حقوق تکنسین برق صنعتی
دسامبر 5, 2023
آموزشگاه برق گستران

حقوق و مزایای تکنسین های برقی بسته به فاکتور ها و عوامل مختلفی تعیین می شود، در این وضعیت به بسیاری از فاکتور های کمی و کیفی توجه می شود. هر یک از مهندسین بر مبنای نوع خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهند حقوق و دستمزد های مشخصی را دریافت خواهند کرد. در سال های اخیر بسیاری از مهندسین در این زمینه ها مشغول به فعالیت شده اند، به همین خاطر می توان این حوزه ها را در میان مشاغل پرطرفدار در کشور دسته بندی کرد که بازار کار مطلوبی برای مهندسین مربوطه به همراه دارد.

میزان حقوق تکنسین برق صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

 

حقوق تکنسین برق صنعتی به فاکتور های متعددی مربوط می شود که برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

دانش و مهارت های هر یک از این گروه های شغلی بر میزان درآمد این افراد تاثیر گذار خواهد بود، به همین خاطر باید به این مولفه برای افزایش دستمزد و حقوق خود در این حوزه دقت داشته باشید. تجربه کاری و پروژه هایی که مهندس مورد نظر تاکنون داشته نیز در میزان حقوق این افراد تاثیر می گذارد، به همین سبب باید حتما به این موارد برای ارزیابی وضعیت درآمد و حقوق این افراد دقت داشته باشید.

نوع پروژه ای که به مهندسین مورد نظر می سپارید نیز این میزان درآمد را مشخص خواهد کرد. هر یک از این افراد بر مبنای سختی پروژه مورد نظر میزان حقوق مشخصی را دریافت خواهند کرد.

حقوق تکنسین برق صنعتی در قراردادها و صورت حساب هایی که در ابتدای کار بین کارفرما و مهندس مربوطه امضا می شوند مشخص خواهد شد. به همین خاطر بسیاری از افراد این موارد را در ابتدای کار خود مشخص خواهند کرد.

میزان حقوق تکنسین برق صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

فرصت های شغلی تکنسین برق صنعتی

گذشته از حقوق و مزایای این مشاغل باید به نوع شغل این افراد نیز دقت داشته باشید. در سال های اخیر مشاغل متعددی برای این افراد ایجاد شده اند که هر یک از مهندسین در این زمینه ها فعالیت می کنند. برخی از مهم ترین فرصت های شغلی این حوزه ها را در زیر مشاهده می کنید:

  •  فروش انواع دسته بندی های تابلو برق یکی از مهم ترین مشاغلی است که به این افراد پیشنهاد می شود، هر یک از این مشاغل سود به خصوصی برای این افراد به همراه دارد.
  •  شما می توانید به عنوان برقکار سیار نیز در این حوزه ها فعالیت کنید، برق کارهای سیار به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت می کنند و درآمد مناسبی دارند.
  •  کارخانه های صنعتی نیز استخدامی های مهمی در زمینه تکنسین برق و برقکاری دارند که می توانید از این مزایا نیز بهره مند شوید.
  •  حقوق تکنسین برق صنعتی در بیمارستان ها نیز بسیار بالا است، این تکنسین ها در محیط بیمارستان برای مراقبت از وسایل و تجهیزات پزشکی نیز استخدام می شوند، به همین خاطر حضور آن ها در این مراکز نیز حائز اهمیت خواهد بود.
  •  این افراد در نیروگاه های برقی نیز مشغول به فعالیت می شوند و از وظایف مهمی برخوردار هستند.
  •  تعمیرات مربوط به تابلو برق ها نیز در حیطه فعالیت های این افراد قرار می گیرد.

فرصت های شغلی تکنسین برق صنعتی

برقکار صنعتی چه وظایفی دارد؟

 

هر یک از این برقکاران وظایف مهمی را در محیط های صنعتی و سازمانی ایفا می کنند و به همین خاطر برای فعالیت در این حوزه ها باید با این مشاغل و مجموعه فعالیت های آن ها آشنایی داشته باشید. هر یک از وظایف این حوزه های شغلی را در زیر مشاهده می کنید:

  • نصب و راه اندازی تابلو برق های صنعتی

نصب انواع تابلو برق های صنعتی در محیط های مربوط به عهده این رده های شغلی است، به همین خاطر هر یک از این افراد باید حتما این فعالیت ها را با کیفیت بالا انجام دهند. نصب انواع تابلو برق های صنعتی باید با کیفیت لازم در محیط های صنعتی انجام شود، در غیر این صورت فرایند صنعتی مربوطه در هر یک از بخش های مجموعه با مشکلات جدی رو به رو می شود.

 

  • سیم کشی برقی در محیط های صنعتی

سیم کشی های برقی مربوط به تابلو های توزیع نیز بر عهده این افراد قرار دارد و باید حتما از مهارت ها و دانش لازم در این خصوص بهره مند باشند. شما می توانید با کسب اطلاعات در این حوزه فرصت های شغلی بیشتری در هر یک از بخش های مرتبط با امور برقی به دست آورید، برق کار محیط صنعتی باید با این فعالیت ها نیز آشنایی داشته باشد.

  • – نصب مدار های الکتریکی

نصب انواع دسته بندی های مدار الکتریکی در بخش های مربوطه نیز بر عهده این حیطه های شغلی است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این مدارها یکی از مهم ترین اجزای سیستم های برقی در محیط های مختلف صنعتی به شمار می روند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، این فرایند در کارخانه های صنعتی به میزان قابل توجهی انجام می گیرد.

  • تنظیم و نگهداری از موتور های الکتریکی

یکی از شاخه های مهم مربوط به این تجهیزات تنظیم و تعمیرات مربوط به موتور های الکتریکی است که باید با دقت لازم انجام شود.

موتورها ساختار مهم و پیچیده ای دارند و به همین خاطر مهندس مربوطه برای رسیدگی به هر یک از این اجزا باید مهارت های لازم در این حوزه را داشته باشد.

به همین خاطر فعالیت در این شاخه ها نیازمند مهارت های کافی در هر یک از زمینه های برقی و قطعات مربوطه به آن خواهد بود.

  • رسیدگی به دستگاه های حفاظتی

یکی دیگر از مهم ترین بخش های برقی، شبکه های حفاظتی و سیستم هایی است که در ساختار محیط های برقی مورد استفاده قرار می گیرند.

این بخش از سیستم های برقی برای حفظ ایمنی سایر قسمت ها مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت بروز هرگونه آسیب در این اجزا، خسارات جبران ناپذیری در کل سیستم مورد نظر به وجود می آید.

 

برقکار صنعتی چه وظایفی دارد؟

  • سیم کشی های پیچیده برقی

در برخی از قطعات برقی از سیم کشی های پیچیده ای استفاده می شود که باید زیر نظر یک تکنسین حرفه ای و خبره تنظیم و تعمیر شوند، در غیر این صورت آسیب های جدی به این سیستم ها وارد خواهد شد.

یک مهندس خبره باید اطلاعات لازم را در خصوص هر یک از این سیستم های پیچیده را در دست داشته و از عهده تنظیم و تعمیرات مربوط به دستگاه های صنعتی پیچیده بر بیاید.

  • آشنایی با تجهیزات برقی

برای محاسبه حقوق و مزایای این رده های شغلی دانش و مهارت های هر یک از این افراد نیز سنجیده می شود.

تجهیزات برقی یکی از پر اهمیت ترین قسمت های سیستم های برقی به شمار می روند، به همین خاطر یک مهندس برق حرفه ای باید با کلیه این اجزا آشنایی داشته باشد.

جمع بندی

در این صفحه با مزایای شغلی و حقوق تکنسین برق صنعتی و سایر مشاغل مربوط به این حوزه آشنا شدید.
در هر یک از این مشاغل بسیاری از وظایف بر عهده تکنسین برق مورد نظر است و به همین خاطر این افراد باید از دانش و مهارت های لازم برای فعالیت در این امور برخوردار باشند.
همچنین برخی از مهم ترین وظایفی که بر عهده این افراد قرار دارند را نیز بر شمردیم.
شما می توانید با آگاهی از این شرایط در این حوزه های شغلی فعالیت داشته باشید، این مشاغل در سال های اخیر بازار کار وسیعی داشته اند.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “حقوق تکنسین برق صنعتی”

  1. احسان خاجه ای گفت:

    من 5 سال وارد این حوزه شغلی شدم و درآمد ماهیانه برقکار صنعتی واقعا به نسبت سایر مشاغل عالیه. البته به شرطی که تو کارخانه های خوب کار پبدا کنید

    1. هانی گفت:

      سلام،ممنون از شما