آموزش تعمیر برد گوشی شیائومی
می 29, 2024
آموزشگاه برق گستران

برد در گوشی‌ های شیائومی یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ های سخت افزاری است که در صورت خرابی علائمی به همراه دارد. در این شرایط گوشی دچار هنگ کردن و خاموش شدن های ناگهانی می‌ شود؛ همچنین با روشن کردن دستگاه پیام‌ های مخصوصی مشاهده می‌ کنید.

عوامل زیادی در زمینه خراب شدن برد الکترونیکی گوشی شیائومی تاثیر دارند که رایج‌ ترین آن‌ ها گرما، آب و استفاده از باتری تقلبی هستند. در صورت وجود خرابی محدود در برد الکترونیکی دستگاه می‌ توانید با تعمیر مشکل را برطرف کنید؛ اما در صورتی که خرابی برد گوشی شیائومی به صورت گسترده ‌رخ دهد باید به سراغ تعویض قطعه یا گوشی موبایل بروید.

هزینه تعمیر برد گوشی شیائومی به عوامل متعددی مانند میزان آسیب دیدگی، مدل گوشی و مرکز ارائه خدمات بستگی دارد. در ادامه به تعمیر برد گوشی شیائومی و هزینه این فرآیند بیش‌ تر می‌ پردازیم.

اگر از علاقمندان به حوزه تعمیرات گوشی اندرویدی هستید به صفحه دوره صفر تا صد تعمیر موبایل با مدرک فنی حرفه ای و ویژه افراد مبتدی تا حرفه ای در برق گستران سر بزنید.

آموزش تعویض یا تعمیر برد گوشی شیائومی

در گوشی‌ های شیائومی برد الکترونیکی شامل قطعات مهمی مانند پردازنده و حافظه داخلی است که خرابی آن موجب بروز مشکلات متعددی در عملکرد قسمت‌ های مختلف دستگاه می‌ شود. در اولین اقدام باید عیب یابی دقیقی توسط افراد حرفه‌ ای در این زمینه انجام شود تا علت بروز مشکل در برد دستگاه مشخص شود. برای عیب یابی نیاز به یافتن علائم خرابی برد موبایل شیائومی است.

پس از تشخیص ریشه مشکل روش مناسبی برای رفع مشکل در نظر گرفته‌ می‌شود که در صورت امکان قطعات آسیب دیده را تعمیر می‌کنند.

برد الکترونیکی حساسیت بالایی در برابر آسیب دارد و در صورت بروز کوچک‌ ترین خطای فنی خسارت بالایی به آن وارد می‌شود. بنابراین تعمیر برد گوشی موبایل شیائومی را به افراد حرفه‌ای و مجرب در این زمینه بسپارید تا از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود.

در برخی موارد خرابی برد الکترونیکی گوشی شیائومی به صورت کلی رخ می‌دهد و با تعمیر آن به نتیجه مطلوب نمی‌رسید.

در این شرایط باید به جای تعمیر قطعات آسیب دیده به طور کلی برد را تعویض کنید که از نظر هزینه مقرون به صرفه است.

خرابی کامل برد الکترونیکی در گوشی‌های شیائومی نسبت به سایر برندها مانند اپل و سامسونگ از احتمال بیشتری برخوردار است که هزینه تعویض در این زمینه را افزایش می‌دهد.

در گوشی‌های پایین رده شیائومی که قیمت بالایی ندارند بهتر است به جای تعویض برد به سراغ خرید گوشی جدیدی بروید؛ زیرا تعویض برد الکترونیکی در این شرایط از صرفه اقتصادی برخوردار نیست.

آموزش تعویض یا تعمیر برد گوشی شیائومی

خراب شدن برد گوشی شیائومی با چه علائمی همراه است ؟

برد الکترونیکی گوشی های شیائومی به عنوان مرکز کنترل هوشمند عمل می‌ کنند و اختلال در عملکرد آن موجب بروز مشکلات زیادی در گوشی موبایل می‌ شود. خرابی برد با علائم منحصر به فردی همراه است که آشنایی با آن‌ ها موجب عیب یابی و تعمیر سریع‌ تر خرابی برد می‌ شود.

هنگ کردن گوشی یکی از رایج‌ ترین علائم خرابی برد در گوشی‌ های شیائومی است که روشن و خاموش شدن‌ های ناگهانی دستگاه را به دنبال دارد. در برخی موارد گوشی شیائومی خاموش شده و تحت هیچ شرایطی روشن نمی‌ شود که یکی از نشانه‌ های خرابی برد الکترونیکی دستگاه است.

هنگامی که گوشی موبایل را روشن می‌ کنید و بر روی لوگو دستگاه گیر می‌ کند باید احتمال خرابی برد الکترونیکی دستگاه را در نظر بگیرید. همچنین در این شرایط ممکن است گوشی شما روشن شود و تمام صدا های طبیعی وجود داشته باشد؛ ولی صفحه نمایش گوشی موبایل در حالت خاموش بماند.

عملکرد قسمت های مختلف موبایل شیائومی مانند دوربین و اسپیکر در صورت خرابی برد الکترونیکی از کار می‌افتند و امکان استفاده از این بخش ها وجود ندارد‌.

خراب شدن میکروفون یکی از رایج‌ ترین علائم اختلال در عملکرد برد الکترونیکی دستگاه است که در اولین فرصت باید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

ظاهر شدن برخی پیام‌ ها بر روی صفحه نمایش پس از روشن شدن دستگاه می‌ تواند نشانه خرابی برد الکترونیکی باشد؛ برای مثال مشاهده پیام‌ های Encrypt Unsuccessful Internal Storage Damaged نشان دهنده اختلال در عملکرد برد گوشی شیائومی است.

دلایل خرابی برد گوشی‌ شیائومی

خرابی برد الکترونیکی گوشی موبایل شیائومی در اثر عوامل متعددی رخ می‌ دهد که در این شرایط اغلب فعالیت‌ های دستگاه تحت تاثیر قرار می‌ گیرند. حرارت بالا یکی از رایج‌ ترین دلایل خراب شدن برد الکترونیکی دستگاه است که معمولا در صورت ماندن طولانی‌ مدت گوشی زیر نور آفتاب رخ می‌ دهد. در ادامه برخی از مهم‌ ترین عوامل تأثیر گذار بر روی خراب شدن برد گوشی شیائومی را بررسی می‌ کنیم.

  • حرارت بیش از حد

عوامل زیادی در این زمینه تاثیر گذار هستند که با اطلاع از آن‌ ها می‌ توانید جلوی خراب شدن برد الکترونیکی دستگاه خود را بگیرید.

کار کردن با گوشی موبایل در حالت شارژ یا انجام فعالیت‌های سنگین با دستگاه از عوامل رایج افزایش دمای موبایل هستند؛ همچنین گذاشتن دستگاه زیر نور آفتاب و پشت شیشه به دلیل تمرکز پرتو خورشید در افزایش دمای برد و سوختن نقش زیادی دارد.

  • استفاده از باتری تقلبی یا خراب شدن آن

برد الکترونیکی موبایل‌ شیائومی ولتاژ ورودی به قسمت‌های مختلف گوشی هوشمند را کنترل می‌کند که استفاده از باتری غیر اورجینال می‌تواند به برد و سایر قسمت‌های دستگاه آسیب بزند.

خراب شدن باتری و کارکردن با گوشی در همان حالت یکی دیگر از عوامل موثر در این زمینه است که باید در اولین فرصت نسبت به رفع آن اقدام کنید. استفاده از باتری های اورجینال و مورد تایید شرکت شیائومی می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

دلایل خرابی برد گوشی‌ شیائومی

  • نفوذ آب

ورود مایعات مانند آب به پشت موبایل شیائومی یکی از عوامل خرابی برد الکترونیکی است که با رخ دادن اتصال کوتاه در مدارهای الکتریکی این قطعه همراه است.

پس از ورود آب به درون دستگاه باید اقدامات لازم را انجام دهید؛ در غیر این صورت احتمال سوختن برد گوشی شیائومی بالا است.

راه رفتن زیر آب یا پاشیدن آب بر روی گوشی موبایل از عوامل رایج ورود رطوبت به درون دستگاه و برد الکترونیکی است.

هزینه تعمیر برد گوشی‌ شیائومی

تعمیر برد گوشی شیائومی فرآیند‌ی تخصصی است که باید توسط افراد حرفه‌ای در این زمینه انجام شود که باید هزینه‌ای بابت این کار بپردازید.

در این شرایط هزینه تعمیر برد الکترونیکی گوشی شیائومی با توجه به عوامل متعددی تعیین می‌شود که با درنظر گرفتن آنها می‌توانید با دیدی بازتر تصمیم بگیرید.

در ادامه برخی از عوامل مهم در زمینه هزینه تعمیر برد الکترونیکی گوشی شیائومی را بررسی می‌کنیم.

  • شدت آسیب دیدگی برد مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه این فرآیند است؛ به طوری که با افزایش محدوده‌ آسیب دیده باید هزینه بیش‌تری بپردازید.
  • مدل گوشی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در این زمینه است که در صورت استفاده از گوشی‌های پرچم دار شیائومی باید هزینه بیش‌تری بابت تعمیر برد الکترونیکی بپردازید.
  • هنگامی که قصد تعویض برد الکترونیکی گوشی شیائومی را دارید باید قیمت قطعه را در نظر بگیرید؛ زیرا نمونه‌های اورجینال و تقلبی در بازار موجود هستند که تفاوت قیمت بالایی دارند.
  • مرکز ارائه خدمات نقش تعیین کننده ای در این زمینه دارد که با مراجعه به شرکت‌های معتبر در این زمینه باید هزینه بیش‌تری بابت دریافت خدمات بهتر بپردازید.

هزینه تعمیر برد گوشی‌ شیائومی

سخن پایانی

برد الکترونیکی گوشی شیائومی وظیفه کنترل و انجام تمامی فعالیت‌های دستگاه را دارد که خرابی آن با علائمی در کارکرد اغلب قسمت‌های گوشی هوشمند همراه است.

در این شرایط هنگ کردن مداوم دستگاه و گیر کردن صفحه نمایش بر روی لوگو انتظار می‌رود.

عوامل زیادی در این زمینه تاثیر دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل نفوذ آب، حرارت بالا و استفاده از باتری‌های تقلبی است.

هنگامی که علائم خرابی برد الکترونیکی را مشاهده کردید باید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید که با توجه به میزان آسیب دیدگی برد انتخاب می‌شود.

در خرابی‌های محدود می‌توانید با تعمیر قطعه‌ آسیب دیده مشکل را رفع کنید؛ اما در مورد اختلال عملکردی کلی باید به فکر تعویض برد یا گوشی هوشمند باشید.

هزینه تعمیر برد الکترونیکی به عوامل متعددی مانند وسعت آسیب، مدل گوشی و میزان کار انجام شده بر روی قطعه بستگی دارد.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *