tarahi-tala-javaher-ba-dast
دسامبر 25, 2023
آموزشگاه برق گستران

طراحی طلا و جواهر با دست شیوه ای کلاسیک است. در این نوع طراحی، ایده‌ های ذهنی طراح روی کاغذ رسم می‌ شوند و پس این که طرح کامل و ایرادات آن برطرف شد در مرحله بعدی جواهر از روی این طرح ساخته می‌ شود.

طراحی با دست باعث شکوفایی استعداد ها و بروز خلاقیت هنری افراد می‌ شود. در حقیقت طراحی با مداد این امکان را فراهم می‌ کند که ایده‌ های خلاقانه و جالب خود را روی کاغذ رسم کنید و سپس با استفاده از این طرح‌ها، اقدام به ساخت طلا و جواهر کنید. به طور کلی طراحی با دست تفریحی است که در کنار لذت بردن از آن می‌توانید در شغل طراحی طلا و جواهر فعالیت کرده و به درآمد خوبی دست برسید.

 چه جواهری می‌ توانید با دست طراحی کنید؟

 

در طراحی با دست می‌ توانید برخی از جواهرات را طراحی کنید که عبارتند از:

  • گردن بند
  • دست‌ بند
  • گوشواره

طراحی طلا روش ساده‌ ای از طراحی است که نیاز به ابزاری مانند کاغذ و مداد دارد. طراحی با مداد اولین مرحله از طراحی طلا و جواهر است که اهمیت زیادی دارد. لازم است بدانید که در همه برند ها طراحی طلا و جواهر از طراحی دستی آغاز می‌ شود.

ارائه ایده و طرح‌ های جدید طراحان به وسیله طراحی دستی صورت می‌ گیرد زیرا برای ساخت جواهری زیبا و چشم نواز، رسم طرحی خلاقانه و هنرمندانه از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر مراحل طراحی دارد.

 چه جواهری می‌ توانید با دست طراحی کنید؟

اگر در مورد برند های شناخته شده و معروف طراحی طلا مطالعه کنید متوجه می‌ شوید که یک طراح خلاق توانسته است با خلق طرح‌ های هنرمندانه و زیبا، توجه همگان را جلب کند.

طراحی که استعداد طراحی دارد در طراحی با دست بهتر می‌ تواند هنر خود را نشان دهد و آسان‌ تر می‌تواند با رسم طرح روی کاغذ ایده خود را نشان دهد.

با این توصیفات مهم‌ ترین مرحله طراحی طلا و جواهر ایده‌ پردازی است که با مداد و کاغذ بهتر نمایش داده می‌ شود‌؛ زیرا طراحی با مداد سریع‌ تر است و طراح راحت‌ تر می‌تواند طرح خود را پیاده کند. طراحی سریع با مداد اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود قبل از این که طرح‌ خود را فراموش کنید بتوانید آن را روی کاغذ رسم کنید.

نحوه طراحی طلا و جواهر با دست

 

طراحی طلا و جواهر همیشه مورد توجه انسان‌ ها بوده‌ است. طراحان هنرمند روی زیورآلات طرح‌ های معنوی و مذهبی برای نشان دادن اعتقادات و باور های خود ایجاد می‌ کردند.

جواهرات زیبا نتیجه کار و هنر دست طراحان خلاق است که برای تولید این آثار جذاب زمان زیادی را صرف کرده‌ اند.

اغلب زیورآلات که دارای برند های معروف هستند به وسیله طراحی با دست یا طراحی کلاسیک ساخته شده‌ اند. در طراحی دستی لازم است که طراح نکات و خطوطی را رعایت کند تا بتواند طرح را روی کاغذ رسم کند. علاوه بر این که طراح باید خلاقیت خود را پرورش دهد باید مهارت‌ های طراحی خود را نیز تقویت کند و بدون داشتن این مهارت‌ ها، طرح مربوطه نمی‌تواند مخاطب را جذب کند.

طراحی طلا و جواهر با دست، طراحی دو بعدی است که به وسیله مداد روی کاغذ رسم می‌ شود.

اغلب طرح‌ های زیورآلات در ابتدا، مدل‌ های دو بعدی بوده‌ اند و سپس طرح نهایی به وسیله ماتریکس و راینو به صورت سه بعدی ترسیم می‌ شود.

طراحی طلا و جواهر با دست به این شکل است که طراح باید دو مهارت مهم را در خود تقویت کند. اولین مهارت داشتن خلاقیت است تا بتواند طرح‌ هایی را تولید کند که مورد پسند بازار باشد و مهارت دیگر طراحی گویا به وسیله مداد و دیگر ابزار نقاشی است تا به این وسیله طرح‌ هایی تازه و زیبا ایجاد شوند که مورد پسند مخاطبان و شرکت‌ های جواهر سازی قرار گیرند.

 

نحوه طراحی طلا و جواهر با دست

قوانین و روش‌ های طراحی طلا با دست

 

قاعده‌ ای که در طراحی با دست باید رعایت شود این است که در ساخت طلا و جواهرات محدودیت‌ هایی وجود دارند که این محدودیت‌ ها باید در طراحی نیز مدنظر قرار بگیرند تا طرح قابلیت پیاده سازی را داشته باشد.

بنابراین در طراحی طلا و جواهر، طراح باید ایده پردازی را در خود تقویت کند و طرحی زیبا و درست ترسیم کند در ضمن باید نکات فنی که مخصوص طراحی جواهرات است را یاد بگیرد تا به این وسیله طرحی کاربردی به وجود آورد.

اگر نکات فنی مربوط به طراحی رعایت نشوند در نتیجه طرح قابلیت اجرا پیدا نمی‌کند و فقط در حد یک ایده و طرح باقی می‌ماند‌ زیرا قواعدی که در ساخت اهمیت دارند در طراحی مورد توجه قرار نگرفته‌ اند و به همین خاطر امکان پیاده سازی آن وجود ندارد.

بنابراین افرادی که تمایل دارند که در حوزه طراحی طلا فعالیت کنند باید به اصول و قواعد طراحی طلا اهمیت بدهند.

رعایت این قواعد باعث موفقیت در طراحی می‌شود و ناکامی حاصل نمی‌ شود. در دوره‌ های آموزش طراحی طلا با دست علاوه بر یاد گرفتن اصول و قواعد طراحی، دانش طراح در موارد دیگری نیز افزایش پیدا می‌کند که عبارتند از:

  • شناخت تعداد بیشتری از سنگ‌ های قیمتی و آشنایی با نحوه تراش آن‌ ها
  • شیوه‌ های مختلف مخراج کاری جواهر
  • قواعد طلا سازی
  • قواعد طراحی طلا و جواهر با دست

با به دست آوردن مهارت و دانش لازم در زمینه طراحی دستی جواهرات می‌ توانید کار طراحی را آغاز کنید.

امروزه طراحی طلا یکی از حرفه‌ های محبوب و پر طرفدار محسوب می‌ شود و مانند طراحی لباس جایگاه ویژه‌ ای دارد.

طراحی طلا در مقایسه با برخی از مشاغل هنری درآمد بیشتری دارد همچنین راه‌ اندازی حرفه طراحی طلا نیاز به هزینه کمی دارد و شما می‌ توانید مهارت های لازم برای این رشته هنری را در مدت کوتاه و با هزینه کمی یاد بگیرید و به درآمد برسید.

قوانین و روش‌ های طراحی طلا با دست

نتیجه گیری

اغلب طلا و جواهرات که ساخته می‌ شوند طراحی آن‌ ها در مراحل اولیه به وسیله دست انجام شده‌ است و پس از این طرح نهایی آماده شد با استفاده از نرم افزار های طراحی این طرح‌ های به صورت سه بعدی و با جزئیات بیشتری ترسیم می‌شوند.

طراحی دستی طلا و جواهر نه تنها یک کار هنری سرگرم کننده است بلکه شیوه‌ای برای کسب درآمد نیز می‌باشد.
در دوره آموزش جامع طلاسازی تمامی مراحل طراحی و ساخت طلا را فرا می گیرید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *