16 راهکار طلایی برای افزایش عمر باتری گوشی
سپتامبر 13, 2023
آموزشگاه برق گستران

افزایش عمر باتری گوشی سامسونگ و سایر انواع گوشی موبایل راهکارهای مختلفی دارد که به لحاظ اقتصادی و فنی می‌تواند به نفع شما و همچنین گوشی تلفن همراهتان باشد. هیچ باتری‌ای به خوبی و کیفیت باتری اصلی گوشی شما نخواهد بود، در نتیجه بهترین کار این است که به شیوه‌ای درست از باتری گوشی محافظت کنید تا دچار عیب و ایراد نشود و بتوانید در مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنید. قوی بودن باتری گوشی می‌تواند ساعت‌ها شما را از شارژر بی نیاز کند و به راحتی در هر لحظه گوشی شما شارژ داشته باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

همچنین در صورت تمایل به یادگیری شغل پر درآمد تعمیرات موبایل در دوره آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه برق گستران شرکت نمایید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید: پنهان

چگونه طول عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

برای افزایش عمر و تقویت باتری گوشی راهکارهای گوناگونی وجود دارد. معمولا راهکارهای افزایش طول عمر باتری موبایل در همه برندها یکسان است. در این مطلب چند راهکار طلایی را به شما معرفی خواهیم کرد. با به کارگیری این راهکارها می توانید به افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ، شیائومی، آیفون و دیگر برندها کمک کنید.

دقت داشته باشید بی توجهی به این راهکار باعث بروز مشکلاتی از قبیل زود خالی شدن شارژ گوشی، شارژ نشدن گوشی و . . . شده و برای رفع آنها لازم است برای تعمیر باتری گوشی اقدام کنید.

1- از شارژر اورجینال برای شارژ کردن باتری استفاده کنید

شارژ کردن گوشی با شارژرهای غیر اصل به میزان قابل توجهی در آسیب رساندن به باتری گوشی مؤثر هستند.

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به این قطعه بسیار مهم در گوشی حتماً همیشه از شارژر اصل گوشی خودتان استفاده کنید و همچنین در زمان شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید. اجازه دهید گوشی در حالت استراحت و یا ترجیحاً در حالت خاموش شارژ شود. این کارهای ساده تا حد زیادی به حفظ باتری گوشی شما کمک می‌کنند.

 

چگونه طول عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

2- شارژ کردن باتری گوشی در زمان مناسب

اینکه پس از رسیدن شارژ گوشی به کمتر از 20 درصد، آن را به شارژر وصل کنید باعث خواهد شد تا باتری گوشی به مرور زمان خراب شود.

بر این اساس، یکی از ساده‌ترین روش‌های افزایش طول عمر باتری گوشی و محافظت از آن، این است که همیشه شارژ آن را بین 30 تا 80 درصد نگه دارید. هیچ گاه اجازه ندهید شارژ گوشی شما از 30 پایین‌تر بیاید، قبل از این اتفاق حتماً آن را به شارژر متصل کنید.

حتماً بخوانید: آموزش گام به گام تعویض باتری گوشی سامسونگ

3- خاموش کردن لوکیشن، اینترنت گوشی و Wi-Fi گوشی را غیر فعال کنید

در صورتی که سرویس‌هایی مانند لوکیشن گوشی، Mobile date یا Cellular خود را روشن نگه دارید، با مصرف میزان زیادی شارژ گوشی همراه خواهید شد. برای افزایش طول عمر باتری گوشی حتماً در زمان‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، غیر فعال کنید تا باتری گوشی مصرف نشود.

4- غیر فعال کردن پس زمینه اپلیکیشن‌ها

برای تقویت عمر باتری گوشی خود می‌توانید به بخش Background هر برنامه بروید و آن را غیر فعال کنید تا میزان مصرف باتری موبایل کاهش یابد و همین امر موجب افزایش طول عمر باتری گوشی شما خواهد شد.

5- نور صفحه نمایش را کم کنید

میزان نور صفحه نمایش گوشی در میزان فشار وارد شده بر باتری و مصرف شارژ آن بسیار مؤثر است. در صورتی که می‌خواهید به خوبی از باتری گوشی خود محافظت کنید، میزان Brightness level گوشی خود را کم کنید تا بتوانید افزایش عمر باتری گوشی را تا چند سال بعد تضمین کنید.

افزایش طول عمر باتری در گوشی

6- انتخاب wallpaper تیره

بسیاری از افراد از تأثیر والپیپرهای گوشی و اپلیکیشن‌ها در افزایش عمر باتری گوشی موبایل بی اطلاع هستند. با انتخاب تصاویر تیره برای پس زمینه گوشی خود و برنامه‌های نصب شده روی آن، می‌توانید عمر گوشی را افزایش دهید و از مصرف بیش از حد باتری گوشی و ضعیف شدن آن جلوگیری کنید.

7- برنامه‌های گوشی را در حالت Night mode قرار دهید

برخی از برنامه‌ها از جمله تلگرام، توییتر و … این قابلیت را دارند که  اپلیکیشن را روی حالت Night mode تنظیم کنید تا با کم شدن میزان مصرف باتری گوشی خود، عمر باتری گوشی افزایش یابد. علت این موضوع این است که با انتخاب حالت تاریک برای گوشی خود تعداد پیکسل کمتری روشن خواهند شد و مصرف شارژ گوشی کمتر می‌شود.

حتماً بخوانید: روش های ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری اندروید و آیفون

8- استفاده کردن از حالت Airplane mode

در این حالت تمام دیتاهای دریافتی از طرف گوشی شما قطع خواهد شد در نتیحه شارژ باتری گوشی به میزان بسیار کمتری مصرف می‌شود. با این کار عمر باتری شما به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

9- نوتیفیکیشن‌ها، اعلان‌ها و ویبره گوشی را غیر فعال کنید

در صورتی که نوتیفیکیشن‌های مربوط به اپلیکیشن‌های مختلف را فعال کرده باشید، با هر بار دریافت اعلان برنامه باتری گوشی شما مصرف شده و در گذر زمان عمر باتری کاهش می‌یابد. اگر قصد افزایش عمر باتری گوشی خود را دارید، حتماً اعلان‌های غیر ضروری گوشی را غیر فعال کنید.

نکاتی برای افزایش طول عمر باتری گوشی

10- تنظیم کردن حالت Auto-Lock گوشی

زمان Auto-Lock به خاموش شدن صفحه نمایش و قفل کردن آن مربوط می‌شود. با این قابلیت از روشن ماندن ال سی دی گوشی و مصرف زیاد باتری جلوگیری می‌شود. زمان Auto-Lock را در مدت‌های کوتاه مانند 30 ثانیه یا 1 دقیقه تنظیم نمایید تا پس از مدت زمان مشخص شده، صفحه گوشی به شکل خودکار قفل می‌شود و باتری گوشی حفظ می‌شود.

11- از داغ شدن گوشی خودداری کنید

برای تقویت باتری گوشی باید از داغ شدن گوشی خودداری کنید و همیشه دمای باتری به میزان نرمال باشد، یعنی سرما یا گرمای خاصی در آن حس نکنید. با کاهش و افزایش دمای گوشی، میزان ظرفیت باتری آن کاهش می‌یابد و طول عمر آن کم می‌شود. بنابراین، در فصل‌های سرد یا گرم از محل قرار دهی آن و نحوه استفاده از آن اطمینان داشته باشید. در محیط های خیلی سرد یا خیلی گرم از گوشی خود استفاده نکنید و آن را در محلی قرار دهید که محیط آن متعادل باقی بماند.

12- آپدیت کردن نرم افزارها

با به روز رسانی برنامه‌ها عمر باتری افزایش می‌یابد؛ زیرا برنامه نویسان نرم افزارها در تلاش هستند تا در آپدیت‌های جدید از برنامه‌های خود، میزان مصرف باتری را کاهش داده تا به مزایای استفاده از اپلیکیشن خود بیفزایند و افراد از کار کردن با آن اجتناب نکنند.

13- از نصب برنامه‌های سنگین خودداری کنید

برخی از اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی به میزان زیادی از باتری گوشی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با بررسی میزان باتری مصرفی هر نرم افزار در قسمت Setting گوشی خود، برنامه‌های پر مصرف را پیدا و حذف کنید تا عمر باتری گوشیتان افزایش یابد.

نحوه افزایش طول عمر باتری گوشی

14- از حالت Battery saver برای گوشی خود استفاده کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش عمر باتری گوشی این است که گوشی را بر روی حالت ذخیره کردن باتری قرار دهید. با این کار به میزان زیادی می‌توانید شاهد تقویت باتری و افزایش زمان شارژ داشتن باتری شوید. تمام گوشی‌ها قابلیت ذخیره باتری را دارند که می‌توانید از این روش برای افزایش میزان طول عمر باتری بهره مند شوید.

