اموزش رایگان تعمیر یخچال
نوامبر 28, 2023
آموزشگاه برق گستران

علاوه بر دوره آموزش تعمیرات یخچال فریزر که در کلاس های مجهز تعمیرات لوازم خانگی برق گستران برگزار می شود ما تصمیم داریم برخی از روش های تعمیر و عیب یابی (اموزش رایگان تعمیر یخچال) مشکلات رایج این وسیله برقی خانه و آشپزخانه را به صورت رایگان آموزش دهیم. اگر یخچال فریزر به هر دلیل دچار مشکل می‌ شود باید برای تعمیر آن اقدام کرد. در این مطلب برخی از رایجترین مشکلات و خرابی های بخچالها را در این مطلب بیان خواهیم نمود و همچنین آموزش رایگان تعمیر یخچال در خانه را به تفصیل توضیح می دهیم.

اموزش رایگان تعمیر یخچال در منزل

برخی از مهمترین مشکلاتی که نشان از معیوب بودن یخچال می دهد، را در این بخش برای شما عنوان کردیم تا با شناخت بیشتری به بررسی این دلایل بپردازید.

آموزش رایگان تعمیر یخچال در منزل

آموزش تعمیر نشت آب از یخچال

نشت آب یکی از مشکلات رایج یخچال فریزر است که معمولا به دلیل مسدود شدن سوراخ تخلیه یخچال یا خرابی در لاستیک درب آن ایجاد می‌ شود.

سوراخ تخلیه دستگاه امکان دارد به واسطه ذرات غذایی یا زباله‌ های دیگر مسدود شود که البته باید گفت شما می‌ توانید آن را با آب گرم و صابون شست‌ و شو دهید و پاک کنید. این مشکل معمولا به دلیل عوامل مختلفی ایجاد می‌ شود به همین دلیل بهتر است برای تعمیر یخچال فریزر از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا این‌ که خودتان اقدام به تعمیر آن کنید.

رفع مشکل درست خنک نکردن یخچال

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد زیادی را درگیر خود کرده است درست خنک نشدن یخچال فریزر است. دلیل اصلی این‌ که یخچال به خوبی خنک نمی‌ شود این است که گرد و غبار زیادی اطراف کویل‌ های کندانسور را گرفته‌ اند و مانع عملکرد درست آن‌ ها می‌ شوند. برای رفع این مشکل ابتدا باید یخچال را خاموش و برق آن را قطع کنید. اکنون می‌ توانید به کویل‌ ها که در قسمت انتهایی یخچال هستند دسترسی داشته باشید.

برای تمیز کردن کویل‌ های یخچال می‌ توانید از یک دستمال مرطوب یا جاروبرقی استفاده کنید و تمام گردوغبار آن را بگیرید. سپس یخچال را مجددا روشن کنید، با انجام این کار در اکثر مواقع مشکل برطرف می‌ شود. اگر با وجود انجام این مراحل باز هم دستگاه به خوبی کار نکرد برای تعمیر یخچال فریزر با یک تعمیرکار حرفه‌ ای و باتجربه در این زمینه تماس بگیرید.

درست خنک نکردن یخچال

تعمیر مشکل گرم شدن بخش داخلی یخچال

در ادامه بحث آموزش رایگان تعمیر یخچال در منزل به موضوع سرد نبودن بخش داخلی یخچال فریزر می رسیم.
همان طور که می‌ دانید وظیفه اصلی یخچال سرد کردن قسمت داخلی خودش است؛ زیرا به این طریق می‌ تواند از مواد غذایی محافظت کند و مانع فاسد شدن آن‌ ها شود.

اما اگر دستگاه به خوبی توانایی انجام چنین کاری را نداشت باید نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  • کویل‌ های کندانسور: حتما از تمیز بودن کویل‌ های کندانسور اطمینان حاصل کنید.

کویل‌ ها باید بدون هرگونه توده یخ یا گرد و غبار باشند، لازم به ذکر است این کویل‌ ها در پشت یا زیر یخچال قرار دارند.

  • فن کندانسور: فن کندانسور نیز باید به درستی کار کند؛ در نتیجه مطمئن شوید که فن در حین کار، تند و به درستی می‌ گردد.
  • درب و سیل‌ ها: اطمینان حاصل کنید که درب یخچال مورد نظر به شکل صحیحی بسته شده و هر کدام از سیل­ها مشکلی ندارند.

نشتی هوا می‌ تواند باعث افزایش دما در داخل یخچال شود.

  • تنظیم دما: یکی دیگر از نکاتی که باید به هنگام تعمیر یخچال فریزر توجه کنید، تنظیمات دما در یخچال است. از این رو حتما تنظیمات دما را چک کنید و مطمئن شوید که تنظیمات درستی دارند. اگر با انجام تمام مراحل فوق هنوز یخچال به خوبی سرد نمی‌شد باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

در هر صورت، نگهداری منظم و تعمیرات به موقع می‌توانند عمر مفید یخچال شما را افزایش دهند و هزینه‌های تعمیرات بزرگ‌تر را کاهش دهند.

رفع خرابی مصرف بالای برق یخچال فریزر

در صورتی که متوجه شدید مبلغ قبض برق شما بیش از حد مورد انتظار می‌آید، امکان دارد به دلیل وجود مشکل در یخچال فریزر شما باشد.

همان‌ طور که می‌ دانید یخچال یکی از پر مصرف‌ ترین لوازم خانگی به شمار می‌ رود؛ در نتیجه می‌ تواند مقدار زیادی از انرژی خانه شما را به خود اختصاص دهد. با انجام تعمیرات توسط افراد متخصص امکان دارد که از میزان مبلغ قبض برق شما کاسته شود اما بهتر است برای رفع این مشکل حتما اقدام به خرید یخچال جدید کنید.

مصرف بالای برق

تعمیر مشکل روشن نشدن یخچال

یکی از مسائل رایجی که امکان دارد برای یخچال‌ ها رخ دهد، عدم روشن شدن یخچال است. این مشکل می‌ تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، یکی از شایع‌ ترین این دلایل، خرابی خازن یا ترموستات است. خازن‌ ها برای ایجاد شروع جریان برق در یخچال مورد استفاده قرار می‌ گیرند و ترموستات برای کنترل دما و عملکرد یخچال اهمیت دارد.

اگر با مشکل عدم روشن شدن یخچال مواجه شده‌اید، بهتر است برای تعمیر یخچال فریزر با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید. او می‌ تواند علت این مشکل را تشخیص و تعمیرات لازم را بر روی یخچال انجام دهد. تعمیر یخچال به دست تعمیرکاران حرفه‌ای معمولا باعث رفع مشکل می‌شود. همچنین او با تعویض قطعات معیوب می‌تواند عمر مفید دستگاه را به مقدار زیادی افزایش دهد.

لازم به ذکر است در طی تعمیر امکان دارد قطعاتی مانند: ترموستات، تایمر، کندانسور، کمپرسور و غیره نیاز به تعویض داشته باشند.

تعمیر برفک و یخ‌ زدگی در یخچال

همان طور که می‌ دانید کار یخچال سرد کردن مواد غذایی است؛ اما در بعضی از مواقع امکان دارد یخچال بیش از حد فضای داخلی خود را سرد کند و باعث یخ‌ بستن مواد غذایی شود به همین دلیل غذا های شما به جای سرد شدن، منجمد شوند.

دلیل اصلی این مشکل معمولا تراکم یخ در دستگاه است، این اتفاق ممکن است به دلیل باز نگه داشتن درب فریزر به مدت طولانی یا شکستگی در درب فریزر اتفاق بیفتد. یک دلیل دیگر ایجاد چنین مشکلی، خرابی ترموستات است.

ترموستات وظیفه کنترل دما در یخچال را دارد و اگر خراب شود، امکان دارد یخچال به طور مداوم کار کند و دما را پایین‌تر از حد معمول نگه دارد.

برای تعمیر یخچال فریزر، ابتدا مطمئن شوید که درب فریزر به درستی بسته شده است.

سپس ترموستات را بررسی کنید؛ زیرا امکان دارد نیاز به تعمیر یا تعویض ترموستات باشد.

در صورتی که با انجام هیچ‌کدام از موارد بالا مشکل برطرف نشد با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

روش تعمیر مشکل کار نکردن یخساز

کار نکردن یخساز دلایل متعددی دارد که برای رفع آنها مراحل زیر را طی نمایید:

  • بررسی منبع آب: اطمینان حاصل نمایید شیر آب ورودی به یخچال به طور کامل باز باشد و فشار آب کافی وجود داشته باشد.
  • بررسی لوله‌های آب: در صورت امکان، لوله‌های آب یخساز را بررسی کنید تا از عدم وجود انسداد اطمینان حاصل نمایید.
  • بررسی قالب یخ: قالب یخ را از یخ‌های اضافی تمیز کرده و از عدم وجود مانع در مسیر چرخش آن اطمینان حاصل نمایید.
  • بررسی اتصالات برق: اتصال یخچال به پریز برق و همچنین فیوزهای مربوطه را بررسی نمایید.

سوال پر تکرار

فرق یخ‌سازهای دستی و یخ‌سازهای اتوماتیک یخچال چیست؟

در یخساز های دستی باید خودتان در قالب های یخ آب بریزید و منتظر بمانید تا فریز شود، اما در مدل های اتوماتیک، این کار به صورت خودکار انجام می شود. در ضمن، در یخساز های دستی، آب مخزن را باید تعویض کنید و هنگام تمام شدن، پر کنید. اما در اتوماتیک این کار توسط مخزن خودکار، تسویه و تعویض می شود.

آیا تعمیر یخچال فریزر در منزل فکر خوبی است؟

طبق مطالب موجود در متن متوجه شدید که برای تعمیر یخچال فریزر ابتدا باید مشکل را شناسایی، سپس با توجه به مشکل شروع به تعمیر آن کنید. به عنوان مثال زمانی که درون یخچال به خوبی سرد نمی‌شد امکان دارد به دلیل خرابی در کویل‌های کندانسور، فن‌های آن و غیره باشد.

همچنین روشن نشدن یخچال، سرد شدن بیش از حد آن که باعث یخ زدن مواد غذایی می‌شود و غیره نشان‌دهنده وجود مشکل در این دستگاه هستند که برای برطرف شدن آن‌ها باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.
در پایان مطلب آموزش رایگان تعمیر یخچال یاداوری کنیم که بهتر است هیچ‌گاه خودتان اقدام به تعمیر خودسرانه نکنید؛ زیرا امکان دارد به جای برطرف کردن مشکل باعث ایجاد مشکل دیگر در یخچال بشوید یا این‌که خودتان به صورت جدی آسیب‌های جبران‌ناپذیری ببینید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “آموزش رایگان تعمیر یخچال”

  1. سجاد گفت:

    ممنون به خاطر نکات آموزشی خوبتون. یخچال ما دائما کار می کنه و صدای زیادی داره. به تعمیرکار یخچال هم گفتم میگه ممکنه طبیعی باشه ولی اگه بیام نگاه کنم حتی اگه سالم باشه، زیر 500 هزار خرجت نمیشه. راهکاری سراغ دارین؟

    1. هانی گفت:

      سلام. اگر یخچال اتومات نمی کنه و دائما روشنه بیدون شک مشکل داره و حتما تعمیرکار بیارید.