هزینه دوره گوهر تراشی
نوامبر 19, 2023
آموزشگاه برق گستران

ثبت نام در دوره آموزش گوهر تراشی یکی از بهترین و کارآمدترین روش های اخذ مدارک موجود برای کسب درآمد است. این دوره توسط آموزشگاه‌ های فنی حرفه‌ ای آزاد و غیر آزاد برگزار می‌ شوند. این دوره‌ ها مباحث مورد نیاز برای ورود به کار را در اختیار شما قرار می‌ دهند که با توجه به عوامل متعددی هزینه آن‌ ها متغیر است. تعداد ساعت‌ های کلاسی، اعتبار آموزشگاه و امکانات مورد نیاز شما از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه دوره گوهر تراشی است. قیمت دوره آموزش تراش سنگ های قیمتی یا گوهر از 5 میلیون تومان شروع می شود و ممکن است تا 20 میلیون بالا برود. در صورتی که هزینه گرفتن مدرک و قیمت ثبت نام کلاس فنی حرفه ای گوهرتراشی را می خواهید بدانید به صفحه آموزش شغل گوهر تراشی مراجعه نمایید.

عوامل موثر بر روی هزینه دوره گوهر تراشی

هزینه گذراندن دوره گوهر تراشی در آموزشگاه های متفاوت متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. مقدار عددی این وجه با توجه به امکانات موجود در آموزشگاه و مباحث مورد نیاز شما تعیین می‌ شود.

 

در ادامه برخی از مهم‌ ترین عوامل تأثیر گذار بر روی قیمت دوره آموزش گوهر تراشی را بررسی می‌ کنیم تا بهتر در این زمینه تصمیم گیری کنید.

  • مباحثی که در دوره‌ های آموزشی در اختیار شما قرار می‌ گیرد قابلیت حذف و اضافه دارند که بر روی قیمت نهایی تاثیر می‌ گذارد.
  • برخی از آموزشگاه‌ ها قابلیت اخذ خوابگاه برای کارآموزان خارج از شهر را دارند که هزینه جداگانه‌ ای برای شما اعمال می‌ شود.
  • اعتبار و شهرت آموزشگاه یکی از مهم‌ ترین عوامل تأثیر گذار بر روی قیمت دوره آموزشی است؛ به طوری که برای مدرک آن‌ها باید هزینه بیش‌ تری بپردازید.
  • تعداد جلسات و ساعات حضور شما در کلاس‌ های آموزشی می‌ تواند هزینه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.
  • عدم موفقیت در آزمون‌ های نهایی و درخواست مجدد برای آن‌ها ممکن است نیاز به پرداخت هزینه جداگانه داشته باشد.
  • برخی از آموزشگاه‌ها قابلیت پرداخت هزینه دوره به صورت اقساطی را در اختیار شما قرار می‌دهند که مبلغی به کل هزینه اضافه می‌شود.
  • دوره‌های آنلاین در مقایسه با کلاس‌های حضوری و عملی قیمت پایین تری دارند؛ اما میزان یادگیری شما در دوره‌های حضوری افزایش می‌یابد.

اما اگر نمی دانید دوره تراش سنگ های قیمتی و زینتی چگونه است ادامه مطلب را بخوانید.

 

عوامل موثر بر روی هزینه دوره گوهر تراشی

معرفی دوره تراش گوهر و سنگ های قیمتی

گوهر تراشی علم کار کردن و شکل دادن به سنگ‌ های قیمتی مانند عقیق، فیروزه، یاقوت و الماس است. این رشته یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های صنعت تولید زیورآلات است که برای ورود به بازار کار گوهر تراشی باید مهارت و علم کافی را کسب کنید. راه‌ های زیادی برای آشنایی با گوهر تراشی و روش‌ های رایج آن وجود دارد که با توجه به نیاز و اهداف خود می‌ توانید از آن‌ ها استفاده کنید.

دوره‌ های گوهر تراشی یکی از بهترین گزینه‌ های موجود در این زمینه هستند که سالانه افراد زیادی به این سمت جذب می‌ شوند. در دوره های آموزشی گوهر تراشی انواع تکنیک‌ ها و مباحث مربوط به برش و زیبا سازی سنگ‌ های قیمتی وجود دارد.

در این دوره‌ ها نحوه تبدیل سنگ خام به گوهرهایی با قیمتی چند صد برابر حالت اولیه خود آموزش داده می‌ شود. البته پیچیدگی‌ های زیادی در این مسیر وجود دارد که با استفاده از دستگاه‌ های مخصوص و مهارت‌ های فردی کافی انجام پذیر است.

اطلاعات تئوری در زمینه آشنایی با انواع سنگ‌ های قیمتی و ویژگی‌ های آن‌ها یکی از سرفصل‌ های مهم دوره‌ آموزشی گوهر تراشی است. مباحث عملی زیر نظر اساتید مجرب و متخصص در زمینه گوهر تراشی انجام می‌ شوند. بنابراین بازدهی یادگیری با توجه به تلاش‌های گسترده شما افزایش می‌ یابد.

پس از گذراندن کلاس‌ های آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون های عملی و تئوری می‌ توانید مدرک فنی حرفه‌ ای را کسب کنید؛ این مدرک مبنی بر تخصص شما در زمینه گوهر تراشی است. گواهینامه فارغ‌ التحصیلی ورود شما به بازار کار را تسهیل می‌ کند و فرصت‌ های شغلی متعددی را در اختیار شما قرار می‌ دهد.

هزینه کلاس گوهرتراشی در برق گستران بسیار مقرون به صرفه است.

هزینه کلاس آنلاین و پکیج های گوهر تراشی در سال 1403

به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که برای یک دوره آنلاین گوهر تراشی بین 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان هزینه کنید. پکیج های ویدئویی ممکن است ارزان تر باشند و بین 100 هزار تومان تا 1 میلیون تومان قیمت داشته باشند.

در اینجا چند نمونه از دوره های آنلاین و پکیج های ویدئویی گوهر تراشی به همراه هزینه آنها آورده شده است:

  • دوره آنلاین گوهر تراشی مقدماتی: 1.5 میلیون تومان
  • دوره آنلاین تراش سنگ های قیمتی: 3 میلیون تومان
  • دوره آنلاین گوهرشناسی: 4.5 میلیون تومان
  • پکیج ویدئویی آموزش تراش سنگ فیروزه: 500 هزار تومان
  • پکیج ویدئویی آموزش جواهرسازی: 1 میلیون تومان

علاوه بر دوره های آنلاین و پکیج های ویدئویی، می توانید از طریق کتاب ها، مقالات و وب سایت های آموزشی نیز به صورت رایگان یا با هزینه کم در مورد گوهر تراشی یاد بگیرید.

قیمت یادگیری و گرفتن مدرک فنی حرفه ای گوهر تراشی

دوره گوهر تراشی در شکل‌های متفاوتی برگزار می‌شود که با توجه به سلیقه خود می‌توانید در هر یک شرکت کنید. اما بهترین روش یادگیری تراش سنگهای قیمتی و ورود بع بازار کار گوهرتراشی شرکت در دوره فنی حرفه ای در یک آموزشگاه معتبر است.
این مراکز آموزشی تمامی اطلاعات تئوری و مباحث عملی مورد نیاز شما را آموزش می‌دهند؛ همچنین در نهایت مدرک فنی حرفه‌ای آموزشگاه برای شما صادر می‌شود.
هزینه گذراندن دوره آموزش گوهر تراشی با توجه به عواملی مانند نام آموزشگاه، مباحث مورد نیاز و مدت کلاس‌ها متغیر است. آموزشگاه برق گستران با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه صفر تا صد تراش گوهر و سنگ های زینتی را به شما آموزش خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 دیدگاه برای “هزینه دوره گوهر تراشی”

  1. توکل اخوندی گفت:

    مقاله بسیار مفید و سودمندی
    برای بنده بود امیدوارم بتوانم
    باشرکت در این دوره ها بهترین بهره را باتوجه به
    علاقه ام ببرم

  2. سمیرا گفت:

    این قیمت برای دوره های حضوری تراش نگین و گوهره یا پکیج آموزش آنلااین؟

    1. هانی گفت:

      درود، این قیمت دوره حضوری در محل آموزشگاه برق گستران است. امکانات کار و تجهیزات در اختیار هنرجو قرار می گیره در طول دوره