رایج ترین مشکلات گوشی های هوشمند و راه حل های آنها
آگوست 30, 2021
آموزشگاه برق گستران

مشکلات گوشی متفاوت است، برخی از این مشکلات مربوط به نرم افزار و برخی دیگر به سخت افزار آن مرتبط می شود. همه ما در بسیاری از مواقع با کند شدن گوشی یا کم شدن عمر باتری روبرو شده ایم که می تواند بسیار آزاردهنده باشد. اما دیگر نیازی به نگرانی نیست. در این مقاله به برخی از مشکلات عمده گوشی های هوشمند و راه حل های آن ها می پردازیم.

برای آگاهی بیشتر درباره مشکلات گوشی و همچنین کسب مهارت در زمینه تعمیرات گوشی موبایل، در دوره آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید.

1-مشکل کند شدن گوشی‌ 

 

شایع ترین مشکلاتی که در گوشی های هوشمند با آن روبرو می شوید کاهش سرعت گوشی است. یکی از دلایل اصلی کند شدن گوشی هوشمند شما می تواند فضای کم موجود در حافظه یا RAM باشد.

این مشکل زمانی اتفاق می افتد که RAM گوشی خود را با تعداد زیادی فایل رسانه ای، اسناد و برنامه ها اشغال شده باشد.

مشکل کند شدن گوشی‌

حل مشکل کند شدن گوشی:

شایع ترین علت کند شدن گوشی، استفاده بیش از حد از RAM است. بنابراین، پاک کردن اطلاعات اضافی گوشی های هوشمند اولین کاری است که می توانید انجام دهید. بهترین راه انجام این کار بکاپ گیری از فایل های رسانه ای در رایانه یا هر هارد دیسک دیگر است.

می توانید در تنظیمات گوشی خود به قابلیت ذخیره سازی بروید و بفهمید کدام برنامه ها فضا را اشغال می کنند و در صورت عدم استفاده از آن ها، آنها را حذف کنید. یا می توانید یک بکاپ کامل از رسانه ، اسناد ، برنامه ها گرفته و یا گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

2-مشکل خالی شدن شارژ باتری 

 

مشکل خالی شدن شارژ باتری چیزی است که همه ما وقتی کمی گوشیمان قدیمی می شود با آن روبرو می شویم. مشکل زمانی اهمیت پیدا می کند که شما از گوشی خود زیاد استفاده نکرده اید، اما شارژ همچنان به سرعت تخلیه می شود.

تخلیه سریع شارژ باتری گوشی شما می تواند بخاطر عوامل مختلفی باشد..

مشکل خالی شدن شارژ باتری 

بهترین روش های افزایش عمر باتری گوشی موبایل

اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که روشنایی گوشی خود را کاهش دهید. هر چیز غیر ضروری که در پس زمینه  گوشی اجرا می شود را غیر فعال کنید. این برنامه ها می تواند شامل بلوتوث ، داده گوشی همراه ،wifi  یا GPS باشند.

اگر مشکل حل نشد، می توانید به تنظیمات ، سپس باتری بروید و سپس بررسی کنید کدام برنامه بیشتر باتری مصرف می کند. می توانید برنامه را به اجبار متوقف کنید، یا می توانید آن را حذف  کنید.

3- مشکل در اتصالات( اینترنت، وایفای و..) گوشی 

 

یکی دیگر از مواردی که ما معمولاً با گوشی خود مواجه می شویم، مشکل اتصال گوشی است. در بسیاری از مواقع ، بلوتوث یا وای فای از اتصال با سایر دستگاه ها خودداری می کند. این مشکل معمولاً در گوشی های اندرویدی وجود دارد.

رفع مشکلات اتصال وای فای و اینترنت در گوشی:

سریع ترین و ساده ترین راه حل برای حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی، روشن کردن حالت پرواز و سپس خاموش کردن مجدد آن است. سپس سعی کنید دستگاه های دیگر را از طریق wifi یا بلوتوث با گوشی هوشمند خود متصل کنید.

4- خراب شدن سوکت شارژ گوشی اندروید، ایفون و شیائومی

 

در صورت تماس با مایعات ، سوکت شارژ می تواند آسیب ببیند. ممکن است در درگاه شارژ نیز تجمع گرد و خاک وجود داشته باشد. حتی ممکن است سیم یا قسمتی از درگاه شارژ آسیب دیده باشد در این حال با مشکل شارژ نشدن گوشی روبه رو خواهیم بود.

خراب شدن سوکت شارژ گوشی اندروید، ایفون و شیائومی

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی:

در صورت ریختن مایعات روی گوشی خود ،می توانید گوشی خود را در یک کیسه برنج ، برنج پخته و خشک نگه دارید. بسیاری معتقدند که این راه حل مفیدی است که می تواند هرگونه خیسی گوشی شما را بگیرد.

ثانیاً ، اگر در درگاه شارژ خود چیزی انباشته شده است ، سعی کنید آن را به آرامی با یک برس نرم تمیز کنید. می توانید از برس هایی که برای رنگ آمیزی استفاده می شود استفاده کنید.

اگر هیچ کدام از راه حل های بالا جواب نداد ، می توانید گوشی خود را به تعمیرگاه ببرید و به متخصص بسپرید تا مشکل سوکت را بررسی کند.

حتما بخوانید:راهکارهای طلایی رفع مشکل شارژ نشدن آیفون

5- هنگ کردن گوشی اندروید، ایفون و شیائومی

 

بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که کاهش سرعت گوشی همانند هنگ کردن گوشی است، در حالیکه اینگونه نیست.

هنگ گردن گوشی به این معناست که صفحه گوشی شما برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه در هنگ می کند یا سیاه شدن است. این مشکل نیز بخاطر پر شدن حافظه داخلی گوشی اتفاق می افتد.

بهترین روش های جلوگیری هنگ کردن گوشی:

هنگامی که با چنین مشکلی روبرو شدید ، می توانید برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید. بررسی کنید که آیا هر برنامه ای در پس زمینه در حال اجرا است یا خیر ، در صورت عدم استفاده از برنامه ، آن را حذف کنید یا سعی کنید آن را متوقف کنید.

همچنین می توانید با پاک کردن داده های ذخیره شده در گوشی خود شروع کنید. به تنظیمات – برنامه ها – پاک کردن حافظه پنهان بروید ، روی Clear Cache کلیک کنید تا حافظه های پنهان شما حذف شود.

همچنین می توانید از رسانه ها و اسناد را در کارت Micro SD یا هارد دیسک بکاپ گرفته و سپس آن را از گوشی خود حذف کنید.

6-مشکل تاخیر در دریافت یا ارسال پیام در گوشی

 

این مشکل عمدتاً به دلیل مشکلات در شبکه یا مشکلات اتصال رخ می دهد. خواهید دید که تکست یا هر رسانه ای که در هر برنامه پیام رسانی ارسال می کنید.

رفع مشکل تاخیر در دریافت یا ارسال پیام:

این اتفاق زمانی رخ می دهد که مشکل در شبکه داده گوشی همراه یا وای فای شما وجود داشته باشد یا برنامه پیام رسانی شما به دلیل وجود مشکلی خراب باشد.

می توانید با روشن کردن حالت پرواز و سپس خاموش کردن مجدد آن یا خاموش کردن وای فای و سپس دوباره روشن کردن آن آغاز کنید.

یا می توانید گوشی خود را خاموش کنید ، سپس دوباره روشن کنید یا راه اندازی مجدد کنید. اگر مشکل حل نشد ، باید یک مشکل جدی در شبکه یا اتصال شما وجود داشته باشد. می توانید با شبکه یا ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید یا بررسی کنید که آیا برنامه پیام رسانی غیرفعال است یا خیر.

7- داغ شدن بیش از حد گوشی اندروید، ایفون و شیائومی

 

داغ شدن گوشی یک مشکل رایج در گوشی های هوشمند امروزی است. برای جلوگیری از چنین مشکلی ، می توانید از خرید گوشی دارای بدنه فلزی خودداری کنید. این گوشی ها گرما را به سرعت جذب می کنند.

داغ شدن بیش از حد گوشی اندروید، ایفون و شیائومی

 

رفع مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی

اولین کاری که می توانید برای جلوگیری داغ شدن بیش از حد گوشی خود انجام دهید این است که از آن هنگام شارژ استفاده نکنید. برخی از ما واقعاً بازی را دوست داریم ، اما این بازی ها می توانند دلیلی برای داغ شدن بیش از حد گوشی شما باشند، بنابراین سعی کنید از آنها استفاده نکنید.

برخی از برنامه های عالی نیز دلیل داغ شدن بیش از حد گوشی هستند. حتی اگر از این برنامه ها یا بازی ها استفاده می کنید، سعی کنید هر 40 تا 50 دقیقه به گوشی خود استراحت دهید.

مشکل خراب شدن ال سی دی گوشی، خراب شدن اسپیکر، خراب شدن تاچ و . . . برخی از دیگر مشکلات رایج در گوشی های هوشمند است.

در این مقاله به رایج ترین مشکلات گوشی های هوشمند پرداختیم. در صورتی که از علاقه مندان به تعمیرات موبایل هستید توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در دوره های تعمیرات موبایل آموزشگاه برق گستران ثبت نام کنید

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *