لیست جامع ارور پکیج ایران رادیاتور + نحوه رفع آن
ژانویه 22, 2023
آموزشگاه برق گستران

بدون شک محبوب ترین برند های پکیج دیواری در ایران، بوتان و ایران رادیاتور می باشد. امروزه پکیج های دیواری به اصلی ترین سیستم گرمایشی اکثر خانه ها تبدیل شده اند و عیب یابی و رفع ارور های آن نیز به راحتی با توجه به کد خطا به سادگی قابل تعمیر هستند. ارور پکیج ایران رادیاتور در دو مدل آنالوگ و دیجیتال این دستگاه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. کد خطا یا ارور پکیج ایران رادیاتور نشان دهنده وجود مشکلی در عملکرد دستگاه می باشد. برخی موارد، این ارور ها با علائمی همچون سرد و گرم شدن آب پکیج ، سروصدا غیر معمول و گرم نشدن آب به همراه است.

از این رو با توجه به ارور پکیج ایران رادیاتور می توانید به راحتی برای رفع مشکل آن اقدام کنید. البته برخی از ارور ها از وجود اختلال بزرگ در عملکرد پکیج را نشان می دهد، از این جهت تعمیر پکیج حتما بایستی توسط متخصصین و افرادی که دارای مهارت در این زمینه هستند، صورت گیرد. در ادامه مطلب از سایت آموزشگاه برق گستران به کد خطا پکیج ایران رادیاتور می پردازیم.

چه عللی سبب نمایان شدن کد خطا پکیج ایران رادیاتور می شود؟

قبل از اینکه به تمامی کد خطا پکیج ایران رادیاتور بپردازیم بهتر است در ابتدا این سوال مهم را مورد بررسی قرار دهیم که چرا پکیج دیواری ارور می دهد و علت آن چیست؟ دقت داشته باشید پکیج های دیواری و زمینی به گونه ای طراحی شده اند که اگر هر یک از قطعات پکیج دچار مشکلی شد، پیغام خطا را به برد پکیج یا مغز دستگاه ارسال کند و شاهد آن خواهید بود که برخی از شماره ها پکیج درحال چشمک زدن هستند و یا عبارتی را نشان می دهند. حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که تشخیص وجود ارور در پکیج های دیجیتال آسان تر است یا آنالوگ؟

چه عللی سبب نمایان شدن کد خطا پکیج ایران رادیاتور می شود؟

 

مطلب پیشنهادی : لیست جامع ارورها و کد خطا پکیج بوتان

توجه داشته باشید پکیج های دیجیتال به دلیل داشتن صفحه نمایشگر برای نشان دادن دمای آب و کد خطا بیشتر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است. اما این بدان معنی نیست که پکیج های آنالوگ کد خطا را نشان نمی دهند و معمولا پکیج های آنالوگ از قیمت پایین تری برخوردار هستند. در نهایت علت ارور پکیج ایران رادیاتور می تواند منشاء از موارد زیر داشته باشد :

  1. قطع بودن گاز ورودی دستگاه
  2. کم بودن فشار بار پکیج
  3. بسته بودن شیرهای زیر پکیج
  4. بسته بودن یا باز نبودن کامل شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها
  5. وجود اختلال در عملکرد برد دستگاه
  6. سوختن برد دستگاه
  7. معیوب شدن سنسور های حرارتی
  8. خرابی پرشر هوا
  9. رسوب بستن پکیج دیواری

و موارد دیگر از مهم ترین علت نمایان شدن کدهای خطا پکیج دیواری می باشد.

ارور پکیج دیواری آنالوگ ایران رادیاتور

جدول کامل ارور پکیج آنالوگ ایران رادیاتور

همان طور که در ابتدا گفته شد محصولات شرکت ایران رادیاتور دارای تنوع زیادی می باشد که همین امر سبب شده پکیج های دیواری این برند در دو مدل زمینی و دیواری آنالوگ و دیجیتال روانه بازار شوند. تمامی مدل های آنالوگ ایران رادیاتور شامل سری های E، K، BM، M و Eco می باشند که به دلیل آنالوگ بودن قیمت خریداری آن نسبت به مدل های دیجیتال کمتر است. پکیج های آنالوگ برای نشان دادن وجود اختلال در عملکرد خود دارای چندین شماره بر روی دستگاه می باشد که با خاموش و روشن شدن آن، بیانگر وجود مشکل در دستگاه است. چراغ های ال ای دی پکیج آنالوگ ایران رادیاتور به ترتیب با اعداد 30، 40، 50، 60، 70 و 80 بر روی پنل روبه رویی دستگاه درج شده اند.

در حالت عادی زمانی که دستگاه دچار هیچ گونه مشکلی نشده باشد، چراغ ها به صورت دوتایی روشن هستند. به عنوان مثال اگر چراغ های 30 و 40 هم زمان به طور مداوم روشن باشند، نشان دهنده این هستند که دستگاه دچار هیچ گونه اختلالی نشده است. در عین حال اگر چراغ های 30 و 40 چشمک می زنند، می تواند نشان دهنده وجود مشکل در دستگاه باشد. در اصل چشمک زدن  چراغ های 30 و 40 ارور پکیج ایران رادیاتور به شمار می روند و این خطا مربوط به وجود اختلال در برد پکیج می باشد که بایستی توسط تکنسین مورد بررسی قرار بگیرد. این موضوع بیان شد تا بدانید اگر شماره ای به صورت همزمان روشن هستند و چشمک نمی زنند، بدان معنی است دستگاه به درستی در حال فعالیت است. حال در ادامه به انواع و نحوه رفع ارور پکیج دیواری ایران رادیاتور از مدل آنالوگ می پردازیم.

مرتبط بخوانید : آموزش تعمیرات پکیج دیواری

کد خطا 30 و 40

چشمک زدن شماره های 30 و 40 در پکیج آنالوگ ایران رادیاتور به این معنی است که برد اصلی دستگاه دچار مشکل شده است یا به طور کامل سوخته است. برای رفع این کد خطا بایستی تکنسین سیم های ارتباطی برد را بررسی کند و از سالم بودن برد اطمینان حاصل شود. سوختن برد می تواند دلایل متعددی داشته باشد، اما توصیه می کنیم برای پکیج خود حتما از محافظ برق استفاده نمایید.

کد خطا 40 60 70

چشمک زدن شماره های 40 60 و 70 در پکیج آنالوگ ایران رادیاتور به این معناست که پرشر سوئیچ دستگاه دچار مشکل شده است. برای برطرف شدن این ارور پکیج دیواری ایران رادیاتور بایستی پرشر سوئیچ یا رله برد دستگاه به طور کامل تعویض شود.

ارور پکیج دیواری آنالوگ ایران رادیاتور

 

کد خطا 40 60 80

چشمک زدن شماره های 40 60 و 80 به این معنی است که با وجود روشن بودن فن در دستگاه پرشر سوئیچ دود قطع است به عبارتی دیگر به دلیل کثیف بودن فن، انسداد مسیر دودکش و خرابی پرشر و یا شلنگ متصل به آن با این کد خطا مواجه می شوید.

کد خطا 40 70 80

این کد بدان معنی است که کلید حرارتی دمای بالایی را در پکیج شناسایی کرده اما دستگاه در دما طبیعی در حال فعالیت است. در این شرایط نشان دادن کد خطا 40 70 80 می تواند منشاء از رسوب گرفتن مبدل اصلی پکیج باشد. توصیه می شود هر 6 ماه یکبار برای رسوب زدایی پکیج خود اقدام کنید تا با کد خطا فوق روبه رو نشوید.

کد خطا 40 80

این کد به معنای فعال شدن کلید سنسور دود در دستگاه می باشد. از باز بودن مسیر خروجی دودکش پکیج اطمینان لازم را کسب کنید. در نهایت با بررسی کلاهک H مطمئن شوید که دود به راحتی خارج میشود. اگر همچنان با کد خطا 40 80 مواجه شدید، بهتر است ترموستات دود دستگاه چک شود.

ارور پکیج ایران رادیاتور 40 70

اگر با چراغ چشمک زن 40 70 مواجه می شوید، بدان معنی است که میزان آب در مدار پکیج بسیار کم می باشد. در این صورت با باز کردن شیر پرکن پکیج اجازه دهید تا مدار دستگاه پر از آب شود تا زمانی که فشار دستگاه به 1 بار برسد. شیر پرکن به صورت آبی رنگ زیر بدنه پکیج ایران رادیاتور قرار گرفته است. همچنین اگر با تنظیم فشار بار دستگاه همچنان با این ارور پکیج ایران رادیاتور مواجه می شوید، بدان معنی است که پرشر سوئیچ آب دستگاه معیوب شده است.

کد خطا 80

کد خطا 80 در پکیج های ایران رادیاتور به این معنی است که حرارت مبدل بیش از دمای 150 درجه سانتیگراد رسیده است و زمان اسید شویی مبدل اصلی دستگاه این کد خطا را به طور کامل رفع می کند. دلایل بروز این مشکل می تواند به عواملی همچون خرابی پمپ، بالا بودن ارتفاع شعله پکیج و خرابی کلید حد باشد. اگر این خطا روبرو شده اید بهتر است پکیج خود را به طور کامل خاموش کنید و به تکنسین پکیج دیواری تماس بگیرید. دما بالا دستگاه می تواند علاوه بر آسیب هزینه زیادی برای شما داشته باشد. با انجام اسید شویی این کد خطا رفع خواهد شد.

ارور پکیج ایران رادیاتور 70

علت چشمک زدن چراغ 70 پکیج ایران رادیاتور به این معنی است که آب مصرفی به طور مداوم گرم و سرد می شود. با انجام اسید شویی به صورت کامل از شر گرم و سرد شدن آب مصرفی خلاص می شوید.

ارور پکیج دیواری دیجیتال ایران رادیاتور

ارور پکیج دیواری دیجیتال ایران رادیاتور

ارور پکیج دیواری ایران رادیاتور e1 یکی از رایج ترین مشکلی است که اکثر مصرف کنندگان ممکن است با آن مواجه شده باشند. این خطا در اکثر موارد به کمبود فشار آب در مدار گرمایش می باشد که به سادگی قادر خواهید بود آن را برطرف کنید. برای رفع این ارور تنها کافی است شیر پرکن دستگاه ( که معمولا به رنگ آبی زیر دستگاه قابل مشاهده می باشد) را باز کنید. تا عقربه فشار دستگاه در ناحیه 1 تا 2 قرار بگیرد. سپس شیر پرکن دستگاه را ببندید. در 99 درصد مواقع با افزایش بار فشار پکیج قادر خواهید بود خودتان به راحتی ارور e1 رفع کنید. اگر همچنان با ارور e1 مواجه می شوید، بهتر است به تکنسین پکیج دیواری تماس حاصل فرمایید. در ادامه به برخی از مهم ترین کد خطا پکیج دیجیتال ایران رادیاتور می پردازیم.

ارور E81

کد خطا E81 در دستگاه دیجیتال ایران رادیاتور ناشی از حرارت بیش از حد بوده و به عبارت دیگر سنسور حد دستگاه عمل کرده است. مواجه شدن با چنین کد خطایی می تواند چندین دلیل داشته باشد که آنها را بررسی می کنیم.

  1. پمپ یا خراب شده است یا برق کافی به آن نمی رسد
  2. بسته بودن ایرونت پمپ
  3. بسته بودن مدار رادیاتور
  4. رسوب بستن رادیاتور
  5. مبدل اصلی دستگاه رسوب گرفته است
  6. خراب بودن یا نیم سوز شدن سنسور شوفاژ

کد خطا E42

هنگام مواجه شدن با این ارور نشان دهنده آن است که ترمیستور آبگرم خراب شده یا اختلالی در عملکرد آن به وجود آمده است. برای رفع این ارور با تعویض شدن ntc می تواند کد خطای E42 را برطرف نمود. البته امکان دارد سیم های متصل به ترمیستور قطع شده باشد.

ارور پکیج ایران رادیاتور E10

 

ارور پکیج ایران رادیاتور E10 مربوط به دستگاه های بدون فن می باشد که با مکش طبیعی فعالیت می کنند. در این حالت سنسور حرارتی دود دستگاه در اثر نشت دود فعال شده است و دستگاه از کار کردن متوقف می شود. به طور معمول بعد از سپری شدن 10 دقیقه سنسور حرارتی سرد شده و به حالت طبیعی بر می گردد و بایستی پکیج را یکبار ریست کنید. اگر به طور مداوم با ارور E10 مواجه شده اید بهتر است هر چه سریع تر به تعمیرکاران ایران رادیاتور تماس حاصل فرمایید. همچنین اگر پکیج در بالکن و محیط باز که هوا آزاد در آن جریان دارد نصب کرده اید، می توانید سنسور دود را کاملا حذف کنید.

ارور پکیج ایران رادیاتور E10

 

کد خطا E2

کد خطا E2 دستگاه ایران رادیاتور مربوط به قسمت شعله می باشد. از باز بودن گاز ورودی اطمینان حاصل کنید. دستگاه را ریست کنید اگر مشکل برطرف نشد با تعمیرکار ایران رادیاتور تماس حاصل فرمایید. البته ارور E2 می تواند منشاء در موارد زیر نیز داشته باشد :

  1. میله جرقه زن تنظیم نیست.
  2. شعله گاز تنظیم نیست
  3. برد مشکل دارد
  4. اگر پکیج در بالکن و محیط باز نصب شده است باید حتما دودکش داشته باشد وگرنه امکان دارد در تشکیل شعله اختلال به وجود آید.

ارور پکیج ایران رادیاتور E8

کد خطا E8 در پکیج ایران رادیاتور به دلیل بالا رفتن بیش از حد دما می باشد. خطا E8 زمانی ایجاد می شود که مبدل ثانویه رسوب گرفته است و معمولا با سرد و گرم شدن مداوم آب همراه است. برای رفع آن نیاز است تا با اسید شستشو شود.

مرتبط بخوانید : 7 راز در نگهداری پکیج دیواری که هر کسی نمی داند!

جمع بندی

در نهایت پکیج دیواری به یکی از اصلی ترین سیستم گرمایشی تبدیل شده است و از بازار کار مناسبی برخوردار می باشد. امروزه پکیج های دیواری چه به صورت آنالوگ و چه به صورت دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند تا در صورت بروز هرگونه مشکل در عملکرد دستگاه، کد خطا خاصی را به مصرف کننده نشان دهد تا مراحل عیب یابی پکیج آسان تر شود. همان طور که مطالعه کردید هر اروری نشان دهنده خرابی در قسمت مختلف پکیج می باشد. اکثر تعمیرکاران پکیج به لیست ارور ها آشنا بوده و قادر خواهند بود با توجه به کد خطا نشان داده شده، برای رفع آن اقدام کنند.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *