دسامبر 11, 2023
آموزشگاه برق گستران

برای علاقمندان به حرفه طراحی و ساخت جواهرات امروز هزینه کلاس طراحی طلا و جواهر در آموزشگاه های فنی حرفه ای را بررسی می نماییم.
دوره‌ های آموزش طراحی طلا و جواهر از دوره‌ های بسیار پرطرفدار اموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ ای و موسسات آموزشی است. طراحان از شیوه‌ های مختلفی برای طراحی طلا و جواهر استفاده می‌ کنند که استفاده از نرم‌ افزار ماتریکس یکی از این روش‌ ها است و این روش طراحی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به هنرجویان آموزش داده می‌ شود.

در این دوره نه تنها طراحی با دست آموزش داده می‌ شود بلکه طراحی با استفاده از نرم افزار طراحی نیز تدریس می‌ شود. در آموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ ای معتبر استادان برجسته و متخصص این دوره را تدریس می‌کنند و در انتهای دوره نیز به هنرجو مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا می‌ شود.

هزینه کلاس طراحی طلا و جواهر در ایران‌

هزینه دوره آموزش طراحی طلا و جواهر در سال 1402 مبلغ 3 تا 7 میلیون تومان بوده‌ است. در سطح کشور آموزشگاه‌ های مختلفی وجود دارند که دوره‌ های آموزش طراحی طلا و جواهر را برگزار می‌ کنند.

هزینه کلاس طراحی طلا و جواهر در ایران‌

هنرجویان باید در انتخاب آموزشگاه و دوره آموزشی دقت کنند و دوره‌ ای را انتخاب کنند که از اساتید برجسته و ماهر بهره می‌برند که علاوه بر مسلط بودن به نرم افزارهای طراحی طلا و جواهر به مهارت‌ها و فوت و فن‌های عملی این رشته نیز مسلط باشند.

همچنین بهتر است دوره‌ های آموزشی را انتخاب کنند که از اساتید متخصص و با تجربه استفاده می‌شود زیرا اساتید جوان شاید در این رشته از دانش کافی برخوردار باشند اما تجربه زیادی ندارند.

شهریه دوره آموزش طراحی طلا و جواهر

قیمت‌ های متفاوتی که برای دوره‌ آموزش طراحی طلا و جواهر وجود دارد به فاکتورهای مختلفی بستگی دارند.

یکی از عوامل مهم در این اختلاف قیمت‌ها این است که برخی از آموزشگاه‌ها به دلیل سابقه زیادی که در زمینه آموزش طراحی طلا و جواهر به دست آورده‌اند تبدیل به یک برند شده‌اند و در نتیجه برای برگزاری کلاس‌های آموزشی شهریه بیشتری را دریافت می‌ کنند همچنین در برخی موارد ممکن است که کیفیت آموزش در این آموزشگاه‌های معروف و شناخته شده از آموزشگا‌ه‌ های گمنام بیشتر نباشد.

شهریه دوره آموزش طراحی طلا و جواهر

عامل دیگری که در تفاوت قیمت دوره‌های آموزشی موثر است نوع دوره آموزشی می‌ باشد برخی از موسسات آموزشی دوره‌ های پروژه محور برگزار می‌کنند و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را آموزش می‌دهند و به علاوه این دوره‌ها دارای پشتیبانی نیز می باشند بنابراین طبیعی است که شهریه این دوره آموزشی پروژه محور بیشتر از سایر دوره‌ها باشد. هزینه دوره آموزشی حضوری نیز با دوره آنلاین متفاوت است.

زیرا در کلاس‌ های حضوری زمان بیشتری نیاز است همچنین برای برگزاری کلاس‌ها باید مکانی در نظر گرفته شود؛ اما کلاس‌های آنلاین نیز مزیت‌هایی نسبت به کلاس‌های حضوری دارد که وقت کم‌تری از هنرجو گرفته می‌شود همچنین در دوره‌های آنلاین هنرجو می‌تواند آموزش‌ها را چندین بار ببیند و مهارت‌ها را بهتر یاد بگیرد.

چرا قیمت دوره آموزش طراحی طلا و جواهر زیاد است؟

هزینه برگزاری کلاس‌ها در ایران نسبت به دیگر نقاط جهان کم‌تر است.

هرچند در داخل کشور سطح حقوق و دستمزد دریافتی افراد پایین است اما بازهم هزینه این دوره آموزشی معقول است.

دقت کنید که اساتید این دوره‌های آموزشی زمان زیادی را صرف فراگیری مهارت‌ها و ظرافت‌های طراحی طلا و جواهر کرده‌اند به علاوه سال‌های زیادی را در این رشته آزمون و خطا کرده‌اند و تجربه زیادی به دست آورده‌اند؛ بنابراین به دست آوردن مقداری از این مهارت و تجربه در مقابل شهریه‌ای که پرداخت می‌کنید ارزش زیادی دارد.
از طرفی ابزار و تجهیزاتی که یک آموزشگاه برای کلاس طراحی جواهرات تدارک دیده است نیز اکثرا گران قیمت هستند.

نتیجه گیری

هزینه کلاس طراحی طلا و جواهر فنی حرفه ای در نقاط مختلف جهان با هم تفاوت دارند و در کشور ایران مبلغ شهریه این دوره‌ آموزشی نسبت به کشورهای دیگر کم‌تر است.

در ایران نیز کلاس‌های آموزشی از نظر نوع آموزش و شهریه تفاوت‌هایی با هم دارند.

آموزشگاه‌هایی که کلاس‌های پروژه محور برگزار می‌کنند و هنرجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند هزینه بیشتری برای دوره‌های آموزشی دریافت می‌کنند.

به اشتراک گذاری

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *