علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان چیست؟
اکتبر 14, 2023
آموزشگاه برق گستران

اگر شما یکی از کاربران هر یک از مدل‌های پکیج دیواری بوتان هستید، حتما متوجه نور قرمز روی پکیج دیواری خود شده‌اید. مشکل روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که هر یک نشان دهنده هشدار آسیب یا نقص دستگاه است. درج چراغ قرمز پکیج بوتان در هر کدام از مدل‌های آن تفاوت چندانی ندارد. برای شناخت هر چه بهتر شما در این مقاله به دلایل و رفع چراغ قرمز پکیج بوتان مدل بیتا، کالدا ونزیا، اپتیما، پارلا و پرو می‌پردازیم.
آموزشگاه برق گستران بهترین انتخاب برای رفع مشکل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان با کمک کارشناسان آموزش تعمیرات پکیج دیواری می‌باشد.

حتما بخوانید: معرفی جامع انواع پکیج زمینی

۶ علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان

برخی از دلابل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان عبارتند از:

  1. خراب شدن ntc گرمایشی

هنگامی که منبع آب را باز می کنید، سنسور ntc مسئول تشخیص دمای تنظیم شده توسط فلوسوئیچ آب است و مقدار آن را به برد پکیج بوتان گزارش می دهد تا سیستم روشن شود. اگر این سنسور از کار بیفتد، پیام اشتباهی به برد ارسال می‌کند و پکیج نمی‌تواند روشن شود. در همین شرایط چراغ قرمز پکیج بوتان روشن می شود.

  1. سوخته شدن برد کنترل

زمانی که چراغ قرمز روی پکیج بوتان در مدل‌های مختلف روشن است و امکان اجرای هیچ دستوری روی دستگاه وجود ندارد، مشکل سوختگی برد پکیج است. بنابراین دلایل چراغ قرمز پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا، بیتا و سایر مدل‌های پکیج بوتان ناشی از خرابی برد دستگاه است.

  1. قطع شدن برق

در صورت مواجه شدن با چراغ قرمز روی پکیج بوتان، باید برق دستگاه را بعد از ورودی گاز نیز بررسی کنید. اینکه دستگاه دارای حفاظت است یا با دستگاه الکترونیکی دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

۶ علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان

  1. قطع شدن گاز ورودی

وقتی پکیج بوتان با قطع شدن گاز مواجه می‌شود، روشن نمی‌شود و در این حالت چراغ قرمز پکیج بوتان روشن می‌شود.

  1. وجود نداشتن آب کافی در سیستم

همانطور که می‌دانید پکیج‌ها برای کار به آب نیاز دارند. هنگامی که آب سیستم کم است، کاربران با افت فشار سیستم مواجه می‌شوند و چراغ قرمز پکیج بوتان روشن می‌شود.

  1. سایر علل قرمز شدن چراغ پکیج دیواری بوتان

هنگامی که پکیج را روشن می‌کنید و آن را روی حالت دلخواه قرار می‌دهید، در صورت مشاهده چراغ قرمز روی پکیج، باید دلیل اصلی آن را پیدا کنید که از جمله دلایل قرمز بودن پکیج بوتان اپتیما می‌توان به آن اشاره کرد. بتا، اپتیما، کالدا ونزیا و مدهای دیگر پکیج‌های بوتان شامل موارد زیر است:

  • مسدود شدن مدار رادیاتور یا فیلتر برگشت پکیج
  • مبدل گرم یا رسوب گرفتگی آن
  • ارتفاع شعله بالا
  • غیرفعال شدن پمپ سیرکولاتور
  • آسیب یون و جرقه زن
  • فاصله یون و جرقه قابل تنظیم نیستند
  • خراب شدن پرشر دستگاه
  • خراب شدن فن دستگاه
  • خراب شدن سنسور شوفاژ
  • خراب شدن ترموستات حد

 

تعمیر کردن تخصصی پکیج دیواری و برطرف کردن چراغ قرمز آن

در برخی مواقع چراغ قرمز پکیج بوتان در مدل‌های مختلف روشن می‌شود و دستگاه نیاز به ریست شدن دارد. برای این منظور، قبل از روشن کردن دستگاه الکتریکی، آن را به طور کامل بررسی کنید.

ریست کردن پکیج بوتان به جهت برطرف شدن چراغ قرمز

اجازه دهید سیستم با آب پر شود. سپس فشار پکیج را روی 1.5 بار تنظیم کنید و دستگاه را روی حالت زمستانی یا تابستانی دلخواه قرار دهید. البته روش ریست در مدل‌های اپتیما و کالدا ونزیا با سایر مدل‌های پکیج بوتان متفاوت است.

در برخی موارد دلیل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان ممکن است سطحی باشد و با یک ریست ساده مشکل حل شود. اما در برخی موارد مشکل اساسی‌تر از موارد ذکر شده است پس بهتر است برای تعمیر پکیج بوتان از تعمیرگاه‌ها کمک بگیرید. همچنین کارشناسان ما در واحد آموزش تعمیرات پکیج دیواری می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

تعمیر کردن تخصصی پکیج دیواری و برطرف کردن چراغ قرمز آن

نکته: برای ریست کردن درمدل‌های اپتیما و کالدا ونزیا هم بهتر است ولوم را تا وسط و روی حالت ساعت ۱۲ بگذارید و دوباره ولوم را به سر جای خود برگردانید.

علت چشمک‌زدن چراغ سبز پکیج بوتان

روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد. اما چشمک‌زدن چراغ سبز برای چه چیزی می‌باشد…؟!

علت رنگ سبز ثابت

نشان دهنده مشعل روشن

دلیل سبز چشمک زن 1 الی 5 ثانیه

به معنی آماده به کار (عدم تقاضا)

علت رنگ سبز چشمک زن 0.5 – 0.5 ثانیه آن

  • حالت زمستانه
  • حالت انتظار
  • وجود پرشر دود و مجموعه فن
  • گیرپاژ پمپ
  • وجود اشکال در کلید حداقل فشار آب ( تا 10 دقیقه)
  • قفل کردن ntc ها بر روی یک مقاومت کاذب

علت چشمک‌زدن چراغ سبز پکیج بوتاندلایل زرد ثابت چراغ بوتان

نشان دهنده این است که NTC مصرفی قطع می‌باشد

علت چراغ زرد چشمک‌زن پکیج

وضعیت حد اکثر توان آن (chimney sweep)

دلیل چراغ قرمز ثابت پکیج بوتان

  • نشان دهنده برد کنترل
  • ntc ‘گرمایش
  • وجود ترموستات دود
  • عدم تشکیل شدن شعله
  • وجود اشکال در کلید حداقل فشار آب

قرمز چشمک‌زن 0.5 – 0.5 ثانیه

کلید حرارتی

 

علت چشمک زدن چراغ قرمز پکیج بوتان

چشمک زدن پکیج بوتان مصرف کنندگان خود را از نقص عملکرد دستگاه آگاه می کند. سنسورهای تعبیه شده در برد پکیج بوتان، مشکلات و خرابی های دستگاه را شناسایی کرده و در قالب یک پیغام خطای چشمک زن نمایش می دهند. در ادامه مقاله دلایل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان را معرفی می کنیم.

  1. خراب شدن برد پکیج بوتان

وقتی کنترل پنل روشن می شود، چراغ قرمز روی بسته بوتان روشن می گردد. هنگامی که برد سوخته است، دستگاه روشن می شود، اما کار نمی کند. راه حل این است که اگر هنوز فن روشن است و چراغ قرمز پکیج بوتان ثابت است، مشکل اصلی رله های روی برد است و باید آنها را بررسی کنید.

  1. قطع شدن گاز

قطع شدن گاز باعث روشن شدن چراغ قرمز روی مخزن بوتان می شود و دستگاه در این شرایط نمی تواند شعله را تشخیص دهد. برای رفع این مشکل شیر گاز را باز کنید و سپس آن را تخلیه کنید. اگر مشکل ادامه داشت، ممکن است دریچه یا سیم پیچ گاز پکیج معیوب باشد. احتمال بعدی این است که برد دستگاه شیر گاز را کنترل نمی کند.

  1. قطع برق دستگاه

یکی دیگر از دلایل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان قطع برق است. برق ورودی دستگاه را بررسی کنید و از وصل بودن آن مطمئن شوید. پس از 10 دقیقه دوشاخه برق را از پریز خارج کرده و به طرف دیگر وصل کنید.

علت چشمک زدن چراغ قرمز پکیج بوتان

جلوگیری از روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان

با انجام چند مرحله و بررسی اصولی می توانید از باز شدن چراغ قرمز پکیج بوتان جلوگیری کنید.

  1. سرعت فن را از 6 ولت به 12 ولت برسانید با اینکه صدای فن کمی افزایش یافته است اما همیشه یکی از دلایل قرمز شدن چراغ روی پکیج سرعت فن است.
  2. توصیه می شود از فن خارج از کنسول پکیج استفاده کنید، می توانید فن را زیر کنسول یا پشت آن قرار دهید.
  3. فضای بین کولر و مجرای هوا را با فویل پر کنید.
  4. هیت سینک (heat sink ) دست ساز را روی پل جنوبی پکیج قرار دهید.
  5. رسوب زدایی و تعویض لوله و سیستم لوله کشی پکیج فقط توسط تعمیرکار پکیج انجام شود. تعمیرکار پکیج بوتان تمامی قطعات و ایرادات را می شناسد و هر نوع مشکل مربوط به قرمز شدن چراغ پکیج بوتان را در کمترین زمان برطرف می کند.
  6. اگر با مراحل علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان آشنایی ندارید، خودتان این کار را انجام ندهید تا آسیب جبران ناپذیری به پکیج وارد نشود.

کدهای خطا پکیج بوتان

بسیاری از خطاها در پکیج بوتان را می توان با کمک متخصصان حل کرد و مراقب باشید در برخی موارد مشکلات در قسمت ها و اجزای مختلف باشد. برای تعمیر آن باید از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید زیرا تعمیر آنها نیاز به دانش و تجربه دارد. این خطاها عبارتند از:

  • E01

این کد عدم تشکیل شعله در پکیج بوتان را نشان می دهد.

  • E02

این کد خطا نشان دهنده فعال شدن ترموستات حد در پکیج بوتان است.

  • E03

این کد نشانگر مشکل در پرشر دود و مجموعه فن دستگاه شما است.

  • E04

این کد خطا نشان دهنده کمبود فشار آب در مدار پکیج بوتان است که نشان می دهد حداقل فشار آب به فنا رفته است و باید تعویض شود.

  • E05

این کد خطا در پکیج بوتان بیانگر قطع شدن NTC مدار گرمایش است.

  • E06

قطع شدن NTC آب گرم مصرفی در پکیج بوتان با این کد خطا بروز می کند.

  • E07

این کد نشان دهنده وصل بودن پرشر دود قبل از روشن شدن شعله در پکیج بوتان است.

  • E08

این کد خطا نشان می دهد که در حسگر دمای محیط خارجی پکیج شما مشکل ایجاد شده است.

  • ADJ

این کد خطا در پکیج بوتان تنظیم الکتریکی حداقل و حداکثر دمای گرمایش را نشان می دهد.

جمع بندی

در این مقاله دلایل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان در مدل‌های مختلف و نحوه رفع چراغ قرمز بررسی کرده‌ایم. زمانی که به دنبال دلیل روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان در مدل های مختلف بودید.

کافی است علت اصلی را پیدا کنید که ممکن است کاملا سطحی باشد و خودتان می‌توانید آن را از بین ببرید. اما بهترین کار این است که قبل از هر کاری از سالم بودن وضعیت ورودی گاز و تغذیه پکیج بوتان مطمئن شوید. اگر سالم هستند با مرکز آموزش تعمیرات پکیج دیواری برق گستران تماس بگیرید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان چیست؟”

  1. محمد گفت:

    سلام یه مشکل عجیب برا پکیج بوتان مدل کالداونزیا خانه ما پیش اومده ببینید پکیج رو فرستادیم نمایندگی بوتان تهران سرویس کامل و ضمنا برد رو هم عوض کردن و گفتن برد ایتالیایی هم انداختن. خوب 3 ماه هم خوب کار کرد. الان چند وقتی من خونه نبودم اومدیم خونه دیدیم چراغ پکیج قرمز فشار روی یک و نیم هست هیچ گون اتصالی برقی نداره ریست کردیم درست نشد خلاصه نمایندگی تلفتی کارهایی گفت کردم درست نشد پکیج تو بالکن نصبه و فضای باز اکسیژن رسانی هم خوبه. حالا قسمت عجیب اینه که من با سشوار و با باد نیمه گرم از پایین پکیج باد گرفتم خوب چون این مشکل توی زمستونا بیشتر برامون اتفاق افتاده گفتم شاید از سرمای هوا باشه با کمال تعجب پکیج زدم تو برق و رو هر دو حالت زمستونه و تابستونه کاملا درست راه افتاده و چند روزه داره کار میکنه. به نظرتون مشکل از کجاست و برد رو هم 3 ماه از 6 ماه گارانتیش باقی مونده. زنگ بزنم بیاد نمایدگی عوض کنه. موندم علت چیه برای سرویکار بوتان هم این موضوع عجیب بود

    1. هانی گفت:

      سلام، ممنون از توضیحاتتون. یک احتمالی که داره خررابی رله فن دستگاه باشه ولی بهتریه سرویسکارتون بررسی کنه.