دسامبر 9, 2023
آموزشگاه برق گستران

برق صنعتی از جمله مشاغلی است که امروزه در بین افراد به محبوبیت بالایی دست یافته و سالانه بخش اعظمی از آن ها به این شاخه فنی ورود پیدا می کنند. اما اشخاص برای آن که بتوانند در این عرصه به موفقیتی دست یابند، بایستی در ابتدا مهارت های مرتبط با این کار را فراگیرند. این دسته از افراد با مشارکت در دوره های مختلف قادرند به سرعت و در مدت زمان کمی صاحب تخصص شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با مبحث برق صنعتی درجه دو آشنا کنیم. کسانی که به برق صنعتی علاقمند هستند، خواندن این مطالب را از دست ندهند و ما را تا انتها همراهی بفرمایند.

برق صنعتی درجه 2 چیست؟

امروزه بسیاری از افراد به واسطه اطلاع از پر رونق بودن کارهای آزاد، تمایل دارند که یکی از شاخه های این فن را یاد بگیرند؛ یکی از این گرایش ها برق صنعتی می باشد.

برق صنعتی درجه 2 چیست

در سال های اخیر به لطف موسسات و آموزشگاه های متعددی که در سرتاسر کشور یافت می شوند، یادگیری این فنون دیگر کار دشواری نمی باشد و افراد با سپری کردن دوره هایی محدود، قادرند که در این حوزه مهارت و تجربه کسب کنند.

معمولا افراد مبتدی در دوره های برق صنعتی درجه دو مشارکت می جویند و با دستورالعمل ها و جزئیات این کار به شیوه مختصر آشنا می شوند. در این موسسات اساتید مجرب و واجد شرایطی تدریس این سر فصل ها را برعهده دارند و شما می توانید با شرکت در کلاس ها، از تجربیات آنان در این مسیر به نحو احسنت استفاده نمایید.

فرد در کلاس های مرتبط با برق صنعتی درجه دو با مهارت هایی نظیر: نحوه خواندن نقشه برق ساختمان، ویژگی و کاربرد های تجهیزات برق، چگونگی راه اندازی موتور های برق و … آشنا می شود. زمانی که این کارآموز توانست تمامی این مهارت ها را فرا بگیرد، موسسه مورد نظر برای اطمینان از این امر اقدام به طراحی آزمونی می کند.

اگر فرد بتواند حد نصاب لازم را در این آزمون به دست آورد، مدرکی معتبر به وی اعطا خواهد شد. با برخورداری از این مدرک می تواند رزومه خوبی را برای خویش مهیا کند و از طریق آن شانس استخدام در محیط های مختلف را داشته باشد.

 مهارت هایی که فرد در دوره برق صنعتی درجه دو می آموزد

 مهارت هایی که فرد در دوره برق صنعتی درجه دو می آموزد

افراد در هر پیشه ای که بخواهند اشتغال یابند، بایستی از یکسری مهارت ها برخوردار باشند؛ این مهارت ها عامل اساسی در موفقیت فرد و پیشبرد اهداف او خواهند بود. در ادامه به بررسی این مهارت ها می پردازیم و در ضمن توضیحاتی خلاصه وار را پیرامون هر کدام از آنها برای شما ارائه می کنیم.

1-این فرد از طریق گذراندن دوره های برق صنعتی، باید بتواند نقشه های صنعتی و عمومی مرتبط با برق را بخواند.

2-در این پیشه، ابزار ها و تجهیزات مختلف یافت می شوند؛ برقکار بایستی بداند که در مواقع لزوم کدام وسیله را برای رفع مشکل استفاده نماید.

3-مهارت سومی که از طریق شرکت در این جلسات می آموزد، اموری مانند: لحیم کاری، سوهان کاری، برشکاری و … است. بدین ترتیب او قادر خواهد بود همزمان چندین کار را به خوبی انجام دهد.

4-در گام بعد این فرد باید بتواند پس از شناخت تجهیزات مرتبط با برق، نحوه نصب و راه اندازی آن ها را نیز بداند و آن مراحل را مطابق با استاندارد انجام دهد.

5-به هنگام اقدام کردن به این امور، برقکار صنعتی بایستی آن ها را به شیوه ایمن و نیز کاملا بهداشتی انجام دهد تا از رخ دادن هر گونه اتفاق ناگوار پیشگیری نماید.

مزایای شرکت در دوره های برق صنعتی درجه دو

موسساتی که این دوره ها را برگزار می نمایند، قادرند نقش موثری در موفقیت فرد و آماده سازی او برای ورود به بازار کار ایفا کنند؛ اینک نوبت آن است که به بررسی دیگر مزایای مرتبط با این شاخه بپردازیم.

1-امروزه برق صنعتی از جمله گرایش هایی است که تمامی حوزه های موجود در جامعه به آن نیازمند می باشند و فرد به واسطه شرکت در این دوره ها می تواند به راحتی برای خویش کاری را بیابد.

2-کسانی که تمایل دارند اطلاعات خویش را در زمینه برق صنعتی افزایش دهند، با حضور یافتن در این جلسات، به سرعت قادر خواهند بود که به آن دست پیدا کنند.

3-با در دست داشتن مدرک مرتبط با این شاخه، فرد شانس بیشتری برای استخدام خواهد داشت؛ زیرا امروزه بیشتر شرکت ها، برای استخدام افراد، شرط داشتن مدرک را ارائه می نمایند. لذا او با برخورداری از این امر، رزومه ای قوی خواهد داشت؛ در نتیجه شانس بیشتری برای استخدام نسبت به دیگر افراد دارد.

4-در این دوره ها بیشتر سرفصل ها، به شیوه عملی آموزش داده خواهند شد و فرد با حضور یافتن در آن ها به سرعت از این امور آگاه می شود.

این شخص بعد ها قادر خواهد بود که به راحتی تمامی عیوب موجود در تجهیزات برق را شناسایی کرده و بهترین راه حل را برای آن ها اتخاذ نماید.

5-هنگامی که این دوره ها به اتمام رساند، مدرکی را دریافت می کنید که از طریق آن می توانید در آینده ای نزدیک وام اشتغالی برای خود بگیرید و همزمان کسب و کاری را راه اندازی نمایید.

وظایف یک برقکار صنعتی درجه 2

وظایف برقکار صنعتی درجه دو

افراد در هر پیشه ای که اشتغال دارند، مسئولیت های مختلفی را به دوش می کشند؛ این وظایف گاهی به حدی دشوار می باشند، که اگر فرد دقت و توجه لازم را طی انجام آن ها به خرج ندهد، ممکن است یک سری از اتفاقات را به بار آورند.

برقکار صنعتی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ در ادامه به برخی از وظایف او اشاره خواهیم نمود.

1-در گام نخست این شخص موظف است که تابلو و نیز تجهیزات مرتبط با برق را به بهترین نحو در عرصه صنعتی نصب و سپس راه اندازی نماید.

2-در مرحله بعد سیم کشی برق صنعتی را طبق موازین استاندارد انجام دهد؛ این کار دقت و تمرکز بالایی را از او می طلبد. چنان چه این امور را به درستی انجام ندهد، ممکن است جان بسیاری از افراد را به خطر بیندازد.

3-در درون کارخانجات، تجهیزات مختلفی به کار میروند؛ افرادی که در زمینه برق صنعتی متخصص می باشند، باید از پس نصب مدارهای الکتریکی برآیند.

4-موتورها و نیز تجهیزات الکتریکی که در کارخانجات و محیط صنعتی یافت می شوند، در معرض بسیاری از آسیب ها و ایرادهای فنی قرار دارند؛ برقکار به محض مشاهده این موارد باید به سرعت راه حلی را برای رفع آن ها برگزیند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله بر آن بودیم تا شما را با آموزش های مرتبط با برق صنعتی درجه دو آشنا کنیم؛ بدون شک با خواندن این متن دریافتید که برق صنعتی جزو پیشه هایی است که اشباع ناپذیر می باشد. فرد با داشتن مهارت و نیز علاقه قادر است که به سرعت در این حوزه پیشرفت کند.
همچنی اگر علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم درباره برق صنعتی درجه 1 بیشتر بخوانید.

به اشتراک گذاری

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “برق صنعتی درجه ۲”

  1. رضا گفت:

    سلام و درود، استانداردهای برق صنعتی درجه دو با درجه 1 چه تفاوتی داره؟

    1. هانی گفت:

      سلام، بزودی
      در قسمت مقالات به این مورد خواهیم پرداخت.