hoghugh-jooshkari-zir-ab
دسامبر 18, 2023
آموزشگاه برق گستران

در نظر بسیاری از افراد جوشکاری زیر آب، با وجود خطرات متعددی که دارد، پیشه ای جذاب به حساب می آید و امروزه علاقه مندان زیادی به آن ورود پیدا کرده اند.

اما برای موفقیت در این شغل شما نیازمند توجه و رعایت یکسری از نکات می باشید؛ در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع حقوق جوشکاری زیر آب آشنا کنیم. کسانی که به آموزش جوشکاری فنی حرفه ای و این گونه مباحث علاقه دارند، خواندن این مقاله را از دست ندهند و ما را تا انتها همراهی بفرمایند.

حقوق جوشکاری زیر آب

 

جوشکاری زیرآب جزو مشاغل دشوار و در عین حال خطرناک قلمداد می شود؛ اما با وجود امکاناتی که برای آن در نظر میگیرند، بسیاری از افراد می توانند از این عوامل چشم پوشی نمایند. در سال های اخیر موسسات و نیز آموزشگاه های مختلفی در سرتاسر جهان به ویژه کشور ما دایر شده اند که می توانند علاقمندان به این رشته را یاری رسانند و مهارت های لازم را به ایشان بیاموزند.

در این جلسات اساتید مجربی امر تدریس را عهده دار هستند؛ افرادی که می خواهند در آینده ای نزدیک در حرفه جوشکاری زیر آب مشغول به کار شوند، علاوه بر پرورش مهارت های خویش در این بازه، بایستی غواصی را نیز بیاموزند. با فراگیری آموزش های مختلف این کار و دست یافتن به مدرک معتبر، شما قادر خواهید بود که رزومه خوبی را برای خویش فراهم آورید.

در ضمن این امکان را دارید که برای خویش کسب و کاری را، راه اندازی کنید. فرد به واسطه این امر و انجام دادن یک سری از ترفند ها می توانند درآمد زیادی را بدست آورده و در مدت زمان اندکی نام خویش را بر سر زبان ها بیندازد.

طبق تحقیقات انجام شده، ظاهرا حقوق این حرفه بالا می باشد و افراد شاغل در زمینه جوشکاری زیر آب قادرند روزانه چیزی حدود 1 میلیون تومان را کسب کنند.

این فن همچنین در سرتاسر جهان خواهان دارد و شما با داشتن مدرک معتبر، می توانید شانس خود را برای پذیرش در کشوری خاص امتحان نمایید.

حقوق جوشکاری زیر آب

خطرات جوشکاری زیر آب

 

 

این حرفه با وجود مزایای متعدد و درآمد بالایی که با خود به همراه دارد، حاوی یکسری از خطرها و عوارض می باشد. در ادامه به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم و در ضمن راه هایی را برای پیشگیری از رخ دادن آن ها برای شما عزیزان متذکر می شویم.

1-اولین خطری که جوشکاران زیر آب را تهدید می کند، غرق شدن می باشد؛ چنانچه فرد پیش از انجام این کار، آموزش های مرتبط با آن را فرا نگیرد، احتمال غرق شدن او افزون می یابد. برای پیشگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی فرد موظف است علاوه بر بهبود مهارت های جوشکاری، مدرک غواصی را نیز بدست آورد.

2-آب در مقابل عوامل الکتریکی قادر به مقاومت نیست؛ لذا ممکن است فرد جوشکار در معرض شوک های ناشی از این کار قرار بگیرد و دچار برق گرفتگی شود. برای جلوگیری از پیش آمدن این اتفاقات ناگوار، جوشکار می بایست از لباس هایی که دارای عایق هستند، استفاده نماید.

3-در جوشکاری زیرآب، گازهای مختلف اعم از هیدروژن و نیز اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرند؛

این گازها ممکن است در عمق آب، حباب هایی را بوجود آورند که اتفاقاتی مانند: انفجار را در پی خواهند داشت.

برای پیشگیری از پیش آمدن چنین امری، فرد می بایست منتظر بالا رفتن این حباب ها به سطح آب شود و پس از آن کار خویش را ادامه دهد.

4-افرادی که در این حرفه اشتغال دارند ممکن است در معرض بسیاری از بیماری های تنفسی قرار گیرند؛ برای جلوگیری از رخ دادن این عوامل، این اشخاص بایستی پوشش های متناسب با این کار را به تن کنند.

با توجه به معایب و خطرات این شغل، حقوق جوشکار زیر آب به گونه ای است که افراد زیادی تصمیم به یادگیری آن و فعالیت در این حرفه می گیرند.

روش های مختلف جوشکاری زیر آب

 

با توجه به حقوق و درآمد بالای جوشکاری زیر آب، این شغل فنی از جمله مشاغل محبوب به حساب می آید و به شیوه های مختلفی، قابل انجام شدن است. اینک نوبت آن است که به شرح این طرق بپردازیم و مهم ترین ویژگی آن ها را برای شما خوبان بازگو کنیم.

*جوشکاری قوسی بواسطه الکترود دستی

این نمونه جزو روش های پرکاربرد قلمداد می شود و ظاهرا افراد زیادی آن را به کار می برند؛

تاریخ استفاده از این سبک به سال های 1881 میلادی و زمان جنگ جهانی دوم باز می گردد. یادگیری این فن بسیار راحت است و فرد نیاز به سپری نمودن دوره های طولانی مدت نخواهد بود؛ کارگاه های ساختمانی این روش را به شکل عمده به کار می برند و آن را به شکل های مختلفی به مرحله اجرا در می آورند.

*جوشکاری قوسی به واسطه گاز محافظ

این مورد، در زمره روش های مهم جوشکاری زیرآب به حساب می آید و از قابلیت های متعددی نیز برخوردار می باشد؛ در این سبک، افراد از فیلر برای پر نمودن فلزات مختلف، استفاده می نمایند. این روش همانگونه که از نام آن نیز مشخص است از گاز برای محافظت نمودن از قطعات گداخته، بهره می گیرند.

روش های مختلف جوشکاری زیر آب

*جوشکاری اصطکاکی

استفاده از این روش قدمتی و دیرینه دارد و ظاهرا تاریخ آن به قرن پانزدهم میلادی باز می گردد؛ این روش خود به دسته بندی های متعددی تقسیم بندی می شود و هر کدام به شکلی می باشند.

*جوشکاری زائده ای

این روش همانگونه که از نام آن پیدا است، افراد برای انجام دادن فرایند جوشکاری، می بایست جرقه های زائد را بر روی قطعات مختلف بوجود آورند.

*جوشکاری ترمیت

این سبک دارای طرفداران بسیاری است و افراد برای ساخت قطعات مختلف، فلزات گداخته را به آن ها متصل میکنند، این روش در زمینه های متعددی کاربرد دارد.

کاربردهای جوشکاری زیر آب

از این فن در صنایع و زمینه های مختلفی استفاده می شود؛ لذا افراد با اشتغال در این حرفه، از حیث کار، دغدغه خاطری نخواهند داشت و می توان این رشته را اشباع ناپذیر نیز عنوان کرد. حقوق جوشکاران زیر آب با توجه به تعداد افراد متخصص کمی که در سطح جهان وجود دارند همواره خوب بوده اسیت.

کاربردهای جوشکاری زیر آب عبارتند از:

1-امروزه در بنادر، کشتی های متعددی یافت می شوند؛

به واسطه این که نیمی از اقتصاد کشور به رفت و آمد این تجهیزات وابسته است، جوشکاران با داشتن تخصص در این زمینه می توانند بدنه زیر آب آن ها را تعمیر کنند. ضمن آن که این افراد قادر خواهند بود اسکله و سازه های آن را نیز تعمیر و جوش دهند و نگرانی افراد را از این بابت به کلی بزدایند.

2-افراد برای آن که بتوانند موادی نظیر نفت را استخراج نمایید، بایستی اقدام به حفاری و نیز نصب لوله های مختلفی کنند، این لوله ها از جنس فلزات مقاوم در برابر نمک آب مانند لوله استیل 316 هستنددر بیشتر مواقع در آب جایگذاری می شوند. نصب و ساخت این گونه تجهیزات بر دوش متخصصین جوشکاری زیر آب می باشد؛ ضمن آن که راه اندازی خطوط گازی نیز از جمله مسئولیت های این افراد است.

کاربردهای جوشکاری زیر آب

نتیجه گیری

در این مقاله بر آن بودیم تا به شما مطالبی را درباره ی پیرامون حقوق جوشکاری زیر آب ارائه نماییم، پس از آن به بررسی مواردی همانند: خطرات این امر، روش ها و نیز کاربردهای رایج آن ها پرداختیم.

با خواندن این متن دریافتید که حقوق و درآمد این پیشه، ثابت نمی باشد و شما با انجام دادن ترفندهای متنوعی قادرید بر میزان آن بیفزایید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *