madrak-fani-tala-forushi
دسامبر 16, 2023
آموزشگاه برق گستران

صنعت طلا و جواهر از جمله صنایع بسیار پولساز و پردرآمد در تمام نقاط جهان می‌ باشد. فروشندگی طلا یکی از شاخه‌ های این صنعت بوده و طرفداران بسیاری دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که طلا فروشی شغلی ساده و راحت است؛ اما برخلاف این عقیده، این کار نیز سختی‌ ها و مهارت‌ های خاص خود را می‌ طلبد.

ورود به این کار نیازمند دانش، مهارت و تخصص است. از این رو، برخی از آموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ ای و آکادمی‌ های مختلف در زمینه آموزش فروشندگی طلا و راهکار های موفقیت در این شغل را ارائه می کنند.

با شرکت در دوره‌ های دوره طلا فروشی، می‌ توانید مدرک فروشندگی طلا را از سازمان فنی و حرفه‌ ای دریافت کنید. با در دست داشتن مدرک گذراندن دوره‌ های آموزشی فروشندگی طلا، به راحتی می‌ توانید وارد بازار کار این رشته شوید.

در این مقاله به بررسی دوره‌ های آموزشی و همچنین جنبه‌ های مختلف دریافت مدرک فنی و حرفه‌ ای فروشندگی طلا خواهیم پرداخت. بنابراین، اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه می‌ باشید، این متن را تا انتها مطالعه کنید.

مدرک فنی بین المللی آموزش فروشندگی طلا

دوره‌ های آموزش فروشندگی طلا بر اساس آخرین و بروز ترین روش‌ های استاندارد جهانی برگزار می‌ شود. علاوه بر این، این دوره‌ ها تاکید بر اصول روانشناسی خرید و فروش و همچنین ارتباط با مشتری دارد.

 

با شرکت در دوره‌ های آموزش فروشندگی طلا، مدرک فنی و حرفه‌ ای فروشندگی طلا را به راحتی کسب می‌ کنند؛ علاوه بر کسب مدرک، آگاهی‌ های لازم و همچنین درک تفاوت‌ های اصولی در نحوه رفتار با مشتری و میزان فروش را خواهند آموخت.

مدرک فنی بین المللی آموزش فروشندگی طلا

مدرک فنی و حرفه‌ ای فروشندگی طلا برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌ مندان به بازار طلا و جواهر و تمامی افرادی که قصد فعالیت در این بازار کار را دارند مخاطبان این مدرک محسوب می‌ شوند. برای دریافت این مدرک تنها کافی است که در دوره‌ های آموزشی که توسط آموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ ای برگزار می‌ شود، شرکت کرد.

در کلاس‌ های آموزش فروشندگی طلا نکات مختلف و مهمی در رابطه با فنون و مهارت‌ های طلا فروشی تدریس می‌ شود. در واقع مطالب را که در این کلاس‌ ها تدریس می‌ شود نمی‌ توان در جاهای دیگر آموخت.

اگر شما نیز به دنبال راهی مطمئن و ایمن برای ورود به بازارکار طلا و جواهر هستید، بدون شک باید در این دوره‌ها شرکت کرده و مدرک فنی و حرفه‌ ای فروشندگی طلا را کسب کنید.

 

سر فصل‌ های دوره آموزش طلا فروشی

دورهای آموزشی طلا فروشی موضوعات مختلف در قالب سر فصل‌ های متفاوتی آموزش داده می‌ شوند. از جمله این سر فصل‌ ها می‌ توان به سر فصل‌ هایی همچون آموزش آشنایی با انواع سنگ‌ های گرانبها (گوهرشناسی) اشاره کرد. در سر فصل‌ های مختلف، موارد متفاوتی مورد بررسی دقیق و آموزش قرار خواهند گرفت.

دیگر سر فصل‌ های این این دوره آموزشی عبارتند از:

  • آموزش روش‌ های محاسبه‌ قیمت و تبدیلات
  • اصول اولیه مرتبط با فروشندگی طلا و جواهرات
  • فرمول‌ها و اصطلاحات خرید و فروش طلا و سایر سنگ‌ها و فلزات گرانبها
  • روش‌ های خرید طلا و جواهر و همچنین مصنوعات طلا
  • آشنایی با انواع زبان‌ های بین‌المللی جواهر فروشی
  • روانشناسی مشتری
  • روانشناسی خرید و فروش طلا و جواهر
  • بازاریابی فروش در ایران و همچنین سایر کشورها
  • پوشش طلا فروش
  • نحوه‌ رفتار و برقراری ارتباط موثر با مشتریان
  • روش‌ های نیازسنجی مشتری
  • عیارسنجی طلا
  • آموزش اصول حسابداری و همچنین آشنایی با قوانین مالیاتی

لازم به ذکر است که برای ورود به بازار خرید و فروش طلا، باید به طور کامل از تمامی مباحث ذکر شده در قسمت بالا آگاه بود؛ در غیر این صورت امکان موفقیت در این حوزه وجود نخواهد داشت.

توصیه اکید می‌شود که برای موفقیت در حوزه خرید و فروش طلا و دستیابی به درآمد مناسب در دوره‌های آموزش فروشندگی طلا شرکت نمایید.

سر فصل‌ های دوره آموزش طلا فروشی

 درآمد فروشنده طلا و جواهر

بدون شک میزان درآمد فروشنده طلا و جواهر یکی از سوالاتی است که ذهن افراد علاقه‌ مند به این شغل را به خود مشغول کرده است. قبل از پاسخ به این سوال باید گفت که در خرید و فروش طلا، حجم انتقال پول بسیار بالا است. بنابراین، افرادی که قصد ورود به این کار را دارند، باید سرمایه‌ نسبتا زیادی در دست داشته باشند. لازم به ذکر است که طلا ابزاری ایمن برای سرمایه‌ گذاری بوده و بازار کاری پررونق و پرسود دارد.

البته باید گفت که میزان درآمد حاصل از فروشندگی طلا نیز مانند درآمد بسیاری دیگر از مشاغل، به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌ توان به محل و موقعیت مغازه طلا فروشی، معروف و شناخته شده بودن برند، نحوه ارتباط با مشتری و … اشاره کرد.

اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم درآمد یک فروشنده ماهر و با تجربه طلا تقریبا برابر با 15 الی 35 میلیون تومان می‌ باشد، البته همان‌ طور که پیش‌ تر نیز گفتیم، این مبلغ به عوامل مختلفی بستگی داشت.

با شرکت در دوره‌ های آموزش طلا فروشی و دریافت مدرک فروشندگی طلا، به راحتی می‌ توان وارد بازارکار شده و درآمدی مناسب با سرمایه خود به دست آورد.

بدون کسب آگاهی و مدرک طلافروشی می‌ توان یک فروشنده خوب شد؟

پاسخ این سوال ” خیر” است؛ همان‌ طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، طلا و جواهر بازاری بسیار بزرگ و گسترده دارد. موفقیت در این بازار به میزان آگاهی، دانش و مهارت فرد بستگی دارد. برای کسب این اطلاعات و آگاهی‌ می‌ توان در دوره‌ های آموزشی که توسط آموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ ای که در سراسر کشور برگزار می‌ شود، شرکت کرد.

در این کلاس‌ ها تمامی بروز ترین فنون و اصول خرید و فروش آموزش داده خواهد شد؛ علاوه بر این، کلیه‌ فوت‌ و فن‌ های ریز و درشت بازاریابی در این حوزه نیز به هنرجویان و افراد علاقه‌ مند به بازار کار طلا و جواهر آموزش داده می‌ شود.

باید گفت که فعالیت در زمینه خرید و فروش انواع سکه و سایر جواهرات گرانبها نیز امری تخصصی بوده و نیازمند مهارت کافی است. به همین دلیل افراد علاقه‌ مند به کار در حوزه سکه و سایر جواهرات نیز باید در این دوره‌ ها شرکت کنند.

پس از گذراندن دوره‌ های آموزش طلا فروشی، مدرک فنی و حرفه‌ ای فروشندگی طلا به افراد شرکت‌کننده ارائه خواهد شد. با در دست داشتن این مدرک، به راحتی می‌توانید وارد بازار کار شغل طلا فروشی شده و درآمد های بالایی را کسب کنید.

بدون کسب آگاهی و مدرک طلافروشی می‌ توان یک فروشنده خوب شد؟

چگونه مدرک طلا فروشی فنی حرفه ای بگیریم؟

بازار طلا و جواهر از بازار های بسیار مناسب و پرسودی است که بسیاری افراد مایل به ورود به آن می‌ باشند. ورود به این بازار نیازمند دانش، آگاهی و مهارت کافی است؛ از این رو، تمامی افرادی که علاقه‌ مند به ورود به بازار طلا و جواهر هستند، باید به کسب این دانش و مهارت‌ ها بپردازند.

برای این کار تنها کافی است که در دوره‌ های آموزش فروشندگی طلا شرکت کرده و مدرک فنی و حرفه‌ ای طلا فروشی را به دست آورد.

با در دست داشتن مدرک فنی و حرفه‌ ای فروشندگی طلا، به راحتی و با آگاهی کامل می‌ توان وارد بازار کار خرید و فروش طلا و جواهر شد.

لازم به ذکر است که تمامی مدارکی که توسط سازمان فنی و حرفه‌ ای به هنرجویان ارائه می‌ شود، قابل ترجمه بوده و در خارج از کشور نیز معتبر می‌ باشند.

از این رو، با کسب این مدرک، علاوه بر ایران، در سایر کشورها نیز می‌توانید به بازار کار این حوزه وارد شوید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *