دسامبر 9, 2023
آموزشگاه برق گستران

گوهرتراشی از دیرباز تا به الان نه تنها در کشور ما بلکه در سرتاسر جهان محبوب و پرطرفدار می باشد و ظاهرا قدمت دیرینه ای در میان جوامع مختلف دارد. انسان ها در گذشته سنگ های مختلف را برای ساخت زیورآلات متنوع استخراج می نمودند. این هنر اینک جزو پیشه هایی است که بیشتر افراد تمایل به یادگیری آن دارند. گوهرتراشان برای آن که بتوانند زیورآلاتی دلربا بسازند، به ابزارهایی نیازمند هستند از جمله این ابزار سنگ تراشی می توان به سگمنت گوهر تراشی اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم که شما را با این وسیله آشنا کنیم. افرادی که می خواهند در آینده ای نزدیک به این شاخه وارد شوند، خواندن این مطالب را از دست ندهند و ما را تا انتها همراهی بفرمایند.

سگمنت گوهرتراشی

در سال های اخیر، بخش اعظمی از افراد به گوهرتراشی ورود پیدا کرده اند؛ چرا که این پیشه هنری بسیار جذاب و سرگرم کننده می باشد در ضمن درآمد بالایی نیز دارد. افرادی که در این شغل فعالیت دارند، به ابزارها و قطعات مختلفی برای انجام دادن های کارها، نیازمند می باشند؛ یکی از این موارد سگمنت است.

گوهر تراشان برای آن که سنگ های مورد نیازشان را در ابعاد دلخواه شان درآورند، از سگمنت ها استفاده می کنند. این تجهیزات بواسطه ساختاری که دارند، به راحتی می توانند سنگ ها را برش دهند.

جنس این دسته از محصولات عمدتا از نوع مس و نیز برنج می باشد؛ همین امر باعث استحکام و نیز مقاومت آن ها در برابر بسیاری از عوامل محیطی می شود. همچنین این وسیله به راحتی پوسیده نخواهد شد و فرد می تواند بدون هیچ نگرانی از آن برای مدتی طولانی بهره ببرد. سگمنت ها دارای دسته بندی های متنوعی هستند و گوهر تراشان معمولا این محصولات را مطابق با سنگ مدنظرشان، انتخاب می کنند.

این ابزار به شیوه ای گسترده از جانب گوهر تراشان استفاده می شود و غالبا آن را بر روی دستگاه هایی مانند محک و نیز فست نصب و راه اندازی می نمایند. سگمنت علاوه بر بریدن سنگ ها، قابلیت این را دارد که به آن ها شکلی تازه ببخشد و آنان را صاف و یکدست نماید.

سگمنت تراش سنگ و گوهر

تکنیک ها و ترفند های مرتبط با افزایش درآمد گوهر تراشی

گوهر تراشی در زمره مشاغلی قرار می گیرد که دارای حقوق ثابتی نیست و فرد می تواند با انجام یکسری از پروژه های کوچک و بزرگ به درآمد قابل توجهی دست یابد. انجام این موارد بر انگیزه و اشتیاق فرد برای کار کردن می افزاید. همراه ما باشید تا شما را با برخی از این ترفندها آشنا کنیم.

1-در وهله اول فرد می بایست برای موفقیت در این کار و همچنین افزایش درآمد خویش، اقدام به تهیه اطلاعاتی پیرامون سنگ محبوب منطقه خود کند. علاوه بر این، تحقیق کنید که تهیه سنگ از کدام سازنده برای شما به صرفه تر است و می توانید با مبلغی کمتر اقدام به تهیه حجم زیادی از آن ها نمایید.

2-در مرحله دوم فردی که به این پیشه مشغول می شود، باید برنامه ریزی دقیق و منظمی برای خویش بچیند و طبق آن به انجام فعالیت ها بپردازد. زیرا داشتن برنامه در هر کاری، امری الزامی به شمار می آید و باعث می شود موفقیت بیشتری نصیب فرد شود.

3-تلاش کنید که کار خویش را در جایی به ثبت رسانید. زمانی که این اقدام را انجام دهید، برند های بیشتری شما را می شناسند و به میزان بالایی از مشتریان و نیز سفارشات دست خواهید یافت.

