معرفی ابزار برق کشی ساختمان
سپتامبر 1, 2021
آموزشگاه برق گستران

ابزارهای برق کشی ساختمان شامل چه مواردی است ؟  مهمترین ابزارهای به کار رفته در صنعت برق کشی کدام است ؟ کارایی هر یک از ابزارها چیست؟ آیا شما نیز به دنبال آشنایی با مهمترین تجهیزات برق کشی ساختمان ها هستید؟ با ما همراه باشید در ادامه در نظر داریم، به اطلاعات مهم در این حوزه بپردازیم و راهنمایی کاملی در اختیار شما قرار دهیم.

برای آگاهی بیشتر درباره ابزارها و وسایل برق کشی ساختمان و همچنین کسب مهارت لازم در زمینه برقکاری ساختمان، در دوره آموزش برقکشی ساختمان شرکت کنید.

معرفی جامع ابزار مهم برق کشی ساختمان

ابزارهای برق کشی ساختمان شامل تنوع بسیار زیادی از تجهیزات هستند که کارایی هر کدام از آنها متفاوت است. برق کشی و سیم کشی از مهمترین اقدامات انجام شده در یک پروژه ی ساختمانی در نظر گرفته می شود. یک فرد با تجربه و متخصص در این حوزه می تواند به راحتی اقدامات برق کشی را در کوتاهترین مدت زمان نهایی کند.

برای اینکه بتوانید مهارت های لازم برق کشی را فرا بگیرید باید در ابتدا با مهمترین ابزارهای به کار رفته در سیم کشی ساختمان آشنا شوید.  برق کشی نامناسب می تواند مشکلات مالی و جانی بسیاری به همراه داشته باشد.

معرفی جامع ابزار مهم برق کشی ساختمان

 

کیفیت ابزارهای برق کشی ساختمان

استاندارد بودن هر یک از ابزار و تجهیزات به کار رفته در برق کشی ساختمان ها،  میتواند کیفیت نهایی کار را به مقدار زیادی افزایش دهد .

ابزارهای برق کشی ساختمان در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد. به کار گیری آنها در برخی از پروژه های برق کشی الزامی بوده و می تواند ایمنی زیادی را ایجاد کند. به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی ، به طور پیوسته شاهد ابزارهای مدرن در این حوزه هستیم که فرایند سیم کشی و برق کشی را به مقدار زیاد بهبود بخشیده است.

 

انواع ابزار برق کشی ساختمان

لوازم برق کشی ساختمان دارای انواع مختلفی هستند. هر کدام از آنها را می توان در دسته بندی های ویژه ای قرار داد. دسته بندی خاصی برای ابزارهای به کار رفته در برق کشی موجود است که از مهمترین آنها میتوان موارد زیر را نام برد:

  • ابزارهای اساسی تعمیر
  • ابزارهای نگهداری در برق کشی
  • ابزارهای ضروری برق
  • ابزار ایمنی در برق کشی
  • ابزار های پیشرفته برق کشی

انواع ابزار برق کشی ساختمان

برای اینکه بتوانید در صنعت برق و برق کشی، مشغول به فعالیت باشید باید اطلاعات کاملی در مورد لوازم برق کشی ساختمان به دست آورید. لوازم ایمنی می توانند از ایجاد مشکلات جلوگیری کنند. ابزارهای پیشرفته با کارایی فوق العاده ای که دارند،  می توانند سهولت بیشتری در اجزای یک عملیات داشته باشند.

برخی از ابزارهای به کار رفته در برق کشی ساختمان ها جزو ابزارهای ضروری بوده و بدون وجود آنها نمی توان اقدامی را انجام داد ولی برخی از آنها به عنوان ابزارهای فرعی تلقی می شوند که در صورت نبود می توان از کارایی محصولات دیگر بهره مند شد.

خرید ابزارهای برق کشی

برای خرید و انتخاب ابزارهای برق کشی ساختمان حتما مراکز معتبر را انتخاب کنید تا بتوانید از کارایی آنها مطمئن باشید. هرگونه سهل انگاری در خرید محصول با کیفیت، میتواند خسارت جانی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.  در همه ی مشاغل مربوط به صنعت برق باید نکات ایمنی جدی گرفته شود.

معرفی ابزارهای برق کشی ساختمان

1.سیم چین: سیم چین برای لخت کردن سیم و چیدن آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

2.سیم لخت کن: سیم لخت کن می تواند روکش موجود بر روی سیم ها را جدا کند.

3.پیچ گوشتی: پیچ گوشتی دارای انواع مختلفی است که هر کدام برای باز و بسته کردن انواع مختلف از پیچ ها مورد استفاده قرار می گیرند.

4.فازمتر: فازمتر نوع خاصی از پیچ گوشتی می باشد که برای تشخیص وجود برق مورد استفاده قرار می گیرد. اگر نوک آن به ناحیه مورد نظر تماس داده شود و لامپ موجود در قسمت دسته، روشن گردد در این صورت می توان به وجود جریان برق پی برد.

5.دریل: دریل یکی از مهم ترین وسایل برق کشی ساختمان بسیار مهم است. از آن به منظور ایجاد سوراخ در نواحی مختلف استفاده می شود. برای ایجاد سوراخ در دیوار باید دریل را به صورت چرخشی به محل مورد نظر اعمال کرد. کار با دریل نیازمند ایمنی بسیار بالایی است، هرگونه سهل انگاری می تواند دردسر های بسیاری به همراه داشته باشد.برخی از ابزارها برق کشی ساختمان

6.پیکور: به منظور ایجاد سوراخ در لوله های خرطومی می توان از پیکور استفاده کرد. پیکور ابزار بسیار مفیدی در برق کشی می باشد. این محصول دارای قلم نوک پهن و نوک تیز می باشد. متناسب با نیازهای موجود می توان بهترین گزینه را انتخاب کرد.

7.تراز: تراز از دیگر ابزارهای برق کشی ساختمان برای تراز کردن می باشد. تراز کردن پریزها  بسیار مهم است.

8.فنر سیم کشی: نقش فنر سیم کشی آن است که سیم را از لوله های خرطومی عبور دهد.

9.انبردست: انبردست می تواند نقش یک سیم چین، سیم لخت را نیز داشته باشد. به همین دلیل از آن به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده می شود. قسمت نوک آن، برای نگه داشتن اشیا به کار می رود. انبردست در مشاغل گوناگونی مورد استافده قرار می گیرد.

10.نردبان: نردبان انتخاب شده بهتر است دوطرفه باشد و با استفاده از زنجیر به هم متصل گردد. در این صورت امکان سقوط فرد به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

معرفی ابزارهای برق کشی ساختمان

 

آموزش کار با ابزارهای برق کشی ساختمان

در دوره های ویژه ای که توسط اساتید برجسته و کارشناسان ما برگزار می گردد می توانید حضور داشته و به طور کامل با وسایل برق کشی ساختمان و کارایی آنها آشنا شوید. این دوره برای افرادی که قصد شرکت در آموزش های بعدی مربوط به برق کشی می باشد بسیار مهم خواهد بود. ما اینجا هستیم تا شما بتوانید متناسب با علاقه و استعداد خود، مهارت های بسیار خوبی را یاد بگیرید .

بیشتر بخوانید: انواع سیم کشی ساختمان + آشنایی با جدیدترین و بهترین روش سیم کشی

اگر دانش و تجربه ی کافی در یک حوزه ی خاصی داشته باشید به راحتی می توانید به فرصت های شغلی مختلف دسترسی پیدا کنید. اطلاعات کامل در مورد هر یک از دوره ها در اختیار شما قرار داده می شود. برای کسب راهنمایی بیشتر در مورد شهریه ی درخواستی برای شرکت در دوره ها می توانید به اولین صفحه ی وب سایت ما مراجعه کنید. آشنایی با ابزارهای برق کشی ساختمان برای یادگیری مهارت های برق کشی و سیم کشی ساختمان ها ، ضروری است.

برق کشی ساختمان امری تخصصی بوده بنابراین توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق درباره نحوه سیم کشی ساختمان و مراحل انجام آن در دوره های آموزش برق ساختمان آموزشگاه برق گستران ثبت نام نمایید. اگر از علاقه مندان به برق و الکترونیک هستید توصیه می کنیم علاوه بر این دوره، در دوره های آموزش نصب دوربین مدار بسته، آموزش اعلام حریق و غیره نیز ثبت نام کنید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 دیدگاه برای “معرفی ابزار برق کشی ساختمان”

  1. سید جواد گفت:

    من عاشق جمع کردن ست ابزار و وسایل مورد نیاز برق کشی ساختمان و کلا ابزار هستم. همه اطرافیان هرچی بخوان میان سراغم.

    1. هانی گفت:

      درود بر شما

  2. محمد الله گفت:

    بهترین سایت آموزشی است اما باید 70درصد باید برای دانش آموزان رایگان باشد تا تمام مردم بشتر استفاده کرده بتواند