لیست بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت
اکتبر 31, 2023
آموزشگاه برق گستران

کارها و مشاغل فنی برای مهاجرت از بهترین روش‌های مهاجرت کاری برای افراد به شمار می‌رود که در چند سال اخیر در بین متقاضیان مهاجرت با استفاده از مهارت فنی بسیار پرطرفدار شده‌اند؛ زیرا که در کشورهای دیگر نیروی کار، با توجه به افت میزان تولد در چند دهه اخیر، کاهش یافته است و کشورهای مختلف به دنبال جذب نیروی کار متخصص در شغل‌های فنی مختلف می‌باشد. هر کشور متناسب با نیاز خود، امتیازها و ظرفیت‌های مختلفی را برای انواع مشاغل در رشته‌های پزشکی، پرستاری، فنی و … در نظر گرفته است.
در این مقاله به معرفی بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت به کانادا، استرالیا، آلمان و . . . می‌پردازیم. در صورتی که قصد مهاجرت به هر یک از کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکایی، آفریقایی، استرالیایی و سایر کشورهای خارجی را دارید، می‌توانید با مطالعه ادامه متن اطلاعات مفیدی نسبت به حرفه و شغل فنی مدنظر خود برای مهاجرت و همچنین روش دریافت مدرک فنی حرفه ای مناسب هر کشور به دست آورید.

بهترین شغل های فنی برای مهاجرت

بسیاری از مشاغل مناسب برای مهاجرت وجود دارند که ما لیست تعدادی از این مشاغل فنی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که با انتخاب هر یک از این مشاغل و فراگیری آن، امتیازهای بالایی برای مهاجرت به دست آورید.

مشاغل فنی خوب برای مهاجرت

1- تعمیرات لوازم خانگی از بهترین مشاغل برای مهاجرت به آلمان

خدماتی مانند تعمیرات لوازم خانگی در  بسیاری از کشورها زیر نظر شرکت‌های خاص انجام می‌شود. استفاده از کالاهای دسته دوم و قدیمی در کشورهای صنعتی و پیشرفته مانند آلمان بسیار مرسوم است؛ به همین آموزش تعمیر لوازم خانگی مانند تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیرات ماکروفر، تعمیر یخچال، غذاساز، مخلوط کن، تعمیرات جارو برقی و… در کشورهای دیگر که آمار مصرف گرایی بسیار پایین است و فرهنگ استفاده از کالاهای سالم اما قدیمی در آن‌ها رواج دارد، می‌تواند قدم بزرگی برای مهاجرت شما باشد.

2- تعمیرات موبایل از بهترین حرفه ها و مشاغل فنی برای مهاجرت

استفاده از موبایل در تمام کشورهای جهان در بین مردم رواج و گسترش بی شماری داشته است که همین موضوع سبب افزایش تقاضای تعمیرات موبایل خواهد شد. تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع گوشی‌های با سیستم عامل اندروید و iOS در تمام کشورها از پرطرفدارترین مشاغل فنی هستند بنابراین اگر آموزش صفر تا صد تعمیرات موبایل را به صورت حرفه ای ببینید می توانید شغلی پردرآمد داشته باشید. درآمد تعمیرات موبایل هم در ایران و هم در کشورهای آمریکایی، اروپایی، استرالیایی بالاست و می‎‌توانید با ثبت نام در این دوره به مهاجرت موفقیت آمیز نزدیک‌تر شوید.

تعمیرات موبایل برای مهاجرت به آمریکا و کانادا

3- شغل تعمیرات ایسیو در کشورهای خارجی

ایسیو یکی از مهم ترین قطعات در خودرو است و تعمیر و عیب یابی آن بسیار تخصصی و پیچیده می باشد. تخصصی بودن تعمیرات ایسیو این شغل را در تمام کشور ها بسیار پردرآمد کرده است. با آموزش تعمیرات ایسیو و یادگیری نحوه عیب یابی و تعمیرات این قطعه می توانید به راحتی برای گرفتن ویزای کاری اقدام نمایید.

4- نصب و تعمیرات کولر گازی

تعمیرات و نصب کولر گازی جزء بهترین شغل های فنی دنیا به شمار می‌رود. همانطور که می دانید امروزه از کولرهای گازی در بیشتر ساختمان های اداری، تجاری، فروشگاهی و غیره استفاده می شود. کولر های گازی جزء دستگاه هایی هستند که به سرویس دوره ای و منظم نیاز داشته و با هر چند وقت یکبار سرویس شوند. همین موضوع شغل تعمیرات کولر گازی را به شغلی عالی تبدیل کرده است. با گذراندن دوره‌های آموزش تعمیرات کولر گازی پس از یادگیری مهارت های این شغل و مشکلات شایع کولر گازی، مسیر گرفتن ویزا و اقامت برای شما هموارتر خواهد شد.

در صورت شرکت در دوره‌های مربوط به کولر گازی می‌توانید نحوه شارژ گاز کولر، راه اندازی کولر گازی، سنسورهای دمای دستگاه و … را فرا می‌گیرید.

5- شغل نصب و تعمیرات پکیج برای مهاجرت به کانادا و آلمان

نصب پکیج دیواری و تعمیرات آن از دیگر شغل‌های فنی عالی و آینده دار برای مهاجرت به کانادا و آلمان و سایر کشورهای اروپایی است. همانطور که می دانید امروزه پکیج های دیواری جایگزین دیگر سیستم های گرمایشی در تمام کشورها شده اند. این دستگاه مانند دیگر لوازم با گذشت زمان خراب شده و به تعمیرات نیاز پیدا می کند. پکیج های دیواری از قطعات گوناگونی تشکیل شده و تعمیر آنها تخصصی است. این موضوع بازار کار را برای تعمیرکاران پکیج دیواری بسیار عالی کرده است. معمولا اصول تعمیرات پکیج در تمامی برندها و مدل ها یکسان بوده و اگر بتوانید یک مدل از پکیج را تعمیر کنید می توانید دیگر مدل های پکیج را عیب یابی و سرویس کنید.  اگر می خواهید به خارج از ایران مهاجرت کنید، تعمیرات پکیج یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید. برای یادگیری مهارت های این شغل راه سختی پیش رو نیست تنها کافیست در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری برق گستران شرکت کنید.

مشاغل مورد نیاز کانادا

تعمیرات پکیج در کانادا

6- جوشکار از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت به خارج از ایران

یکی از مشاغل مناسب برای مهاجرت جوشکاری است که می‌توان با درآمدهایی بالا از کشورهای مختلف ویزای مهاجرت کاری گرفت. برای یادگیری این شغل پر طرفدار نیاز به تحصیلات خاصی نیست، بلکه با گذراندن دوره‌های آموزش جوشکاری در آموزشگاه برق گستران می‌توانید به صورت عملی این شغل را فرابگیرید و به فرصت‌های شغلی عالی آن فکر کنید. درآمد سالانه یک جوشکار در کانادا با توجه به ایالت و سابقه کار و تخصص فرد، بین 15 تا 50 هزار دلار کاناداست.

در صورتی که در آموزشگاه برق گستران در دوره جوشکاری شرکت نمایید به صورت عملی و تئوری با مباحث آموزش جوشکاری، آموزش بازرسی جوش، آموزش جوشکاری برق، آموزش جوشکاری آرگون، آموزش جوشکاری فلزات سنگین و آموزش جوشکاری CO2 را فرا بگیرید.

حتماً بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون فنی و حرفه ای چگونه است؟

7- مکانیک خودرو از بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا

مکانیک خودرو جز آن دسته از مشاغل مرتبط با خودرو است که در تمامی کشورها بازار کار خوبی دارد. علت این موضوع نیز رشد روز افزون تعداد خودرو است. درآمد سالانه یک مکانیک خودرو در کانادا 23 تا 68 هزار دلار کاناداست که این مبالغ به سابقه کار و با توجه به استان مقصد تفاوت خواهد داشت. بیشترین درآمد در کشور کانادا برای شغل مکانیک خودرو در استان‌های کبک و انتاریو می‌باشد. اگر از علاقه مندان به مشاغل مرتبط با خودرو هستید مکانیک خودرو بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. در دوره آموزش مکانیک خودرو فنی حرفه ای آموزشگاه برق گستران صفر تا صد مکانیکی به شما عزیزان آموزش داده می شود.

بهترین مشاغل فنی در ترکیه

8- مهارت فنی برق خودرو برای مهاجرت

یکی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت در سال‌های اخیر، تکنسین برقکار خودرو بوده است که همچنان جزء شغل‌های موفق برای انجام مهاجرت کاری محسوب می‌شود. افرادی که در شغل برق خودرو آموزش دیده باشند، می‌تواند با امتیاز بالایی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی، استرالیایی و کانادایی  اقدام نماید.

مهم ترین موضوع برای موفقیت در این شغل و مهاجرت مسلط بودن به برقکاری خودرو است. اگر برقکاری خودرو را به صورت حرفه ای یاد داشته باشید می توانید در تمام کشورها مشغول فعالیت شوید.  با شرکت در دوره آموزش برق خودرو آموزشگاه برق گستران می توانید تمام مباحث مربوط به برق خودرو را هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی آموزش ببینید.

حتماً بخوانید: روش های عیب یابی و تعمیر بوق ماشین

9- نجاری

نجاری نیز جزء مشاغل پرطرفدار برای مهاجرت است که با یادگیری آن می‎‌‌توانید برای مهاجرت به کشورهای مختلف سراسر دنیا از جمله استرالیا و کانادا اقدام کنید. در صورت فراگیری برش و شکل دادن به چوب، نصب وسایل چوبی ساخته شده، ساخت فونداسیون، اندازه گیری و… را آموخته و بسیار بیشتر از برخی افراد شانس مهاجرت خواهید داشت.

10- برق ساختمان

برقکاری ساختمان از دیگر مشاغل عالی و پردرآمد فنی است که با توجه به اهمیت برق در ساختمان ها بازار کاری دائمی و همیشگی دارد. اصول و استانداردهای برق کشی ساختمان در تمامی کشورها یکسان است. بنابراین اگر به صورت اصولی و تخصصی برقکاری ساختمان را یاد بگیرید می توانید از یک شغل پردرآمد در تمام کشورها بهره مند شوید.

در دوره آموزش برق ساختمان آموزشگاه برق گستران تمامی مباحث مربوط به برق کشی و سیم کشی ساختمان به صورت اصولی به شما آموزش داده می شود. با شرکت در این دوره هر آنچه برای ورود به بازار کار برق ساختمان مورد نیاز است را مدت زمانی کوتاه خواهید آموخت.

حتماً بخوانید: آموزش نحوه ثبت نام و درخواست جواز کسب

شغل های فنی برای مهاجرت

11- لوله کش ساختمان

لوله کشی ساختمان یکی از بهترین شغل های فنی برای مهاجرت به کشورهای دیگر به شمار می‌رود. در صورتی که علاقمند به یادگیری شغل لوله کشی ساختمان هستید، می‌توانید با خیالی آسوده برای مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا به دنبال کارهای خود برای گرفتن ویزا و اقامت در کشور مقصد باشید.

در دوره آموزش لوله کشی ساختمان در آموزشگاه برق گستران مباحثی مانند لوله کشی آب، لوله کشی توالت ایرانی و فرنگی، لوله کشی ظرفشویی، لوله کشی با لوله سفید، گالوانیزه و… را فرا می‌گیرید. این آموزش‎‌ها به صورت تئوری و عملی ارائه شده و می‌توانید بلافاصله وارد بازار کار شوید.

12- راننده لیفتراک

یک پیشنهاد عالی دیگر برای مهاجرت کاری راننده لیفتراک است که باید در اروپا با اخذ مدرک  گواهینامه خاص دارد که با تمام موارد ایمنی آشنا شود. این شغل در کارخانه‌ها، انبارها و… مورد نیاز است. متوسط درآمد راننده لیفتراک در ایالت‌های مختلف کشور کانادا 37 تا 39 هزار دلار کانادا در ماه می‌باشد. در اروپا محدوده درآمد سالیانه یک راننده لیفتراک 25 تا 47 هزار یورو می‌باشد که با توجه به سابقه کار فرد، این میزان متغیر است.

بهترین مدرک فنی برای مهاجرت به کانادا

امروزه مهاجرت در بین جوامع به موضوعی عادی و معمول مبدل شده و افراد زیادی به این امر تمایل پیدا کرده اند. افراد زمانی که احساس کنند مکانی که در آن سکونت دارند، جای هیچ گونه پیشرفتی ندارد، برای آن که آینده ای روشن را برای خویش و اطرافیان رقم بزنند، به فکر مهاجرت می افتند.

این امر به روش های مختلفی امکان پذیر است از جمله: مهاجرت کاری و با آموختن مهارت خاصی شانس خود را برای پذیرش در کشوری امتحان می کند. کانادا از آن دسته کشورهایی است که توانسته درصد بالایی از مردم را از این طریق به خویش جذب نماید چرا که قادر است شرایط مناسب و ایده آلی را برای اکثر افراد فراهم سازد.

بهترین مدرک فنی برای مهاجرت به کانادا

به تازگی سران این کشور، این امکان را برای افراد مهیا کرده اند تا با داشتن مدرکی فنی بتوانند به راحتی اقامت این کشور را بگیرند و به درآمدی مطلوب برسند. حال بهتر است چند مشاغل فنی برای مهاجرت به کانادا را برای شما بیان نماییم تا شما با دیده ای باز به این کار اقدام کنید.

در صدر لیست کارهای فنی برای مهاجرت کانادا، لوله کشی است شما می توانید با گرفتن مدرک فنی حرفه ای آن در محیط های مختلفی همچون: کارخانجات، ساختمان ها و بیمارستان ها و … مشغول به کار شوید. مدرک کامپیوتر نیز در این لیست است؛ مهندس کامیپوتر یا روی هم رفته داشتن مدرکی مرتبط با این شاخه می تواند شما را به بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت در کانادا یاری رساند.

بهترین شغل ها برای مهاجرت به آلمان

پیش از آن که به مشاغل فنی برای مهاجرت به آلمان اشاره ای کنیم، می بایست اطلاعات اندکی را پیرامون این کشور به شما عزیزان ارائه نماییم.

این کشور که در قاره ی اروپا واقع است به دلیل آن که از امکانات و شرایط مطلوبی برخوردار است، توانسته سالیانه جمع کثیری از افراد را از سرتاسر جهان پذیرا باشد.

آلمان به لطف همسایگی با کشورهایی هم چون: فرانسه، لهستان، هلند و … از نظر جوی بسیار مساعد می باشد و مردم تمایل دارند تا در این کشور سکونت یابند. اما پیرامون مهاجرت به آلمان، باید این را افزود که این کشور همانند کانادا مهاجر پذیر است؛ با توجه به آمار های انجام شده بیکاری و تورم در این کشور به حد زیادی پایین است.

افراد با سپری کردن دوره های فنی قادر خواهند بود که با گرفتن ویزای کاری در این کشور پذیرش شوند. در ادامه لیستی از مدارک فنی که ممکن است شما را برای گرفتن این ویزا یاری رساند، خواهیم آورد.

  1. تقریبا مدرک لوله کشی در صدر تمامی لیست ها برای مهاجرت به هر کشوری قرار دارد؛ شما با گرفتن این مدرک و کسب مهارت در آن می توانید به در آمد بالایی دست یابید.
  2. جوشکاری نیز از آن دسته مشاغلی است که در کشور آلمان مقبولیت دارد.
  3. آشنا بودن با هر کدام از شاخه های برق مانند: برق صنعتی و … می تواند شانس شما را به شکل بالایی برای گرفتن اقامت بالا ببرد.

بهترین شغل فنی برای مهاجرت به ترکیه

می توان ترکیه را با توجه به پیشرفت هایی که امروزه داشته است، در زمره کشورهایی قرار داد که توانسته در مدت زمان کمی تعداد بالایی از افراد را از سرتاسر جهان به خود جذب کند. علاوه بر دیگر کشورها، در سال های اخیر بسیاری از هموطنان ما به دلیل نامساعد بودن وضعیت اقتصادی و نیز نرخ بالا بیکاری تمایل به مهاجرت به این کشور را داشته اند.

بهترین شغل فنی برای مهاجرت به ترکیه

به علاوه ترکیه، تقریبا از لحاظ فرهنگی و دینی با کشور ما مشابهت های بسیاری دارد و افراد در آن غربت را چندان حس نخواهند کرد. ما در این متن تمایل داریم تا برخی از بهترین مشاغل فنی که می توانند شما را برای مهاجرت به این کشور کمک کنند، بیان نماییم.

  • فرد با داشتن مدرک حسابداری قادر خواهد بود تا در اماکن مختلفی از ترکیه اشتغال یابد اما این بستگی به مهارت شما نیز دارد.
  • مکانیکی نیز در زمره مشاغلی قرار می گیرد که در ترکیه جایگاه بالایی دارد و شما همزمان با داشتن مدرک و نیز تخصص می توانید در مدت زمان اندکی به در آمد بالایی دست یابید.

بهترین شغل برای مهاجرت به امارات

امارات با وجود آن که مساحت کوچکی دارد اما این سال ها به مرکز تجارت در جهان مبدل شده و سالیانه افراد بسیاری برای کار کردن به این کشور مراجعه می کنند.
این کشور امروزه سرمایه گذاری های زیادی انجام داده تا بتواند رقیبی جدی برای بسیاری از کشورها در زمینه های مختلف باشد.
اما پیرامون مشاغل فنی برای مهاجرت به امارات می توان به شاخه های برق، ساختمان سازی و نقشه کشی، مکانیک و … اشاره نمود. افراد با داشتن مدرک های معتبر، قادر خواهند بود که در هر کدام از این کشور ها پذیرش شوند.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت پرداختیم. سپس برخی از بهترین کارها و مهارت های فنی با درآمد بالا در کشورهایی نظیر کانادا، آلمان، امارات و ترکیه را بر شمردیم.
اگر قصد مهاجرت به سایر کشورها را دارید و یا حتی به دنبال یادگیری یک شغل پردرآمد در ایران هستید، می‌توانید در دوره‌های آموزشی هر یک از این مشاغل مطرح شده ثبت نام نمایید و وارد بازار کار شوید. در صورت تصمیم برای مهاجرت، به سابقه کاری و همچنین یادگیری زبان کشور مقصد نیز توجه فرمایید تا پروسه پذیرش ویزای کاری شما تسهیل شده و زمان آن کاهش یابد.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “لیست بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت”

  1. محمد گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر

    خیلی ممنونم بابت اطلاعاتی ک ارائه دادین

    اما گرفتن ویزای کاری اینقدرام راحت نیست

    1. amir heidari گفت:

      باسلام و عرض ادب
      بله درسته که سخت و زمانبر هستنش اما با توجه با انگیزه شما این امر دست یافتنی است