4-بر دانش و اطلاعات خویش در این پیشه بیفزایید تا بتوانید آثاری بکر و خارق العاده را رقم بزنید؛ زیرا مشتریان امروزی معمولا به سراغ افرادی می روند که در عین سادگی قادر باشند، محصولی چشم نواز و تک را به عرضه عموم برسانند.

5-در سال های اخیر، بیشتر افراد برای آن که بتوانند به مشتریان بیشتری دست پیدا کنند، اقدام به انجام تبلیغات نموده اند. زمانی که مردم با کار شما آشنا شوند، به راحتی می توانند به شما درخواست ساخت یک زیورآلات خاص را سفارش دهند؛ چرا که از کار شما نسبتا مطلع شده اند. توصیه می شود عکس پروژه های خود را در داخل شبکه های اجتماعی قرار داده تا علاوه بر این که روزمه شما قوی تر می شود، می توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

6-در کار خویش سرعت عمل و نیز اخلاق مداری را سرلوحه قرار دهید؛ زیرا زمانی که مشتریان، مشاهده کنند که شما چه اهمیتی به آن ها و نیز کارتان می دهید، بدون شک بار دیگر به نزد شما باز خواهند گشت.

روش های مختلف استفاده از سگمنت در گوهر تراشی

دستگاه گوهر تراشی

در گوهر تراشی تکنیک ها و نیز روش های متعددی یافت می شوند که گوهر تراشان از آن ها برای ثبت جواهراتی زیبا و دلربا استفاده می نمایند؛ این سبک ها عبارتند از:

تامبل کردن

به کار بردن این روش، بسیار محبوب و متداول می باشد. چرا که فرد از طریق آن دیگر مجبور نیست که از هیچ گونه تجهیزاتی برای ساخت زیورآلات بهره ببرد. در این روش فرد می بایست سنگ مدنظرش را در درون وسیله ای به نام تامبلر قرار دهد؛ زمانی که این کار را انجام داد، تامبلر از طریق چرخیدن، اقدام به ساییدن سنگ می کند و آن را به شکل دلخواه در می آورد. ذکر این نکته نیز الزامی می باشد که این محصول در قالب انواع مختلفی نیز یافت می شود و شما می توانید مطابق با فعالیت تان، نوعی را برگزینید.

قاب گیری

دومین روشی که به شکل گسترده ای از جانب گوهر تراشان مورد استفاده قرار می گیرد، تراشیدن یک جانبه سنگ می باشد. معمولا سنگ هایی که از نوع عقیق و نیز فیروزه هستند، بواسطه بکارگیری این سبک، چنین شکلی به خود می گیرند.

ضمن آن که برای ساخت، انگشتر و نیز گردنبند، این افراد متخصص، تراش کابوشن را به کار می گیرند و زیورآلاتی خارق العاده را به مشتری تحویل می دهند. برخلاف مورد پیشین، در این روش از تجهیزات خاصی استفاده می شود و فرد مسئولیت نسبتا دشواری را به عهده دارد.

تراش مهندسی

افراد از طریق این روش، قادرند به درآمد نسبتاً بالایی دست پیدا کنند و محصولی چشم نواز و جذاب را ابداع نمایند؛ الماس هایی که در درون حلقه های نامزدی به کار می روند، غالبا با استفاده از این تراش ها، درست شده اند.

تراش گوهر

این تکنیک، شامل دو سبک ساده و نیز زاویه ای است که هر کدام شکل خاصی دارند و در نزد عده ای محبوب می باشند. این هنر قابلیت این را دارد که بر زیبایی یک سنگ بیفزاید و در عین حال بهای آن را نیز دو برابر کند و امروزه بسیاری از افراد برای آموختن آن با یکدیگر به رقابت میپردازند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله بر آن بودیم تا شما را با سگمنت گوهرتراشی آشنا کنیم؛ به دنبال آن به بررسی مواردی نظیر: تکنیک های مرتبط با کار افزایش درآمد گوهر تراشی و نیز روش های مورد استفاده در آن پرداختیم.

 

به اشتراک گذاری

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *