصب برنامه‌ های مورد نیاز خود می‌ توانید از طریق فروشگاه گوگل و یا برنامه‌ بازار، اقدام به نصب اپلیکیشن‌ های مورد نیاز کنید.

طریقه‌ ریست فکتوری کردن تلفن همراه

آموزش راه‌ اندازی گوشی بعد از تنظیمات کارخانه، طبق مراحلی که در مطالب بالا گفته شد، صورت می‌ گیرد. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه گوشی خود را ریست فکتوری کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی خود رفته و سپس از منوی آن، گزینه‌ تنظیمات اضافی را انتخاب می‌ نمایید. در این قسمت، گزینه‌ reset backup را انتخاب نموده و بعد از آن به قسمت factory data reset بروید.

در این بخش به شما تمامی اطلاعاتی که حذف خواهند شد، نمایش داده می‌ شود. بعد از انتخاب نمودن آن‌ ها، گزینه‌ ریست را انتخاب کرده و گوشی شما به تنظیمات کارخانه برگردد.

طریقه‌ ریست فکتوری کردن تلفن همراه

آموزش راه اندازی گوشی سامسونگ:

اگر گوشی سامسونگ خور را به تنظیمات کارخانه برگرداندید، در واقع انگار موبایل شما مانند روز اولش است و شما باید فرایند های زیر را طی کنید:

آپدیت کردن نرم افزار ها و هشدار های امنیتی که خود گوشی اعلام می کند.

اضافه کردن زبان فارسی به کیبرد در بخش تنظیمات کیبرد

انتخاب نوع پیمایش گوشی در قسمت display و انتخاب گزینه navigation bar

تنظیمات نوتیفیکیشن و صدا در بخش تنظیمات صدا و notification setting

اتصال samsung account جهت بک آپ گیری راحت تر

جهت انجام  فرایند های ذکر شده به صورت کامل تر، بهتر است به وای فای دسترسی داشته باشید اما برای راه اندازی تنظیمات اولیه نیازی به اینترنت نیست.

 

بازیابی اطلاعات بعد از ریست فکتوری

یکی از معضلات و مشکلاتی که با ریست کردن به تنظیمات کارخانه برای گوشی ما ایجاد می گردد پاک شدن برخی اطلاعات حساس ماست. در ادامه توضیحاتی برای این مشکل و روش بازگردانی و ریکاوری اطلاعات پاک شده ارائه می نماییم:

آیا امکان بازگرداندن اطلاعات بعد از ریست کردن گوشی وجود دارد؟

بسیاری از اشخاص فکر می‌ کنند در صورت ریست فکتوری کردن گوشی خود، تمامی اطلاعات حذف گردیده و دیگر نمی‌ توانند به آن دسترسی داشته باشند. باید گفت؛ این موضوع به صورت دقیق، درست نیست.

امکان برگرداندن اطلاعات درون گوشی بعد از ریست فکتوری نیز امکان دارد؛ اما این کار برای افرادی سودمند است که به صورت سهوی، اطلاعاتی را از گوشی خود پاک کرده‌ اند و خواهان برگشت اطلاعات بعد از ریست کردن هستند. برای آن دسته افرادی که قصد فروش گوشی خود را دارند، این کار پیشنهاد نمی‌ شود.

 

چگونه اطلاعاتی که ریست شده‌ اند را بازگردانیم؟

همانطور که در آموزش راه‌ اندازی گوشی بعد از تنظیمات کارخانه ذکر کردیم، لازم است پیش از ریست کردن گوشی خود، یک بکاپ از اطلاعات درون آن بگیرید. دستگاه‌ های اندرویدی، اطلاعات را رمزنگاری کرده و اجازه‌ بازگشت آن‌ها را نمی‌ دهند. لیکن اگر شما این اطلاعات را درون یک فضای ابری شکل ذخیره کرده باشید، با ریست شدن گوشی پاک نشده و مجددا می‌ توانید از آن‌ ها استفاده کنید.

چگونه اطلاعاتی که ریست شده‌ اند را بازگردانیم؟

نرم افزار Android data recovery چگونه اطلاعات گوشی را پس از ریست باز می‌ گرداند؟

فرآیند باز گرداندن اطلاعات و محتویات گوشی پس از ریست کردن آن از طریق این نرم افزار بدین صورت است که، این اپلیکیشن در گوشی شما به دنبال فایل‌ هایی است که با شماره‌ 0 نمایش داده شده‌اند؛ و پس از ردیابی آن‌ ها، به بازگرداندن اطلاعات شما اقدام می‌ کند. همچنین این نرم افزار قابلیت این را دارد که فایل‌ های شما را به گونه‌ ای صحیح به یکدیگر چسبانده و با یک فرمت قابل قبول ارائه دهد.

آموزش راه‌ اندازی گوشی بعد از تنظیمات کارخانه به راحتی انجام می‌ شود اما برای بازیابی اطلاعات مسیر کمی سخت است. همواره توجه داشته باشید که از زمان ریست کردن گوشی خود برای بازگرداندن اطلاعات، مدت زمان زیادی نگذشته باشد.

کلام پایانی

همانطور که در آموزش راه‌ اندازی گوشی بعد از تنظیمات کارخانه گفته شد، ریست فکتوری تلفن همراه، گاهی اوقات به رفع مشکلاتی نظیر: هنگ کردن گوشی هنگام کار با آن، خاموش و روشن شدن‌ های مکرر، توقف برنامه‌ ها و خطا هایی از این قبیل می‌ تواند کمک کند. در این میان بعضی از افراد، بدون اطلاعات درباره‌ اینکه ممکن است بعد از ریست کردن، اطلاعات مهم خود را از دست بدهند، اقدام به این کار می‌ کنند. همواره پیش از انجام ریست گوشی خود، یک بکاپ از اطلاعات و فایل‌ های مهم و مورد نیاز خود بگیرید؛ تا پس از ریست کردن، به مشکل بر نخورده و اطلاعات خود را مجددا به گوشی خود بازگردانید.

 

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “آموزش راه‌ اندازی گوشی بعد از تنظیمات کارخانه”

  1. علیرضا نریمانی گفت:

    سلام من گوشی هووای Y6 دارم تنظیمات کارخانه کردم الان برای راه اندازی حساب گوگل میخواد ولی من فراموش کردم هرچی هم ایمیل یا شماره تلفن میدم مینویسه همچین حسابی وجود ندارد