15- فعال کردن حالت Ultra battery

بسیاری از گوشی‌های هوشمند این امکان را دارند که بسیاری از قابلیت‌های گوشی را از دست می‌دهند اما باتری تا چندین ساعت بیشتر از حد معمول، شارژ داشته باشد. به عنوان مثال در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید که با فعال کردن این حالت، با 65% شارژ، باتری گوشی تا بیش از 55 ساعت حفظ خواهد شد و گوشی روشن می‌ماند. در این زمان هر یک از برنامه‌های مشخص شده، در حالت Night mode اجرا خواهند شد و همین امر باعث حفظ باتری گوشی خواهد شد.

برنامه برای افزایش طول عمر باتری گوشی

16- برنامه افزایش طول عمر باتری گوشی

در صورتی که موبایل شما قابلیت battery saver را نداشته باشد، نصب برنامه‌هایی مانند Batter Doctor، Battery Saver، Battery Booster و … بر روی گوشی، یک راهکار افزایش طول عمر باتری گوشی به شمار می‌رود. این برنامه‌ها ایرادات مربوط به باتری گوشی را پیدا می‌کنند و سپس موجب افزایش عمر آن خواهند شد.

روش صحیح شارژ اولیه موبایل

برخی از افراد معتقدند برای سه بار اول استفاده از یک گوشی باید آن را بین ۸ تا ۱۲ ساعت شارژ کنند تا باتری فعال شود. در اصل این دیدگاه در گذشته برای باتری های Ni-MH بود و تا به امروز این دیدگاه اصلاح نشده زیرا تلفن های امروزی دارای باتری های لیتیومی هستند که نیازی نیست برای فعال سازی آنها مدت زمان طولانی شارژ شوند، همچنین بهتر است برای اولین بار باتری را با شارژر اصلی شارژ کنید.

همچنین شما می توانید گوشی خود را از طریق پریز یا پاور بانک شارژ کنید پس بهتر است یک روش را برای گوشی خود انتخاب کنید. همچین قبل از شارژ کردن گوشی آن را خاموش کرده تا باتری در دفعه اول بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت شارژ شود البته باز هم بسته به نوع باتری دارد و این روش بیشتر برای باتری های قدیمی است، مثلا برای باتری های لیتیومی این مدت زمان نیاز نیست و کافی است در دفعه اول باتری ۱۰۰ درصد شود.

 

روش صحیح شارژ اولیه موبایل

 

پس قبل از شارژ کردن گوشی اول به دستورالعملی که سازنده گوشی خود در دفترچه راهنما گفته است توجه کنید. همچنین در دفعه اول بگذارید باتری گوشی کاملا خالی شده و سپس آن را شارژ کنید تا در استفاده های بعدی از بیشترین ظرفیت باتری استفاده کنید البته این کار را فقط یک بار انجام دهید و بهتر است نگذارید همیشه شارژ به صفر درصد برسد.

 مدت زمان شارژ اولیه باتری لیتیومی

از آخرین باتری های وارد شده به بازار می توان به باتری های لیتیومی اشاره کرد که نسبت به باتری هایی که با نیکل ساخته شده اند سبک تر هستند و به سرعت شارژ خالی نمی کنند.

اگر از این باتری ها به درستی استفاده کنید باعث افزایش عمر باتری گوشی می شود، همچنین در آب و هوای سرد به سرعت شارژ شده و کارایی آن افزایش می یابد.

طی تحقیقات صورت گرفته گفته شده که بعد از ۲۰۰ بار شارژ کردن گوشی، باتری های لیتیومی ۲۰ درصد از ظرفیت خود را از دست داده اند، اما در صورتی که از این باتری ها به صورت اصولی استفاده کنید باعث افزایش عمر باتری گوشی خواهند شد در غیر اینصورت باید باتری را تعویض کنید البته اگر طوری باشد که باتری قابل تعویض باشد.

نکاتی که در نگهداری باتری های لیتیوم باید رعایت شوند در زیر بررسی می کنیم:

  • اگر برای اولین بار است که قصد دارید گوشی خود را شارژ کنید بهتر است ۱۲ ساعت آن را در شارژ بگذارید، در دفترچه راهنما مدت زمانی که باید هر گوشی را برای اولین استفاده شارژ کرد ذکر شده است، همچنین بهتر است قبل از تخلیه شدن کامل شارژ آن را به برق وصل کنید.
  • همچنین عدم استفاده از باتری در مدت زمان طولانی باعث می شود که باتری ظرفیت مفید خود را از دست بدهد حتی زمانی که مجبور به استفاده از برق شهری هستید باید به شکل منظم از باتری استفاده کنید و آن را در جای مناسب قرار دهید.
  • اگر قصد استفاده نکردن از باتری را برای مدت زمان طولانی دارید، بعد از اینکه باتری خالی شد دستگاه را خاموش کرده و باتری را در محیطی سرد بدون وجود گرما،رطوبت و گرد و غبار قرار دهید، همچنین توجه کنید که در نزدیکی اجسام فلزی و نور مستقیم خورشید باتری را قرار ندهید.
  • همچنین باتری را به هیچ وجه برای شارژ شدن در فریزر یا آب گرم قرار ندهید و آن را باز نکنید زیرا امکان آتش سوزی وجود دارد.
  • باتری های لیتیوم در اثر برخورد با زمین خراب می شوند پس به این نکته توجه کنید.
  • به هیچ وجه دو سر باتری لیتیوم را به یکدیگر متصل نکنید زیرا خطر انفجار وجود دارد.
  • هر دو سر باتری را به هیچ وجه چرب نکرده و برای مدت طولانی این باتری را درون دستگاه نگهداری نکنید.

نکته: زمان مورد نیاز برای باتری ها ۳ الی ۶ ساعت بوده و مدت زمان عمر مفید باتری ۱ تا ۳ سال است.

چگونه عمر باتری گوشی سامسونگ را بفهمیم؟

یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده گوشی اندروید در جهان شرکت سامسونگ است که برای بررسی سلامت باتری های خود روشی در نظر گرفته که برای انجام این کار شما به یک اپلیکیشن نیاز دارید که به احتمال زیاد در گوشی شما از قبل نصب شده است اما اگر برنامه Samsung Members را ندارید می توانید آن را دانلود کنید.

 

چگونه عمر باتری گوشی سامسونگ را بفهمیم؟

 

در زیر روش هایی را برای افزایش عمر باتری گوشی سامسونگ گفته ایم که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

  1. برای بررسی سلامت باتری شما باید نکاتی را در تنظیمات بررسی کرده که برای این کار وارد تنظیمات شده و گزینه Battery and Device Care را انتخاب کنید.
  2. سپس در بخش Additional Care، قسمت Diagnostics را انتخاب کنید.
  3. با انجام این کار برنامه Samsung Members برای شما باز شده و یک سری قابلیت در آن وجود دارد.
  4. سپس در مرحله بعد بر روی گزینه Battery Status کلیک کرده و در نهایت اطلاعاتی درباره وضعیت سلامت باتری به شما نمایش داده می شود و بخش Life وضعیت باتری را نمایش داده و با چند گزینه خوب، عادی و ضعیف سلامت باتری را به شما نمایش می دهد.

کد افزایش شارژ باتری موبایل

تمام شدن شارژ برقی در گوشی های موبایل برای همه ما اتفاق می افتد و ممکن است مشکلاتی را برای ما به وجود بیاورد، پس ما به راهکار های مطمئن برای افزایش طول عمر شارژ می پردازیم.

یکی از راه های بالا بردن تایم استفاده از شارژ، قرار دادن موبایل در حالت ذخیره انرژی است که در این صورت به طور خودکار در صورت استفاده نکردن از موبایل آن را خاموش کرده و نور اسکرین را نیز کاهش می دهد.

اما روش های ضروری دیگری برای تقویت باتری گوشی نیز وجود دارد برای مثال ممکن است باتری موبایل بسیار ضعیف باشد برای بالا بردن شارژ گوشی می توان کد دستوری #3370* را شماره گیری کرد گه به این منظور تلفن راه اندازی مجدد شده و شارژ آن به 50 درصد افزایش می یابد همچنین این فضای اندوخته در زمانی که موبایل خود را شارژ میکنید مجدد پر می شود.

همچنین بعضی از افراد می گویند که باید گوشی به طور کامل یعنی ۱۰۰ درصد شارژ شود که این مسئله برای نسل اول موبایل ها صحت داشت و تکنولوژی های امروزی نیازی به این عمل ندارند.

جمع بندی

عمر باتری گوشی در کارایی راحت‌تر و آسایش بیشتر برای افراد نقش زیادی دارد. برای جلوگیری از خراب یا ضعیف شدن باتری گوشی باید به توصیه‌های ذکر شده دقت و به آن‌ها کنید. کوچک‌ترین مشکلات مربوط به باتری گوشی، ممکن است جبران پذیر نباشند؛ در نتیجه در حفظ  و نگهداری و تقویت عمر باتری گوشی خود کوشا باشید تا بتوانید با افزایش عمر باتری گوشی خود به مدت طولانی‌تر ازآن استفاده کنید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *