ارور و چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی
دسامبر 4, 2023
آموزشگاه برق گستران

ماشین‌ های ظرفشویی، یکی از وسایل آشپزخانه‌ ها هستند که طی سالیان اخیر، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌ اند. استفاده از این دستگاه به صرفه‌ جویی در مصرف آب و انرژی کمک شایانی کرده و علاوه بر این‌ ها، دیگر نیازی به سپری کردن مدت زمان طولانی در آشپزخانه، به جهت شستشوی ظروف نیست.

یکی از چراغهای ماشین ظرفشویی ال جی، چراغ هشدار مربوط به کمبود نمک است. برای استفاده کردن از این وسیله و پاکسازی ظروف خود، نیاز به شوینده‌ های مختلفی مانند: نمک ماشین ظرفشویی، جلا دهنده‌ ها، پودر و یا قرص مخصوص داریم. در این مقاله سعی کرده‌ ایم تا به صورت ویژه، در خصوص چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی سخن بگوییم. پس تا انتهای مطلب، همراه ما باشید.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

همان طور که می‌ دانید؛ آب شهری به دلیل وجود املاح و مواد معدنی داخل آن، دارای سختی است. استفاده نمودن از نمک ماشین ظرفشویی، برای جلوگیری از رسوب و مسدود شدن مسیر های آب و همچنین، جلوگیری از ایجاد لکه بر روی ظروف، استفاده می‌ شود. در کل استفاده کردن از نمک، بسیار ضروری بوده و به همین علت، در دستگاه برای آن، محفظه‌ ای تعبیه شده است. چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی، زمانی روشن می‌ شود که، سطح نمک محفظه کم شده و یا مشکلی در این قسمت ایجاد شده باشد.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

 

میزان نمک ماشین ظرفشویی ال جی باید چقدر باشد؟

غالبا زمانی که نمک را داخل محفظه‌ مخصوص به خود می‌ ریزید، باید تقریبا یک بند انگشت، فاصله تا درپوش محفظه داشته و کاملا آن را پر نکنیم. برای ریختن نمک در جای خود، باید دستگاه را کاملا از برق کشیده و تمامی قفسات آن را خالی نمایید. پس از آن، در مخزن را باز نموده و به کمک یک قیف، نمک را داخل محفظه می‌ ریزیم.

دلایل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی و روش رفع آن

روشن نشدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی، دلایل مختلفی می‌ تواند داشته باشد. در ادامه مطلب، به بررسی علل این مشکل می‌ پردازیم.

 

نشتی نمک از داخل محفظه‌ خود

گاهی اوقات به دلیل پر بودن بیش از حد این قسمت، ممکن است نمک از داخل محفظه نشت کند. علاوه بر این، بسته نشدن درست درب محفظه و یا ایراد در این بخش، عامل نشتی نمک از داخل محفظه است. برای این‌ که این مشکل پیش نیاید، باید یک سری از نکات را رعایت کنید. این نکات عبارت‌ اند از:

  • نباید هر زمان که خواستید، درون محفظه نمک بریزید: این بخش دارای چراغ هشدار بر روی دستگاه است و در صورت نیاز به نمک، چراغ آن روشن می‌ شود.
  • نمک را به آهستگی و با کمک یک قیف، داخل محفظه بریزید.
  • از نمک باکیفیت برای این قسمت استفاده کنید: نمک‌ های نامرغوب موجود در بازار، علاوه بر آسیب زدن به دستگاه، سبب روشن شدن چراغ آن نیز می‌ شوند.
  • اگر درب مخزن به خوبی بسته نمی‌ شود، نسبت به تعویض واشر و لاستیک دور درب اقدام نمایید.
  • با توجه به مطالب فوق، اگر همچنان مشکل برطرف نشد، از یک تکنسین ماهر برای این کار، کمک بگیرید.

استفاده از نمک خوراکی به جای نمک ماشین ظرفشویی

از دیگر دلایل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی، استفاده از نمک‌های خوراکی، به جای نمک مخصوص برای این کار است. در حقیقت این دو نمک، در ترکیبات با یکدیگر متفاوت هستند.

نمک‌ های خوراکی، از کریستال‌ های بسیار کوچک و پودری شکل تشکیل شده که در برخورد با آب، خمیری شکل می‌ شوند.

اما نمک ماشین ظرفشویی، از کریستال‌ های بزرگی ساخته شده که زمان برخورد با آب، به آسانی در آن حل می‌ گردند. اگر محفظه‌ نمک دستگاه خالی باشد، چراغ نمک ماشین ظرفشویی در حین شستشو روشن شده و در صورت استفاده از نمک خوراکی، همچنان روشن باقی می‌ماند.

آسیب دیدن سنسور نمک

در صورتی که حین استفاده از دستگاه مشاهده کردید که چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی روشن شده، بهتر است در گام نخست محفظه‌ مرتبط به نمک را مورد بررسی قرار دهید.

اگر فرآیند اضافه کردن نمک و بستن محفظه‌ آن را به درستی انجام داده و اطمینان حاصل نموده‌ اید، ممکن است روشن ماندن چراغ، به دلیل خرابی و آسیب دیدن سنسور مربوط به این بخش باشد.

اگر سنسور این قسمت دچار ایراد باشد، نمی‌ تواند به درستی میزان نمک را تشخیص داده و روشن باقی می‌ ماند. برای برطرف کردن این مشکل و تعمیر سنسور، از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

آسیب دیدن سنسور نمکغیر فعال بودن سنسور نمک در ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات هر چقدر هم که محفظه‌ نمک را با مقدار مناسب پر می‌ کنید، اما همچنان چراغ مربوط به این بخش روشن بوده و خاموش نمی‌شود.

در این زمان ممکن است که، سنسور غیرفعال شده باشد و نتواند، میزان نمک موجود در محفظه را بررسی کند. از این رو، وقتی نمک درون محفظه را تکان می‌دهیم، سنسور متوجه وجود نمک داخل مخزن شده و چراغ مربوط به این قسمت را خاموش می‌کند.

خالی بودن محفظه‌ نمک و تمام شدن آن

هرگز نمک داخل محفظه‌ دستگاه را خالی نگذاشته و دقت کنید که همواره پر باشد. یکی از دلایل روشن ماندن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی، خالی بودن و یا کم بودن نمک داخل مخزن دستگاه است.

در حالت کلی، با پر شدن نمک داخل مخزن، به طور خودکار پس از مدتی چراغ مربوط به این قسمت خاموش می‌ شود. اگر با پر بودن این قسمت، باز هم چراغ خاموش نشد، حتما از یک تکنسین ماهر، برای بررسی این موضوع کمک بگیرید.

برای این‌ که نسبت به پر بودن میزان نمک اطمینان حاصل نمایید، مدام آن را تکان داده و توجه کنید، به اندازه‌ یک بند انگشت با درب مخزن، فاصله داشته باشد.

دلیل پشت هم روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

 

چراغ نمک در ماشین‌ های ظرفشویی، در مدت زمان کوتاهی بعد از پر کردن نمک محفظه، نباید روشن گردد.

اگر این اتفاق مداوم پشت هم بیفتد، ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • سنسور تشخیص نمک سوخته است.
  • درب محفظه‌ی نمک باز مانده است.
  • درب محفظه به خوبی بسته نشده است.
  • واشر محفظه‌ی نمک آسیب دیده است.
  • محفظه بیش از اندازه پر است.
  • محفظه‌ی نمک سوراخ گشته است.

دلیل پشت هم روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

کلام پایانی

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، درباره‌ چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی، در ابتدا نسبت به تامین نمودن نمک مرغوب و استاندارد اقدام نموده تا آسیبی به دستگاه و ظروف وارد نشود.

روشن بودن چراغ نمک در ماشین لباسشویی ال جی، دلایل مختلفی دارد که، در مواجه با هر کدام، فورا نسبت به تعمیر و برطرف کردن آن مشکل اقدام کنید.

همانطور که می‌دانید تمامی دستگاه‌های برقی، یک عمر مفید دارند؛ لذا برای استفاده‌ی طولانی مدت از وسایل خود و پیشگیری از خرابی آن‌ها قبل از پایان عمر مفیدشان، حتما نسبت به سرویس‌های دوره‌ای وسایل خود، توسط تعمیرکاران مجرب اقدام نمایید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “ارور و چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی”

  1. خلجی گفت:

    سلام، چراغ نمک ماشین ظرفشویی ما روشن شده، نمک هم ریختم ولی همچنان روشنه، یکار کنم؟

    1. هانی گفت:

      چند دفعه استفاده کنی احتمالا درست میشه