همه چیز درباره تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته
فوریه 4, 2021
آموزشگاه برق گستران

قابلیت دید در شب، از امکانات برجسته و متمایز دوربین های مدار بسته به شمار می رود. از آنجایی که دوربین مدار بسته برای نظارت و کنترل بر اماکن و محیط های مختلف در هنگام شب مورد استفاده قرار می گیرد، میزان دید در شب این دستگاه از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اعمال تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته برای ثبت و ضبط تصاویر در موقعیت های خاص کمک شایانی می نماید.

در این مقاله قصد داریم به صورت مرحله به مرحله به روش انجام این تنظیمات در دوربین های مدار بسته بپردازیم، با ما همراه باشید. اگر قصد نصب دوربین مدار بسته را به صورت حرفه ای یاد بگیرید توصیه می کنیم در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته برق گستران ثبت نام کنید.

چگونه تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته را فعال کنیم؟

تنظیمات دید در شب از مهم ترین موارد در تنظیمات دوربین مدار بسته است. با اعمال این تنظیمات قابلیت ضبط تصاویر در محیط های تاریک و کم نور، برای کاربران به راحتی امکان پذیر می شود. غالبا، پیاده سازی این قابلیت با اعمال تنظیمات خاص در منوی دوربین مدار بسته و به صورت دستی انجام می گیرد. حالت دید در شب دستگاه امکان تشخیص پلاک خودرو و چهره اشخاص را فراهم می آورد. برای فعال سازی و تنظیم این حالت، مراحل مختلفی را باید پشت سر گذاشت.

گام اول: آدرس دوربین مدار بسته را در مرورگر باز کنید.

در اولین قدم برای اعمال تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته مرورگر Internet explorer را باز کرده و در قسمت URL، آدرس دوربین مدار بسته تایپ می شود. سپس در صفحه باز شده می بایست اقدام به ثبت user name و password دستگاه نموده و پس از آن بر روی گزینه Login کلیک شود.

گام دوم: برای تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته وارد قسمت تنظیمات شوید.

در این مرحله به بخش منوی اصلی دستگاه رفته و وارد قسمت تنظیمات شوید. این بخش غالبا در منوی دوربین های مدار بسته با عناوین Setting یا Setup به چشم می خورد. سپس می بایست تنظیم صحیح زمان دوربین مدار بسته در دستور کار قرار گیرد. برای انجام این تنظیمات وارد تب مربوط به System شده و از بین گزینه های موجود تب General را انتخاب کنید. در ادامه بر روی گزینه Date & Time کلیک نمایید.

حتماً بخوانید: علت نویز دوربین مداربسته و راهکارهای رفع آن

مراحل تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته

گام سوم: تنظیمات مربوط به زمان بندی دوربین را انجام دهید.

در این بخش از تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته باید تنظیمات مربوط به زمان بندی دستگاه انجام شود. برای اعمال این تنظیمات در وهله اول می بایست نسبت به مشخص کردن Time Zone یا موقعیت زمانی کشور مورد نظر اقدام کرد. غالبا موقعیت زمانی دستگاه GMT +4:30 انتخاب می شود.

برای روشن شدن بازه زمانی دید در شب باید گزینه مربوط به DST Enable را کلیک کرد. سپس بازه زمانی مربوط به طلوع و غروب کردن خورشید را وارد کرده و به منظور اعمال و پیاده سازی تغییرات بر روی گزینه Sync PC کلیک و گزینه Save زده شود.

تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته

گام چهارم: وارد بخش Conditions شوید.

در ادامه این فرآیند بر روی گزینه مربوط به Camera کلیک کرده و به بخش Conditions وارد شوید. به منظور جلوگیری از ایجاد Error می بایست حالت مربوط به پروفایل (Profile) بر روی وضعیت Normal قرار گیرد. ناگفته نماند که قبل از خارج شدن از این صفحه بر روی گزینه Default کلیک کنید. سپس بر روی تب Profile Management رفته و گزینه Schedule انتخاب گردد. در صفحه باز شده نوار مربوط به ساعات شبانه روز را بر روی ساعت طلوع خورشید قرار داده و سپس گزینه Save را بزنید.

مراحل تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته

گام پنجم: کانفیگ تنظیمات روز و شب را انجام دهید.

در این بخش کانفیگ تنظیمات مربوط به روز و شب دستگاه می بایست انجام شود. بنابراین، ابتدا بر روی گزینه Conditions، واقع در سمت چپ منوی دستگاه بروید. در صورت نصب شدن پلاگین های برنامه، قابلیت مشاهده تصویر دوربین در گوشه صفحه امکان پذیر می شود. سپس در قسمت پروفایل حالت Normal را بر روی گزینه Night تغییر وضعیت دهید. در ادامه بر روی قسمت Day & Night رفته و گزینه Black & White انتخاب می شود. با انتخاب این حالت، تصویر زمینه منو به حالت سیاه و سفید نمایش داده می شود.

تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته

گام ششم: وارد بخش Profile شوید.

در این مرحله تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته بار دیگر بر روی گزینه Profile رفته و وضعیت را بر روی حالت Day قرار دهید. پس از آن در بخش مربوط به Day & Night گزینه مربوط به Color یا رنگی را تغییر داده و پس از آن و به منظور ذخیره و پیاده سازی تنظیمات، بر روی گزینه Save کلیک کنید. پس از اتمام این مرحله، می بایست از اجرایی شدن تغییرات انجام شده اطمینان حاصل کنید.

حتماً بخوانید : آموزش جامع سوکت زدن کابل شبکه دوربین مدار بسته

گام هفتم: وارد بخش Setting شوید. 

برای مطمئن شدن از انجام صحیح تغییرات اعمال شده، با رفتن بر روی گزینه Setting، به ترتیب گزینه‌های Camera و Conditions انتخاب می شوند. پس از طی این مراحل وارد بخش profile Management شده و وضعیت دوربین را بر روی حالت Night Mode قرار دهید. سپس نسبت به ذخیره‌سازی یا Save تغییرات اعمال شده، اقدام کنید.

گام هشتم: گزینه Live انتخاب شود.

در این بخش از تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته در منوی اصلی دستگاه، گزینه Live یا پخش زنده انتخاب می شود. نمایش تصاویر به صورت سیاه و سفید، حکایت از کار کردن و تنظیم شدن حالت دید در شب دوربین دارد. برای رنگی کردن عملکرد دید در شب دستگاه می بایست به تب Profile Management مراجعه کرده و با تنظیم نوار بر روی وضعیت طلوع و غروب خورشید، تغییرات ایجاد شده ذخیره می گردد. در ادامه بر روی گزینه Live کلیک کرده و نتایج تغییرات اعمال شده را مشاهده کنید.

نکته: رنگی بودن تصاویر دریافتی از دوربین مدار بسته، نمایانگر درست اعمال شدن تنظیمات صورت گرفته می باشد.

علت کار نکردن دید در شب دوربین مدار بسته

انعکاس مستقیم نور در لنز، فعال بودن LED مربوط به مادون قرمز دستگاه، کثیف بودن شیشه لنز، محل نامناسب نصب، نداشتن فیلتر Ir-cut و منعکس شدن مادون قرمز در اثر مه گرفتگی را می توان از علت های مهم عدم نمایش دید در شب دوربین مدار بسته برشمرد.

خلاصه:

در این در این مقاله به بررسی نحوه و مراحل تنظیمات دید در شب در دوبین های مدار بسته همچنین علت کار نکردن دید در شب پرداختیم. در صورتی که قصد داریم به صورت تخصصی با نحوه نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته آشنا شوید توصیه می کنیم در دوره های آموزش نصب دوربین مدار بسته آموزشگاه برق گستران شرکت نمایید.

به اشتراک گذاری
دیـدگاه کاربران

دیـدگاه کاربران

خوشحال میشویم تا ازدیدگاه شما در رابطه با این مقاله آگاه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *