علت بوی گاز پکیج چیست؟ رفع مشکل بوی گاز، سوختگی، گندیدگی از پکیج
آگوست 16, 2021
آموزشگاه برق گستران

استشمام بوی گاز از پکیج یکی از دیگر مشکلات رایجی است که در پکیج های دیواری رخ می دهد. اگر شما هم از پکیج بوی گاز، بوی گندیدگی، بوی سوختگی و دود می شنوید و می خواهید با علت انتشار این بو و نحوه رفع آن آشنا شوید توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید، در این مطلب شما را با علت بوی گاز پکیج و نحوه رفع آن آشنا خواهیم کرد.

مواردی که در این مطلب به آن اشاره شده است راهکارهایی است که به شما کمک می کند تا مشکل را رفع نمایید. اما اگر از دانش و مهارت کافی در زمینه تعمیرات پکیج برخوردار نیستید توصیه می کنیم از دست زدن به دستگاه و باز کردن آن خودداری کرده و حتما از یک تعمیرکار آموزش دیده کمک بگیرید یا با شرکت در دوره های آموزش تعمیرات پکیج مهارت های لازم برای تعمیر این دستگاه را کسب نمایید.

آیا از پکیج بوی گاز یا بوی بد و سوختگی می آید؟

معمولا با گذشت زمان و کاهش عمر مفید پکیج کارکرد قطعات آن با مشکل روبه رو شده و شاهد شنیده شدن بوی گاز، سوختگی و بوهای نامطبوع از آن هستیم. گاهی اوقات ممکن است از پکیج بوی تند و نامطبوعی پخش شود که این موضوع ناشی از وجود باکتری در پکیج است. گاهی هم ممکن است بوی گاز یا بوی گندیدگی منتشر شود.

آیا از پکیج بوی گاز یا بوی بد و سوختگی می آید؟

 

اگر بوی گاز، سوختگی و گندیدگی از پکیج شنیده شد، چه باید کرد؟

منتشر شدن بوی نامطبوع از پکیج ، ناشی از مشکل باکتریایی در پکیج است و با  بوی گاز تفاوت دارد. اکثر پکیج های دیواری امروزه با گاز طبیعی یا پروپان مایع کار می کنند. گاز طبیعی شامل یک ماده افزودنی است که بوی آن شبیه بوی تخم مرغ گندیده است تا بتوانید نشت گاز را تشخیص دهید .

بنابراین ، اگر بوی گاز را در اطراف دیگ بخار خود احساس کنید ، به احتمال زیاد پروپان مایع از پکیج نشت می کند. در چنین شرایطی:

  • هر چه سریعتر پکیج را خاموش کنید.
  • شیر گاز پکیج را ببندید.
  • دستگاه را از برق بکشید.
  • درب ها و پنجره های آشپزخانه و سایر اتاق ها را باز کنید.
  • سیگار نکشید.
  • کلید برق آشپزخانه را نزنید.
  • تا خارج شدن بوی گاز از روشن کردن هر گونه اجاق یا وسیله برقی خودداری کنید.
  • از روشن کردن شمع یا فندک زدن خودداری کنید.
  • اگر احساس ناراحتی می کنید ، فوراً به پزشک مراجعه کنید و به آنها اطلاع دهید که ممکن است در معرض مونوکسید کربن قرار گرفته باشید.

 

اگر بوی گاز، سوختگی و گندیدگی از پکیج شنیده شد، چه باید کرد؟

 

حتما بخوانید: علت نشتی آب از پکیج چیست؟

علت بوی گاز پکیج چیست؟

1-نشتی گاز از اتصالات و شلنگ ها علت بوی گاز پکیج

اگر اتصالات و شلنگ ها پکیج به خوبی و محکم بسته نشده باشند. یا دچار پیچ خوردگی شده و این پیچ خوردگی باعث ترک و سوراخ در شلنگ ها شده باشد گاز از آنها به بیرون نشت کرده و این موضوع باعث انتشار بوی گاز از پکیج می شود.

گاهی هم ممکن است که شلنگ ها هیچ گونه تاخوردگی یا نشتی نداشته باشند اما بست ها و اتصالات لوله ها محکم نباشد و این موضوع باعث نشت گاز شود.

چگونه نشتی گاز در پکیج را تست کنیم؟

اگر متوجه بوی گاز از پکیج شده اید ، می توانید بررسی کنید که آیا شیر گاز با اسپری کردن اتصالات با مخلوط آب و صابون شل شده است یا خیر. اگر حباب ظاهر شد، یعنی اتصالات شل شده است و برای رفع آن بایستی سوپاپ را با آچار محکم ببندید.

2-از شیر برقی پکیج گاز نشت می کند.

شیر برقی یکی از مهم ترین قطعات در پکیج است که وظیفه تنظیم فشار گاز پکیج برای سوختن را بر عهده دارد. بدون شک اگر این قطعه دچار مشکل شود یا تنظیمات آن با مشکل روبه رو شود شاهد انتشار بوی گاز از پکیج خواهیم بود. بررسی سالم یا خراب شدن این قطعه امری تخصصی است بنابراین اگر از سلامت اتصالات و شلنگ ها اطمینان دارید و احتمال می دهید که علت انتشار بوی گاز از پکیج به دلیل خراب شدن این قظعه است از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.

علت بوی گاز پکیج چیست؟

 

چرا از پکیج بوی دود شنیده می شود؟

شنیده شدن بوی دود از پکیج  معمولا به دلیل بروز مشکل در مشعل یا نصب نادرست دودکش رخ می دهد. اگر مشعل دچار مشکل شده باشد و به خوبی نسوزد شاهد شنیدن بوی دود خواهیم بود. که در چنین شرایطی باید به بررسی مشعل پرداخت و در صورت کثیف شدن آن را تمیز کنید یا آن را تعویض نمایید. بروز مشکل در مشعل باعث زرد و نارنجی سوختن آن می شود.

در صورتی که مشعل سالم باشد، ممکن است دود کش به خوبی نصب نشده و دودهای حاصل از سوختن پکیج به خوبی از دستگاه خارج نشده و این موضوع باعث شنیده شدن بوی دود می شود. مسیر دودکش را بررسی کنید و در صورت هر گونه مشکل آن را برطرف نمایید.

چرا از پکیج بوی سوختگی شنیده می شود؟

شنیده شدن بوی سوختگی از پکیج بنا به دلایل گوناگونی رخ می دهد. اگر برد دستگاه سوخته باشد شاهد شنیدن این بو از پکیج هستیم.

اگر برای مدت زمانی طولانی از پکیج استفاده نکرده اید و پس از روشن شدن آن بوس سوختگی از پکیج شنیده شد، این موضوع به دلیل جمع شدن ذرات گرد و غبار بر روی بدنه دستگاه است که با گذشت زمان از بین خواهد رفت. اما اگر پس از گذشت زمان نیز بوی سوختگی ماندگار بود توصیه می کنیم برد دستگاه را بررسی نمایید، همچنین به بررسی مسیر دودکش و باز بودن آن نیز بپردازید.

اگر به این روش برای تست نشتی گاز در پکیج اطمینان ندارید یا بعد از بستن سوپاپ هنوز بوی گاز احساس می کنید ، ضروری است که با تعمیرکار پکیج تماس بگیرید و به یک متخصص اجازه دهید تا پکیج را بررسی کند.

به منظور به حداقل رساندن احتمال بروز مشکلات در پکیج دیواری ، توصیه می شود حداقل سالیانه پکیج خود را سرویس کنید تا از عملکرد ایمن و کارآمد آن اطمینان حاصل کنید.

در این مطلب به بررسی علت بوی گاز، سوختگی، دود و گندیدگی از پکیج  و نحوه عیب یابی و حل این مشکل پرداختیم. در صورتی که تمایل دارید تعمیرات پکیج دیواری را به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش تعمیر پکیج آموزشگاه برق گستران شرکت کنید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “علت بوی گاز پکیج چیست؟ رفع مشکل بوی گاز، سوختگی، گندیدگی از پکیج”

  1. یاسر گفت:

    بوی بد پکیج چگونه بوییه؟ پکیج ما یه بویی شبیه گاز میده، می خوام بدونم طبیعیه یا نه

    1. هانی گفت:

      سلام، پیشنهاد می کنم حتما دستگاهتان را به یک تعمیرکار پکیج نشان دهید