لیست جامع ارورها و کد خطا پکیج بوتان
دسامبر 13, 2020
آموزشگاه برق گستران

ارورها و کد خطا پکیج بوتان، مطابق با یک الگوریتم و الگوی خاص، هر مشکل ایجاد شده در ساختار و عملکرد پکیج را شناسایی کرده و مطابق با برخی اصول از پیش تعریف‌شده، به نمایش می‌گذارد.

این کدها و ارورها در قالب اعداد و حروف بوده و برای متوجه شدن آن‌ها باید، هر کد و معنی آن را به شکل اصولی بشناسید. آنچه در این یادداشت ما قصد تمرکز بر آن را داریم، معرفی و بررسی کد ارور پکیج بوتان و مدل‌های مختلف این برند است.

همچنین در دوره آموزش تعمیرات پکیج به صورت تخصصی این ارورها و تعمیرات پکیج آموزش داده می شود.

رفع کد خطا پکیج بوتان

جزئیات کد ارور یا همان خطا در مدل‌های مختلف پکیج های بوتان تفاوت‌های جزئی دارد اما همگی از یک ساختار و الگوریتم کلی پیروی می‌کنند. برای درک این موضوع به این نکته دقت کنید.

در برخی از مدل‌ها، کد ارور بوتان، با حرف (A)، در برخی دیگر با حرف (E) نمایان می‌شود اما در هر صورت بخش انتهایی آن‌ها را یک عدد تشکیل می‌دهد. تفاوت این حروف مهم نیست و اشتراک اعداد اهمیت دارد. این به چه معنی است؟ این بدان معناست که در اغلب موارد کد اروری که در یک مدل مثلاً (A03) نمایش داده می‌شود، معنا و مفهوم مشترکی با کد ارور (E03) در یک مدل دیگر دارد.

بر مبنای نکته فوق ما به جای تفکیک مدل‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا کدهای هم‌معنا اما با شکل مختلف را به صورت واحد بررسی کنیم. در ادامه بیشتر متوجه به این سازوکار خواهید شد.

رفع کد خطا پکیج بوتان

 

حتما بخوانید: آموزش ریست پکیج دیواری

 

کد (A01)/(E01)؛ کد خطا برای عدم تشکیل شعله

این کد ارور که در برخی از مدل‌ها با (A01) و در برخی دیگر با (E01) نشان داده می‌شود، خبر از عدم تشکیل شعله می‌دهد اما اینکه چرا شعله در مشعل پکیج شما ایجاد نمی‌شود، می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. نقص می‌تواند در بخش جرقه‌زنی باشد یا قطعی گاز، نقص در شیلنگ‌ها و لوله‌های رابط گاز و یا خرابی فندک، عاملی برای این رخداد باشند.

کد ارور (A02)/(E02)؛ کد خطا پکیج بوتان برای نقش در کلید حرارتی

این کد خبر از وجود نقص در کلید حرارتی داده و به دقت باید بررسی شود. مشکل می‌تواند ناشی از عیوب پمپ حرارتی، صافی برگشت و یا مبدل ثانویه(رسوب) و یا حتی شیر موتور باشد. البته اگر این کد پیش از رفتن پکیج به حالت فعال نمایش داده شود، مشکل به طور قطع از کلید حرارتی است.

کد خطا (A03)/(E03)؛ کد ارور برای مشکل در خروجی دود

این ارور در هنگام بروز خطا و نقص در سیستم خروج دود نمایش داده می‌شود. در مدل‌هایی که با (A03) مشکل بیان می‌شود نقص به احتمال زیاد ناشی از خرابی ترموستات دود باشد. در صورتی که فن گریپاژ بوده یا به درستی گردش نکند، برای رفع این مشکل باید تعویض شود. اما در صورت سلامت فن، ترموستات دود با مشکل مواجه شده است.

در مدل‌هایی با کد (E03)، خرابی پرشر دود نیز می‌تواند علت منطقی باشد.

کد ارور (A04)/(E04)؛ کد ارور پکیج بوتان برای کمبود فشار آب ورودی

این کد خطا به معنی کمبود فشار آب ورودی است که می تواند باعث گرم نشدن آب پکیج دیواری شود. اما علت بروز این مشکل بسته به شرایط می‌تواند متفاوت باشد. از خرابی پرشر سوئیچ آب تا کم بودن فشار آب سیستم لوله‌کشی، علل متغیری برای بروز این مشکل وجود دارد اما در اغلب شرایط سنجش میزان فشار گامی کلیدی در مسیر رفع نقص است.

کد ارور (A04)/(E04)؛ کد ارور پکیج بوتان برای کمبود فشار آب ورودی

 

کد ارور (A06)/(E06)؛ کد ارور پکیج بوتان برای مشکل در سنسور (NTC) آب مصرفی

هرچند مجال توضیح و تشریح دقیق کاربرد و کارکرد سنسور (NTC) مهیا نیست اما به طور اجمالی باید گفت این سنسور، یک بخش کلیدی و مهم در پایش دمای آب در گردش است به پکیج در تعیین این دما کمک می‌کند. در هر پکیج دو سنسور (NTC)، یکی برای آب مصرفی و یکی برای سیستم گرمایش تعبیه شده است. ارور فوق نشان‌دهنده بروز عیب یا قطعی در سنسوری است که مربوط به آب مصرفی است.

کد ارور (A07)/(E07)؛ کد ارور پکیج بوتان برای مشکل در سنسور (NTC) سیستم گرمایش

با توجه به تشریح موقعیت کد خطای قبلی، نیاز به توضیح بیشتری نیست و باید گفت تنها تفاوت آن با ارور قبلی، نشان دادن خرابی سنسوری است که در مدار گرمایش قرار دارد.


حتما بخوانید: بررسی مهم ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری


خطا (A09)/(E09)؛ کد ارور پکیج بوتان برای مشکل عدم گردش آب در مدار

این ارور زمانی نشان داده می شود که آب در مدار پکیج در گردش نباشد. که مشکل می تواند به دلیل خرابی پمپ آب و برد باشد. با انجام هواگیری پکیج می توانید این خطا را رفع نمایید. 

کد ارور (A11)/(E11)؛ کد ارور پکیج بوتان با مختصاتی پیچیده

ارور (A11) یا (E11) در برخی از مدل‌های پکیج بوتان، به نسبت سایر کدهای خطا، پیچیدگی‌های بیشتری دارد و تعیین دقیق منشأ آن مستلزم بررسی‌های دقیق و تخصصی‌تری است. اما به طور اجمالی می‌توان گفت این کد هنگامی بروز می‌کند که سنسور، شعله را قبل از باز شدن شیر گاز روشن کرده باشد که در عمل این نشانه‌ای از عیب و نقص است. اما اینکه چه چیز عامل این اتفاق شده را باید سرویس‌کار متخصص تعیین کند. مشکل می‌تواند ناشی از برد یا نقص و نشتی شیر گاز باشد.

کد ارور (A11)/(E11)؛ کد ارور پکیج بوتان با مختصاتی پیچیده

 

حتما بخوانید: علت بوی گاز پکیج چیست؟

کد خطا E12 (مدل Verona)؛ کد مربوط به قطع شدن سیم مدولاتور شیر گاز

این کد خطا زمانی که سیم مدولاتور شیر گاز قطع شود نشان داده می شود. بروز مشکل در سیم پیچی می تواند باعث بروز این خطا در پکیج شود.

نکاتی درباره کدهای خطا پکیج بوتان

1. در نظر داشته باشید که با این راهنما می‌توانید از مشکلات موجود مطلع شوید. اطلاع شما از مشکلات بر مبنای الگوریتم‌های از پیش تعیین ‌شده است اما همیشه و همواره به طور مطلق یک کد ارور پکیج بوتان یا هر برند دیگری، مربوط به یک مشکل نیست؛ گاهاً سلسله‌ای از مشکلات در ساختار منجر به یک خطای خاص می‌شوند.

2.حتی با وجود درک تمام انواع ارور پکیج بوتان، پیشنهاد می‌کنیم باز کردن، تعمیر و حتی همان پروسه عیب‌یابی را حتی‌الامکان به سرویس‌کاران متخصص بسپارید؛ دقت داشته باشید که عیب یابی پکیج امری تخصصی بوده و نیازمند آموزش تعمیرات پکیج و کسب مهارت های مورد نیاز می باشد.

3.در مورد مدل‌هایی از پکیج دیواری بوتان که شاهد تعبیه صفحه نمایش باشد، راهنمای کد ارور پکیج بوتان معنا یافته و کاربردی است. پس در مورد مدل‌هایی که صفحه نمایشی در نظر گرفته نشده در عمل کد به شکل ملموسی وجود نداشته و با برخی دیگر از واکنش‌ها، وجود نقص به نمایش گذاشته می‌شود.

خلاصه

در این مطلب کدهای خطا و ارورهای پکیج دیواری بوتان را بررسی کرده و علت بروز هر کد خطا را مشخص نمودیم. همانطور که اشاره شد تعمیر پکیج بوتان امری تخصصی بوده و نیازمند یادگیری مهارت های مورد نیاز آن می باشد. در صورتی که علاقه مند ورود به بازار کار تعمیرات پکیج هستید توصیه می کنیم در دوره های آموزش نصب پکیج و تعمیرات آموزشگاه برق گستران ثبت نام نمایید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *