آیا کولر گازی ایران رادیاتور اینورتر دارد؟
اکتبر 10, 2023
آموزشگاه برق گستران

کولر گازی ایران رادیاتور، یکی از سیستم‌های تهویه مطبوع، با کیفیت و مدرن است، که توسط شرکت معروف و خوشنام ایران رادیاتور تولید می‌شود. فرآیند تولید و ساخت این محصول توسط ماشین آلات مجهز و پیشرفته انجام می‌شود.
این امر علاوه بر کاهش خطاهای انسانی، ضریب ایمنی و سطح کیفی بالای دستگاه را تعیین می‌کند. در حال حاضر کولرهای گازی ایران رادیاتور جزو پرفروش‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع در بازار داخلی می‌باشد. لازم به ذکر است که این کولر مطابق با استانداردهای معتبر جهانی و بین المللی تولید و به فروش می‌رسد.
این امر به طور قابل توجهی، ایمنی و قابلیت اطمینان دستگاه را افزایش می‌دهد. در این زمینه لازم به ذکر است که سیستم‌های تهویه مطبوع برند ایران رادیاتور، بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز و پیشرفته دنیا، طراحی و ساخته می‌شوند. این ویژگی باعث افزایش کارایی، و بهره وری سیستم‌های تهویه و اسپیلت های رادیاتور ایران شده است.
همچنین اگر شما قصد یادگیری یکی از حرفه‌های پردرآمد را دارید می‌توانید در دوره تعمیرات کولر گازی مجموعه برق گستران ثبت نام کنید تا مراحل آن را به صورت کاملا عملی تمرین کنید و بتوانید بلافاصله وارد بازار کار شوید.

حتما بخوانید: نحوه شارژ گاز کولر گازی؛ نحوه تشخیص کمبود گاز کولر گازی

مشخصات کولر گازی ایران رادیاتور

قبل از بررسی مزایا و معایب کولر گازی ایران رادیاتور، خوب است شما را با مهم‌ترین ویژگی‌های اسپیلت ایران رادیاتور آشنا کنیم.
طراحی زیبا، کیفیت بالا و قیمت مناسب این کولر گازی به همراه گارانتی معتبر، نمایندگان فروش فعال و شبکه گسترده خدمات پس از فروش در سراسر کشور، باعث شده تا در مدت زمان کوتاهی از این محصولات استقبال گسترده شود. کیفیت کولر گازی ایران رادیاتور نظر و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است
این کولر گازی با توجه به موقعیت نصب و نحوه آن، مدل‌های مختلفی دارد که از جمله مهم‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌ها می‌توان به مدل‌های پرتابل یا دیواری و همچنین مدل‌های ایستاده، این کولر گازی اشاره کرد، که طراحی و تولید می‌شوند. با ظرفیت های مختلف از 9000 تا 30000 BTU در ساعت و با قابلیت تولید سرما و گرما.

 

مشخصات کولر گازی ایران رادیاتور

بد نیست بدانید که تمامی این کولرها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای استانداردهای ملی می‌باشند و همین امر باعث شده تا بسیاری از مصرف کنندگان این کولر را خریداری کنند و از طرفی بتوانیم قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای این کولر گازی‌ها پیدا کنیم.
علاوه بر این، کولرهای گازی ایران رادیاتور دارای ظاهری بسیار زیبا و جذاب می باشد، که می‌تواند با تمامی دکوراسیون‌ها سازگاری داشته باشد.
با این رویکرد، اکنون زمان آن رسیده است که به مزایا و معایب اسپلیت ایران رادیاتور بپردازیم.

مزایای کولر گازی ایران رادیاتور

برخی از فواید و مزایای اسپیلت گازی ایران رادیاتور عبارتند از:

  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این کولر، قابلیت تولید سرمایش و گرمایش است. در واقع این کولر گازی می‌تواند در تمام فصول سال موثر باشد.
  • گاز مبرد به کار رفته در این سیستم‌های تهویه مطبوع، سازگار با محیط زیست بوده و در نتیجه با استفاده از این کولرها به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌شود.
  • همچنین در این کولرها از کمپرسورهای روتاری GMCC ساخت توشیبا استفاده شده است که می‌تواند کارایی و کیفیت این محصول را تا حد زیادی افزایش دهد.
  • از دیگر مزایای کولر گازی ایران رادیاتور می‌توان به بدنه ساخته شده از فولاد الکترولیتی اسپلیت با روکش ضد زنگ اشاره کرد. در واقع با خرید این کولر گازی می‌توانید در محیطی مرطوب از آن استفاده کنید، و نگران زنگ زدن بدنه استیل آن نباشید.
  • از دیگر مزایای کولر ایران رادیاتور می‌توان به کاربرد آن، در محیط‌های مختلف اشاره کرد. در واقع می‌توانید از این کولر گازی در محیط های خانگی، تجاری، درمانی، هتلی و حتی اجاره‌ای استفاده کنید.
  • در ضمن این کولرها طراحی بسیار زیبایی دارند و به راحتی با دکوراسیون های مختلف ترکیب می شوند.

معایب اسپیلت ایران رادیاتور

در کنار تمام مزیت‌هایی که در مورد کولر گازی دیواری ایران رادیاتور بیان کردیم، نوبت به لیست معایب کولر گازی ایران رادیاتور رسیده است.

  • کیت اینورتر در کولر های گازی ایران رادیاتور استفاده نمی شود و این ممکن است برای کسانی که می خواهند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند مهم باشد.
  • همچنین بد نیست بدانید که کولر ایران رادیاتور، لوله مسی ندارد و در واقع خریدار هنگام خرید کولر گازی باید لوله مسی را خریداری کنید.
  • از طرفی یکی از معایب کولر گازی ایران رادیاتور این است، که این کولرها فقط برای مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری طراحی شده‌اند و در این مناطق عملکرد بهتری خواهند داشت. اما به طور کلی می‌توان این کولرها را یکی از محبوب‌ترین کولرهای موجود در بازار ایران نامید.

معایب اسپیلت ایران رادیاتور

 

معایب کولرگازی ایران رادیاتور 24000 چیست؟

مهم ترین معایبی که در مورد این کولر گازی می توان به آن اشاره کرد این است که ظرفیت 24000 آن واقعی نیست و گاهی صدای زیاد کولر گازی باعث آزار می شود که البته این موارد در مقایسه با مزیت‌های این کولرها اهمیت چندانی ندارند.

حتما بخوانید: بررسی جامع علت خاموش شدن کولر گازی و اسپیلت + نحوه عیب یابی و رفع

کمپرسورهای استفاده شده در اسپلیت ایران رادیاتور

شرکت ایران رادیاتور برای تولید اسپلیت از کمپرسورهای روتاری، اسکرول و اینورتر استفاده می کند.
از ویژگی های مثبت این محصولات کمپرسور روتاری می‌توان به راندمان بالاتر، اندازه کوچکتر و لرزش کمتر اشاره کرد. کمپرسورهای روتاری کارایی بیشتری نسبت به کمپرسورهای رفت و برگشتی دارند.
کمپرسور اسکرول مارپیچ ایرانی از دو تیغه فلزی مارپیچ ضخیم تشکیل شده است که یکی ثابت و دیگری متحرک می‌باشد. به دلیل مارپیچی بودن پره‌ها، گاز داخل آن شروع به حرکت کرده و هوا به تدریج فشرده می‌شود تا به نقطه پایانی برسد و خارج شود. مزیت این نوع کمپرسور بی صدا بودن آن است و در بین انواع کمپرسورها کارآمدترین به حساب می آید.

نحوه تعیین قیمت اسپلیت ایران رادیاتور

عوامل و پارامترهای مختلفی در برآورد قیمت کولر گازی ایران رادیاتور وجود دارد.
بر این اساس ظرفیت سرمایش و گرمایش، نوع کارکرد (گرم و سرد)، مصرف انرژی، ظرفیت عملیاتی، مصرف انرژی دستگاه و ابعاد واحدهای داخلی و خارجی شامل سطح صدا، نوع کمپرسور و مدل و نوع مبرد. گاز مستقیم، قیمت کولر گازی در ایران زیر شعاع رادیاتور قرار می گیرد.

 

نحوه تعیین قیمت اسپلیت ایران رادیاتور

 

ویژگی های کولر اسپلیت ایران رادیاتور

  1.  دارای برچسب انرژیA  و کم مصرف
  2.  از نوع کولرهای اینورتر می‌باشد.
  3.  گاز مصرفی در کولر گازی رادیاتور ایران R410 می باشد.
  4.  دارای کویل اواپراتور و کندانسور GOLDEN FIN. لازم به توضیح است کویل و کندانسور GOLDEN FIN دارای روکش ضد خوردگی بر روی سطح مبدل حرارتی می باشد که در برابر رطوبت و آلودگی هوا بسیار مقاوم است.
  5. کمپرسور GMCC ساخت توشیبا در کولرهای گازی رادیاتور اسپلیت ایرانی استفاده می شود.

هدف ما ارائه خدمات بهتر به مشتریان گرامی است. با خرید محصولات با کیفیت ایرانی می توانیم نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی کشور عزیزمان داشته باشیم.

موتور کولر گازی ایران رادیاتور ساخت کجاست؟

در دهه 50 شمسی کارخانجات ایران رادیاتور فعالیت خویش را در کشور آغاز نمود و همان گونه که نام آن بر می آید، از تولیدات میهن ما می باشد. با توجه به تجربیات این کمپانی در طی این سال ها، نه تنها در داخل بلکه در کشورهای دیگری نیز متقاضیانی برای صادرات دارد.

این کارخانجات علاوه بر تولید موتور کولر گازی، توانسته وسایل دیگری نیز به بازار عرضه نماید؛ از جمله آنها اسپلیت ایران رادیاتور است که با استقبال بالایی نیز روبرو شده است.

کولر گازی ایران رادیاتور در مقایسه با وسایل سرمایشی دیگر دارای قیمتی متعادل و مناسب است. در ضمن کیفیت آن نیز رضایت بخش است. یکی از مزایایی که باعث شده، افراد زیادی به خرید آن همت نهند، سازگاری آن با محیط زیست می باشد؛ بدین معنی که گاز درون آن هیچ گونه ضرری برای طبیعت ندارد.

مقایسه کولر گازی هایسنس با ایران رادیاتور

امروزه این دو وسیله سرمایشی در بازار، نقشی مهم و انکار ناپذیری را ایفا می کنند چرا که از آن دسته کولرهایی هستند که فروش آن ها بالا می باشد. تولید کنندگان این دو، تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا محصولی با کیفیت را به مشتریان ارائه دهند. در ادامه شما را با مشخصات آن ها آشنا خواهیم نمود.

 

مقایسه کولر گازی هایسنس با ایران رادیاتور

 

  • هر دوی آن ها قابلیت استفاده در اماکن مختلف را دارند و شما می توانید بدون هیچ دغدغه خاطری آن ها تهیه نمایید.
  • همانگونه که پیشتر عرض کردیم گاز ایران رادیاتور دوستدار طبیعت است اما هایسنس ضرر کمتری را برای طبیعت به بار می آورد.
  • هر دو کولر قادرند در فصل زمستان گرما و در فصل تابستان سرما را برای شما به ارمغان آوردند.
  • کولرهای ایران رادیاتور بیشتر مناسب محیط های معتدل اند در صورتی که هایسنس بیشتر در محیط های گرمسیر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • آمارها نیز نشان از آن دارند که قیمت کولر هایسنس نیز در مقایسه با نمونه ایرانی کمتر می باشد.

کیفیت کولرهای گازی ایران رادیاتور

خواندن این مطلب را برای افرادی که قصد خرید کولر را دارند توصیه می کنیم؛ در ابتدا مزایای آن را برای شما برمی شمریم. از جمله مزایایی که وسایل سرمایشی ایران رادیاتور دارند قابلیت استفاده از آن ها در دو فصل تابستان و زمستان می باشد چرا که همزمان هم می توانند سرما و هم گرما را تامین کنند.

مزیت دیگر آن عدم زنگ زدگی بدنه کولر می باشد؛ چرا که تولید کنندگان، برای اجتناب از این امر بدنه آن را از جنس استیل می سازند. بدون شک هر ابزاری در کنار برتری هایی که دارد، با ایراداتی نیز همراه است؛ معایب کولر گازی ایران رادیاتور عبارتند از:

  • جنس لوله هایی که برای این وسیله سرمایشی استفاده شده است از نوع مسی نیستند؛ برای حل این مشکل شما می توانید به هنگام خرید لوله مسی را نیز سفارش دهید.
  • در تولید این کولر ها از کیت اینورتر که نشان از صرفه جویی دارد استفاده نشده است؛ بنابراین این گونه وسایل مصرف انرژی بالایی خواهند داشت و هزینه برق بالاتری را به بار می آورند.
  • در مقایسه با کولر های آبی دیگر چه بسا قیمت بالاتری داشته باشند.
  • با وجود آن که گفتیم قابلیت استفاده در دو فصل سرما و گرما را دارند اما عملکرد واقعی آن ها در مناطق معتدل بیشتر خود را نشان می دهد.

آیا کولر گازی ایران رادیاتور خوب است؟

اگر به آمارها نگاهی بیندازیم، مشاهده خواهیم کرد که کولر های این کارخانجات توانسته اند رضایت خاطر و اعتماد جمع کثیری از افراد را به خویش جلب نمایند. دلیل این امر شاید به کیفیت بالا و سیستم خنک کنندگی مطبوع آن بازگردد؛ تولید کنندگان این اقلام را به واسطه ماشین آلاتی که مجهز و پیشرفته هستند فرآوری می کنند. طراحان، آن ها را به شکلی زیبا و دلپسند ساخته اند به طوری که در مدت زمان اندکی به رقیبی انکار ناپذیر برای سایر اقلام مشابه تبدیل شده اند.

راهنمای کنترل کولرهای گازی ایران رادیاتور

به هنگام خرید، دفترچه راهنمای استفاده از کولر گازی ایران رادیاتور در جعبه آن قرار دارد تا به شما نشان دهد که چگونه بواسطه کنترل، آن را خاموش و روشن کنید. بر روی این کنترل چندین دکمه قرار دارد که هر کدام عهده دار وظیفه ای هستند؛ مانند:

 

راهنمای کنترل کولرهای گازی ایران رادیاتور

 

  • برای آن که بتوانید سرمای محیط را بیشتر کنید می توانید روی دکمه mode، فشار دهید.
  • دکمه ای دیگری به نام swing بر روی آن جای گزاری شده است که موظف است پره های موجود بر روی اسپیلت را بالا و پایین کند تا دمای محیط معتدل شود.
  • on و off که این مسئولیت را دارند تا کولر را روشن و خاموش کنند.

دوره آموزش اسپیلت ایران رادیاتور برق گستران

همانطور که در این مقاله در مورد مزایا و معایب کولر گازی ایران رادیاتور خواندید، هم اکنون می‌توانید با آگاهی بیشتر این سیستم را خریداری کنید. به طور کلی می‌توان کولر اسپلیت ایران رادیاتور را در کنار تمامی این مزایا و معایب ذکر شده، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع نامید.
در صورتی که قصد شرکت در دوره آموزش کولر اسپیلت ایران رادیاتور و سایر انواع کولرهای گازی را دارید، می‌توانید با مشاورین ما در واحد دوره آموزش نصب کولر گازی مجموعه برق گستران تماس بگیرید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “آیا کولر گازی ایران رادیاتور اینورتر دارد؟”

  1. علی زارع گفت:

    من یکسال پیش 2 تا کولرگازی با ظرفیت های 24 و 12 هزار ایران رادیاتور برای خونم گرفتم که کاملا راضی هستم هم از زمان نصب و هم خدمات و هم عملکرد دستگاه. سپاس

    1. هانی گفت:

      سلام، ممنون از بیان تجربه خوبتان