معرفی جامع انواع پکیج زمینی
جولای 11, 2022
آموزشگاه برق گستران

پکیج‌‌های زمینی و همچنین پکیج‌های دیواری جایگزین‌های مناسبی برای سیستم‌های گرمایش مرکزی یا موتورخانه‌های قدیمی هستند. استفاده از زمین‌هایی با متراژ زیاد (ویلا، سالن های ورزشی، بیمارستان، مراکز خرید، ساختمان های بلند و غیره و گرمای زیاد مناسب و مفید است. همچنین پکیج‌های زمینی دارای مخزن ذخیره آب هستند، که در صورت افت فشار یا قطع آب می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
در صورتی که علاقه به یادگیری دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری دارید، شما می‌توانید در کلاس‌های آموزشگاه برق گستران شرکت کنید.
در این مقاله ما قصد داریم به معرفی انواع پکیج زمینی موجود در بازار بپردازیم. یکی از اولویت‌های مهم و اساسی در سازه‌های ساختمان، دسترسی به آبگرم مورد نیاز برای مصرف روزانه و آبگرم برای مدارهای گرمایشی می‌باشد.
با در نظر گرفتن نیاز و اهمیت دسترسی به آبگرم، امکانات و سیستم‌های متعددی برای تامین آب گرم طراحی و ساخته شده است که هر کدام کارکرد خاص خود را دارند. پکیج، یکی از پرکاربردترین سری سیستم‌های گرمایشی در این صنعت می‌باشد که با توجه به مزایای فراوانی که دارد، در تامین آب گرم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به نیاز بازار و کاربرد این محصولات، در مدل های زمینی و دیواری در بازار موجود می‌باشد.

پکیج گرمایشی به گونه‌ای طراحی شده است که به طور همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم مورد نیاز مدارهای گرمایشی را تامین می کند. پکیج زمینی ابعاد و وزن بیشتری نسبت به مدل دیواری دارد و معمولا در ساختمان‌های با متراژ بیش از 300 متر و یا در ساختمان‌های چند طبقه به منظور تامین آب گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. پکیج‌های زمینی، عمدتاً آب عبوری از دستگاه را گرم کرده و با مصرف سوخت و ایجاد شعله وارد مدار گرمایش می‌شوند. هنگام خرید پکیج زمینی، ظرفیت مناسب دستگاه، گارانتی اولیه، خدمات پس از فروش و راندمان حرارتی از عوامل مهم خرید این محصولات است. در قسمت زیر بهترین پکیج های زمینی موجود در بازار را مورد بحث قرار داده ایم.

حتما بخوانید: چگونه پکیج دیواری را روشن کنیم؟

پکیج زمینی ایران رادیاتور

یکی از بهترین پکیج‌های زمینی موجود در بازار، برند شناخته شده و قابل اعتماد پکیج ایران رادیاتور می باشد. این گروه صنعتی یکی از معروف‌ترین و پرفروش ترین برندهای فعال در زمینه بسته بندی زمینی و دیواری می باشد. پکیج ایرانی رادیاتور در دو مدل G35 و Z36 تولید می شود که سوخت آنها از گاز طبیعی است. مدل دیزلی D35 آن نیز در بازار موجود است. این پکیج ها از مشعل اتمسفریک استفاده می کنند و همراه با کویل عرضه می شوند. پکیج پایه رادیاتور ایرانی دارای آپشن ها و امکانات فراوانی است و در نتیجه جایگزین مناسبی برای موتورهای گرمایشی قدیمی به شمار می رود. از قابلیت ها و ویژگی های پکیج زمینی ایران رادیاتور می توان به راندمان حرارتی بالا، کم صدا، مجهز به مخزن آب گرم فولادی با ظرفیت 50 لیتر، مجهز به صفحه نمایش دیجیتال، مجهز به سیستم عیب یابی هوشمند، مجهز به پمپ اشاره کرد. سیستم حفاظت ضد گیر .ضد یخ و باکتری کش دوام و استحکام بالا ساخته شده از قطعات با کیفیت اروپایی بدون استفاده از هوای داخلی امکان اتصال به سیستم برنامه ریزی هفتگی ایمنی بالا. استفاده از فناوری های منحصربفرد در ساخت این سیستم ها باعث شده تا از ظرفیت حرارتی بسیار مطلوب و دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشند. همچنین این گروه صنعتی در تولید بسته بندی از بهترین قطعات و مواد استفاده می کند که باعث افزایش کیفیت فنی این محصولات شده و به عنوان بهترین بسته بندی زمینی در بازار شناخته می شود.

 

پکیج زمینی ایران رادیاتور

 

پکیج زمینی ایرفو

یکی دیگر از بهترین پکیج های زمینی موجود در بازار، برند Irfo است، یکی دیگر از برندهای پرفروش که انواع مدل های پک را تولید می کند. بسته های زمینی ایرفو به دو گروه اصلی دسته بندی می شوند: بسته های زمینی گازسوز (اتمسفر) و بسته های زمینی دوگانه سوز (گاز-گاز). در دسته اول سه مدل E، S و SL و در دسته دوم دو مدل G و GL قرار دارند. استفاده از ایرفو پک های زمینی مزایایی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. 14 سال گارانتی ست دیگ چدنی، راندمان حرارتی بالا، بی صدا، امکان کار با دو نوع مشعل گازی و گازوئیلی، نصب و راه اندازی آسان و سریع، احتراق کامل سوخت و بدون آلودگی محیطی، بدون حساسیت به آب سختی، ظرفیت حرارتی متنوع، دوام و ایمنی بالا، توانایی کار در فشار کم آب، پشتیبانی مناسب. علاوه بر موارد ذکر شده که از ویژگی های مشترک تمامی مدل های پکیج زمینی ایرفو می باشد، هر مدل از این برند دارای ویژگی های خاص خود بوده و نیازهای مختلف مشتریان را پوشش می دهد. به عنوان مثال مدل SL این پکیج برای فضاهای بزرگ ایده آل است. استفاده از قطعات و مواد اصلی در ساخت این سیستم ها باعث افزایش کیفیت و دوام این محصولات شده است که با کمترین مصرف انرژی بیشترین بازده را دارند. با توجه به تنوع در مدل و قدرت گرمایش، پکیج زمینی ایرفو را می توان در مناطق مختلف برای تامین آب گرم مورد استفاده قرار داد. و به عنوان بهترین گرند پک موجود در بازار شناخته می شود.

 

مطالب ویژه: آیا کولر گازی ایران رادیاتور اینورتر دارد؟

پکیج زمینی شوفاژکار

یکی دیگر از بهترین پکیج های موجود در بازار، برند ایران رادیاتور است. گروه صنعتی شوفاگر از دیگر برندهای مطرح در زمینه تولید بسته بندی می باشد که به دلیل کیفیت بالای محصولات خود به یکی از پرفروش ترین های بازار تبدیل شده است. پک های زمینی شوفاژکار در سه مدل پک های هورخش، آذرخش و سری P دسته بندی می شوند که پک های هورخش و آذرخش از دو نوع سوخت گاز طبیعی و گازوئیل استفاده می کنند و نوع سوخت پک های سری P گاز طبیعی می باشد. این پکیج ها از نظر ظرفیت حرارتی، محدوده دمای کارکرد، ظرفیت مخزن آب گرم و موارد دیگر با یکدیگر تفاوت دارند. ویژگی های هر دو مدل هورخش و آذرخش شباهت زیادی به هم دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. مجهز به دیگ CHL-200، دارای پمپ سیرکولاسیون گراندفوس، مجهز به منبع انبساط زیلمت، تعمیر و نگهداری آسان، بهره مندی از تجهیزات مناسب از قبیل گیج فشار، دماسنج، ترموستات و تابلوی کنترل، امکان نصب سوخت گازوئیل، گاز و دوگانه سوز، سوز ویژگی های پکیج زمینی شوفجکار سری P نیز ادامه دارد، دارای نشان استاندارد ملی ایران، تامین همزمان آب گرم خانگی و گرمایش محیط، نگهداری و تعمیرات آسان، ابعاد کوچک و سادگی نصب، دارا بودن چدن دیگ های بخار با گارانتی 10 ساله استفاده از پمپ گراندفوس ساخت دانمارک مجهز به دستگاه ضد ته نشینی الکترونیکی. با توجه به مزایا و ویژگی های منحصر به فرد، به یکی از پرمصرف ترین محصولات در زمینه های مختلف تبدیل شده اند. با استفاده از این تجهیزات می توان آبگرم مورد نیاز کاربر را با کمترین مصرف انرژی در کمترین زمان تامین کرد. و به عنوان بهترین گرند پک موجود در بازار شناخته می شود.

پکیج زمینی شوفاژکار

 

پکیج زمینی فرولی

از جمله بهترین لند پک موجود در بازار، برند معروف و قابل اعتماد فرولی است. شرکت فرولی با مدل های مختلف پکیج دیواری و زمینی کار می کند. این گروه صنعتی به لطف استفاده از قطعات و مواد اصلی و درجه یک در تولید بسته بندی توانسته است محصولاتی مدرن و پیشرفته با توان حرارتی بالا تولید و در بازار رقابت کند. بسته های فرولی با نام تجاری Pegasus-DK به بازار عرضه می شوند. این مدل پک زمینی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و به لطف ظرفیت گرمایش بهینه ای که دارد قابلیت استفاده در مناطق مختلف را دارد و با کمترین مصرف انرژی بالاترین راندمان را دارد. پکیج پایه فرولی یک پکیج تک مخزن با مبدل اولیه چدنی می باشد. در زیر به مشخصات این پکیج می پردازیم. ظرفیت 45 کیلو وات بازده 91.6 درصد با دو ستاره رده انرژی اروپا عمر طولانی پره های چدنی مجهز به مخزن ذخیره آب گرم بهداشتی فولادی مجهز به مشعل اتمسفر بی صدا مجهز به خطایاب هوشمند امکان اتصال به خورشیدی سیستم، امکان اتصال به ترموستات ثابت، دارای کنترل پنل کاربردی شامل دکمه های تنظیم دما، صفحه نمایش، دکمه حالت اقتصادی، نصب و تعمیر آسان، طراحی جذاب و مدرن، 10 ساعت خدمات پس از فروش، دارای 2 پمپ مجزا برای خانگی تامین آب گرم و گرمایش امکان بهره برداری با گاز طبیعی و نشتی گاز مجهز به سیستم ضد یخ مجهز به سیستم ضد سکوت. به عنوان بهترین پکیج موجود در بازار شناخته می شود.

 

جمع بندی

با در نظر گرفتن نیاز و اهمیت دسترسی به آبگرم، امکانات و سیستم های متعددی برای تامین آب گرم طراحی و ساخته شده است که هر کدام کارکرد خاص خود را دارند. پکیج یکی از پرکاربردترین سری سیستم های گرمایشی در این صنعت می باشد که با توجه به مزایای فراوانی که دارد در تامین آب گرم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به نیاز بازار و کاربرد این محصولات در مدل های زمینی و دیواری در بازار موجود می باشد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه شما می توانید از کارشناسان ما در زمینه آموزش نصب پکیج دیواری راهنمایی بگیرید.

 

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *